כאבי גב חדים מפלחים ושורפים

(13)
לדרג

קיבלתי מכה חזקה בצד בגב התחתון בכדורגל. מה עושים?

מאת: מערכת zap doctors

שאלה:

לפני כיומיים, במהלך משחק כדורגל, חטפתי מכה מאוד חזקה מברכו של שחקן יריב שנכנס בעוצמה בגבי התחתון בדיוק מעל הישבן בצד ימין. כבר באותו זמן הרגשתי כאבים איומים באזור המכה ובשרירי הארבע ראשי של רגל ימין,
המשכתי לשחק אף שהוגבלתי קשות, בקושי יכולתי לרוץ ומפעם ולפעם בזמן שעשיתי תנועה מסויימת הרגשתי כאב חד מאוד ומפלח שעקץ ושרף מאוד באזור המכה, לאחר עשרים דקות הוחלפתי ומיד שמתי קרח במשך כל היום שלאחר מכן.

היום, כעבור יומיים, המצב השתפר. אני מסוגל ללכת רגיל, אך עדיין מופיעים אותם כאבים מוזרים שלא חוויתי מעולם. אותם כאבים חדים ומפלחים המלווים בעקצוץ ושריפה בגב, למרות שחטפתי מכות כאלו בעבר. חשוב לציין שמרגע המכה האזור רדום טיפה עד עכשיו, ולא נראה שום סימן ויזואלי למכה. אני לא מסוגל להתאמן כרגיל משום שברגע שאני עושה תנועה מסוימת הכאב הוא בלתי נסבל.

אני חייל ונבדקתי אצל רופא היחידה, הוא אמר שלפי בדיקתו אין חשש לפגיעה בכליות, בעמוד השדרה או בעצמות אחרות בגב, הוא אמר שזוהי פגיעה בשריר ועלי לנוח ולהמשיך טיפול אצל הפיזיותרפיסט בקבוצה.
שאלתי אליך היא מה בעצם הכאב החד המפלח והשורף בגב אומר, והאם עלי לגשת לטיפול אצל מומחה.
בתודה מראש בר .

תשובה:

שלום רב,

הגישה למצב שלך תלויה בזמן. זאת אומרת לאחר חבלה בדרך כלל יש תגובה מקומית, נפיחות וכאבים שיכולים להימשך שבועיים או יותר. אני מציע לך חודש מנוחה ובמידה והכאבים ימשכו לאחר חודש ימים להתחיל בירור על ידי הדמיה פשוטה של צילום אגן ומעקב צמוד של בדיקת רופא .

ד"ר סעיד יונס, מתמחה בראומטולוגיה בית חולים בני ציון מחלקה ראומטולוגית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום