האם חילופי זוגות גורמים למחלות?

(0)
לדרג

מחקר מוכיח: שיעור מחלות המין בקרב זוגות הטרוסקסואליים, שמחליפים בני זוג בצורה סדירה ("סווינגרים"), דומה לזה של הומוסקסואלים ונשים שעוסקות בזנות

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר חדש שפורסם בירחון Sexually Transmitted Infections ב-24 ביוני, עולה כי זוגות הטרוסקסואליים אשר מחליפים בני זוג בצורה סדירה ("סווינגרים") הינם בעלי שיעורי מחלות המועברות ביחסי מין הדומים לאלו בקבוצות סיכון גבוה אחרות.

לדברי החוקרים, בעבר סווינגרים לא נחשבו על-ידי שירותי בריאות כקבוצה בסיכון ספציפי למחלות המועברות ביחסי מין. סווינגרים נבדלים ממבוגרים הטרוסקסואליים אחרים ברשת המינית שלהם, הכוללת מספר שותפים מיניים ושיעור גבוה של יחסי מין בלתי מוגנים.

במחקר הנוכחי נשאלו 8,921 נבדקים במרפאת מחלות המועברות ביחסי מין לגבי הרגליהם המיניים. המידע מנתוני הנבדקים נותח בכדי לבדוק קיום אבחנה של זיהום ב- Chlamydia trachomatis ו/או Neisseria gonorrhoeae.

12% מהנשאלים היו סווינגרים. הגיל החציוני עמד על 43 שנים. הימצאות מחלות המועברות ביחסי מין הייתה גבוהה ביותר בקרב הנבדקים הצעירים יותר (16 עד 35 שנים), גברים הבאים המגע מיני הומוסקסואלי וסווינגרים.

שיעורים משולבים של Chlamydia ו-gonorrhea תועדו ביותר מ-10% מן ההטרוסקסואלים, 14% מן הגברים ההומוסקסואלים, פחות מ-5% מהנשים שעסקו בזנות, ו-10.4% מהסווינגרים. לסווינגריות היה שיעור זיהומים גבוה יותר לעומת סווינגרים.

כ-55% מן האבחנות של אלו המבוגרים מגיל 45 שנים נעשו בסווינגרים בהשוואה ל-31% בגברים הומוסקסואלים. בקרב סווינגרים מעל גיל 45 שנים, 10% נדבקו בזיהום Chlamydia וכ-4% ב-gonorrhea.

טיפול למניעת זיהומים

החוקרים מסבירים כי לא קיים מידע שיטתי על אבחנות של מחלות המועברות ביחסי מין בקבוצה הטרוסקסואלית זו של סווינגרים, פרט לזה המוצג במחקר הנוכחי. לטענתם, סווינגרים אינם מוזכרים במדינה כלשהי כקבוצה מיוחדת בהקשר בריאותי של מניעת זיהומים המועברים ביחסי מין, על אף שמדובר בקבוצות גדולות באופן יחסי.

החוקרים מסכמים כי יש לזהות סווינגרים, בדומה לקבוצות אחרות בסיכון, ולטפל בהם כקבוצת סיכון בכל הנוגע למניעת זיהומים המועברים בדרכי מין וטיפול בהם.

בואו לדבר על זה בפורום סקסולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום