פתיח לפורום היסטרוסקופיה אבחנתית וניתוחית

(0)
לדרג

בשנים האחרונות עם מזעור הטלסקופים (סיבים אופטיים) האבחנתיים והטיפוליים ברפואת נשים, הפכה בדיקת ההיסטרוסקופיה האבחנתית, מבדיקה שבוצעה בהרדמה כללית בחדר ניתוח לפעולה שגרתית במרפאת הרופא ללא צורך בחדר ניתוח וללא צורך בהרדמה. ההיסטרוסקופ האבחנתי מאפשר לגלות ממצאים שלא ניתן תמיד להדגים בבדיקת האולטרה-סאונד.

נשים רבות הסובלות מבעיות פוריות, יכולות לגלות בבדיקה זו הידבקויות בחלל הרחם, פוליפים זעירים בפתחי החצוצרות, דם וסתי הנאגר בשוניות ברירית הרחם (ADENOMYOSIS), סקולציה בפתח הרחם (לאחר ניתוחים קיסריים), מחיצה, פוליפ או שרירן (MYOMA). תופעות אלו קלות לטיפול ויכולות לפתור בעיות של אי פוריות על רקע מכאני של האישה.

קבוצה נוספת היא נשים הסובלות מדימום וסתי או בין-וסתי לא סדיר ו/או כבד. בעיה זו טורדנית במיוחד עבור נשים השומרות נידה. ההיסטרוסקופיה מאפשרת אבחון וטיפול לבעיות הנובעות מרירית רחם עבה, פוליפ רחמי או שרירן תוך רחמיים, או שאריות הריון לאחר לידה או גרידה העלולים לגרום לדימומים ממושכים.

פעולות נוספות האפשריות כיום עם היסטרוסקופ טיפולי זעיר הן החדרת משתלי ESSURE (לסגירת החצוצרות), צנתור חצוצרות לפתיחת חסימה, הוצאת התקן תוך רחמי ש"אבד".
בשל החידושים בשנים האחרונות, ניתן לבצע חלק מהפעלות במקום בעת האבחון, וחלק אף ללא הרדמה או בהרדמה מקומית.

פורום זה ייתן מענה ע"י ד"ר שלומי כהן-אילון, מומחה בכיר בתחום האנדוסקופיה הגינקולוגית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום