בן 26 בלע סיכה באורך 3 ס"מ

(0)
לדרג

הצעיר החזיק את הסיכה בפה בזמן עבודתו במשרד. ד"ר ליאוניד ליבשיץ שטיפל בו בבי"ח זיו: "חפצים חדים עלולים לנקב איברים חיוניים ואף לגרום למוות"

מאת: מערכת zap doctors

צעיר בן 26 מצפון הארץ הגיע אתמול (ג') בשעות הבוקר לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת, לאחר שבלע סיכה משרדית באורך שלושה סנטימטרים. הצעיר החזיק את הסיכה בפיו במהלך עבודה שגרתית במשרד.

הצעיר לא התלונן על כאבים וגם בבדיקה שטחית וראשונית, לא ניתן היה להבחין בסיכה. אך צילום הרנטגן שנערך לצעיר חשף גוף זר בדרכי הנשימה באזור קנה הנשימה והסימפון הימני.

הצעיר התבקש לשכב ללא תנועה ולהיות בצום והועבר לחדר הניתוח להוצאת הסיכה מגרונו. לצורך הניתוח השתמשו הרופאים במכשיר ברונכוסקופ המשמש לצפייה בקנה הנשימה ובסימפונות, שבאמצעותו ניתן גם להוציא גופים זרים. הניתוח בוצע בהרדמה מלאה וארך 40 דקות. הצעיר יישאר להשגחה במחלקת אף אוזן גרון ואם כל הבדיקות יהיו תקינות ישוחרר לביתו בקרוב.

ד"ר לאוניד ליבשיץ ממחלקת אף אוזן גרון, שטיפל בצעיר, מסביר כי מקרים של שאיפה של גוף זר חד מסוכנים ביותר. זאת בגלל החשש שהגוף הזר ידקור באזור המיצר (החלל שבין שתי הריאות בבית החזה) בסמוך ללב, לריאות ולכלי דם גדולים, שניקובם עלול לגרום לפגיעה חמורה ביותר ואף למוות. "מקרים של שאיפה או בליעה של גוף זר חד דורשים טיפול מהיר וזהיר, משום שהם יכולים לנקב איברים שונים לגרום לדלקות ולפגיעות חמורות. אם הגוף הזר נתקע בוושט הוא עלול לנקב את הוושט או הקיבה, ואם הוא נתקע בקנה הנשימה הוא עלול לחדור לריאות ולגרום לדימום מסכן חיים. לצעיר היה מזל שהסיכה נעצרה ולא המשיכה הלאה לריאותיו, דבר שהיה עלול לסכן את חייו", אומר ד"ר ליבשיץ.

מקרים מסוג זה נפוצים בעיקר בקרב ילדים ונדיר להיתקל בהם בקרב מבוגרים. "אנו רגילים לפגוש במחלקה ילדים קטנים שבלעו או שאפו פריטים שונים או חלקי צעצועים, אך בקרב מבוגרים מקרים כאלה נדירים. אני קורא גם לאנשים בוגרים לנהוג באחריות וזהירות", אומר ד"ר ליבשיץ.

בואו לדבר על זה בפורום אף, אוזן גרון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום