נערכים מחדש

(0)
לדרג

מערכת ישראלית חדשנית תאבחן מידית מחלות באיברים פנימיים בחדר המיון הקדמי החדש בערד - העתיד כבר כאן?

מאת: מערכת ישראלית פרי פיתוחה של חברת הסטארט-אפ Medex Screen מערד תאפשר לאבחן מידית מחלות ופגיעות באיברים פנימיים בחדר המיון הקדמי המוקם בימים אלה בערד. המערכת, "מדקס טסט" נתרמה לחדר המיון ע"י Medex Screen.
חדר מיון, חדר מצב

חדר המיון הקדמי בערד הוקם על מנת לתת מענה לתושבי העיר, המרוחקים כשעת נסיעה מהמרכז הרפואי הקרוב ביותר - סורוקה בבאר-שבע. חדר המיון נפתח לציבור ב-1 באוגוסט והוא משרת את כלל מבוטחי קופות החולים בעיר בשעות בהן המרפאות סגורות. המטרה היא לתת את מקסימום המענה הרפואי הנצרך לתושבי העיר או לחילופין לאפשר לייצב את מצב החולה או הנפגע באופן שיאפשר העברה בטוחה לבית החולים. חדר המיון הוקם על ידי עמותה מתושבי המקום, בראשותו של ממלא מקום ראש העיר לשעבר, מר אברהם קמינר.

על המערכת

"מדקס טסט", שפותחה ע"י ד"ר אלכסנדר קנייבסקי, היא מערכת המאבחנת את מצבם הבריאותי של איברי הגוף הפנימיים (לב, כליות, מערכת העיכול, מערכת הורמונלית וכו) מצב עמוד השדרה והמערכת החיסונית, באמצעים בלתי פולשניים, ללא כאב, הרדמה, קרינה או כל סיכון מיותר. המערכת מבוססת על הקשר הנוירולוגי-רפלקסולוגי בין איברי הגוף הפנימיים לנקודות שונות על פני העור. קשר זה מתבטא, בין השאר, באמצעות רמת המוליכות וההתנגדות החשמלית של העור ואיברים פנימיים. נתונים אלו מוזנים למערכת "מדקס טסט" המעבדת אותם לתרשים. בעזרת ניתוח רפואי של התרשים, יכול הרופא להציע אבחון המגיע עד לרמת דיוק של 90%, על אופי הבעיה, רמת חומרתה והאם מדובר בתופעה כרונית או זמנית. משך הבדיקה 20 דקות והיא אינה פולשנית ואינה כואבת, ומתבצעת באמצעות נגיעות של חיישן דמוי עט בכפות הידיים והרגליים.

"מדקס טסט" כבר קיבל את אישור האיחוד האירופי (CE) כמכשיר סריקה לאיבחון מוקדם של הפרעות לאיברים פנימיים. המכשיר אושר לשימוש גם ע"י משרד הבריאות בישראל. עד כה בוצעו באמצעות המכשיר אלפי אבחונים בישראל. רמת הדיוק של המכשיר היא כ- 90%.

המבט לעתיד

משה גולן, מנכ"ל Medex Screen, מסר כי לאחרונה חתמה החברה על הסכמים לשיווק המוצר בקולומביה ובפנמה- הסכמים המהווים את תחילתו של השיווק הבינלאומי של החברה. עד כה התמקדה החברה בישראל בעיקר באמצעות שני מרכזים רפואיים - המרכז הרפואי רמת אביב בו הוקמה מרפאת מדקס, ובמרכז הבריאותי מרווה הממוקם בקניון הגליל העליון שבצומת חצור הגלילית. נתוני מערכת מדקס טסט הוצלבו בהצלחה על ידי רופאים מומחים ואנשי מעבדה, למול בדיקות דם, שתן, קולונוסקופיה, רנטגן ועוד, של מטופלים הסובלים מגידולים במעי גס, מחלות הכבד, אלרגיות, אי סדירות במערכת ההורמונלית וכשל במערכת החסון.

(Medex Screen www.medexscreen.com) הוקמה ב-1999 ע"י ד"ר אלכסנדר קנייבסקי, מומחה בתחומי הנוירולוגיה והרפואה הפנימית וממציא "מדקס טסט" וקבוצת משקיעים פרטיים, ובתמיכת המדען הראשי במשרד התעשייה והמסחר. עד כה התמקדה החברה בפיתוח ובתחילת שיווק בשוק הישראלי, ועתה החלה בצעדים ראשונים לחדירה לשוק העולמי. החברה מונה כיום 10 עובדים.

בואו לדבר על כך בפורום רפואת חירום

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום