ועדת השרים אישרה את חוק הביציות

(0)
לדרג

תקדים: ועדת השרים החליטה לתמוך בחוק הביציות העומד לפני קריאה שנייה ושלישית. החוק יאפשר לנשים בריאות שאינן עוברות טיפולי פוריות לתרום ביציות

מאת: ליאת עיני, כתבת doctors

ועדת השרים החליטה היום (ב') לתמוך בחוק הביציות העומד לפני קריאה שנייה ושלישית. הצעת החוק, אשר הועלתה לפני כעשר שנים, מאפשרת תרומת ביציות תמורת תשלום מנשים בריאות בנות 21-35 שאינן עוברות טיפולי פוריות. התשלום יינתן כפיצוי על אובדן ימי עבודה והחזר הוצאות.

המצב הנוכחי הוא שרק נשים שעוברות טיפולי הפריה יכולות לתרום ביציות לנשים אחרות, ולכן נשים רבות שזקוקות לתרומת ביציות נוסעות לחו"ל ומשלמות אלפי דולרים עבור הביציות.

חקיקה בהליך קצר

כאשר יעקב ליצמן נכנס לתפקידו כסגן שר הבריאות הוא עיכב את הצעת החוק מסיבות הלכתיות. אולם ח"כ אריה אלדד וח"כ רחל אדטו הגישו הצעת חוק פרטית לקידום הנושא. על הצעת החוק חל "דין רציפות", כלומר הליך החקיקה ממשיך מהמקום בו הוא נפסק.

"אני מברך את סגן שר הבריאות על שהסכים להעלות לממשלה החלת דין רציפות על חוק הביציות", אומר ח"כ פרופ' אריה אלדד, שניהל את ועדת המשנה שעבדה על חוק הביציות. "כמי שעסק בחוק הממשלתי הזה למעלה משנתיים כיו"ר ועדת משנה, ברורה לי חשיבות החוק ודחיפותו למאות רבות של נשים הממתינות להשתלת ביציות. כשראיתי שהממשלה מתמהמהת כבר כשנה מלהחיל דין רציפות, הגשתי (ביחד עם ח"כ רחל אדטו) הצעת חוק פרטית הזהה בניסוחה להצעת החוק הממשלתית. אין לי ספק כי הממשלה קיבלה החלטה זו גם הודות לצעד החקיקה הפרטית שהובלנו. עתה, משקיבלה הממשלה להחיל דין רציפות על החוק שלה, אני משוכנע כי ניתן יהיה להשלים החקיקה בהליך קצר".

בואו לדבר על זה בפורום תרומת ביציות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום