חוסר באומגה 3 עלול לגרום למוות

(0)
לדרג

מחקר חדש שבוצע באוניברסיטת הארוורד מגלה: חוסר באומגה 3 מהווה גורם סיכון למקרי מוות שנובעים מאורח החיים המערבי בארה''ב

מאת: מערכת דוקטרוס

במחקר חדש שהתפרסם בימים אלה ונערך באוניברסיטת הארוורד בארה''ב דורגו 12 גורמים למקרי מוות בעקבות אורח החיים המערבי. לראשונה נכלל חוסר באומגה 3 כגורם סיכון בארה''ב.

חוקרים מאוניברסיטת הארוורד בחנו סיבות של מקרי מוות הקשורים באורח החיים המערבי כמו תזונה ואורח חיים. בין הגורמים שנמצאו מובילים למוות הם: עישון, לחץ דם, השמנה, מחסור בפעילות גופנית, צריכה גבוהה של מלח, חוסר באומגה 3, רמת סוכר גבוהה בדם, צריכת שומני טראנס, צריכה נמוכה של פירות וירקות וצריכת אלכוהול.

העבודה התבצעה על-ידי חישוב סטטיסטי של סיבות לתמותה שקרו בארה''ב. הנתונים נלקחו ממאגרי המידע שנמצאים במרכז לבריאות האומה בארה"ב. החוקרים בחנו מספר פרמטרים באורח החיים המערבי ופרסמו את הממצאים בנושא. לראשונה נמצא כי חוסר באומגה 3 יכול לגרום לכ-96 אלף מקרי מוות בשנה. חוסר באומגה 3 היה במקום השישי לפני סוכר ולפני שומני טרנס.

יש צורך בהמלצות תזונתיות

אף מחקר עד כה לא בדק את התרומה של חוסר באומגה 3 למקרי מוות באוכלוסיה כללית, ובמחקר זה מתברר שהחוסר הזה יכול להיות קריטי. כאמור, בממצאים הובהר כי ישנה חשיבות רבה לצריכה נאותה של אומגה 3 בתפריט היומי.

"נתון זה מחזק את הדעה שלתזונה נכונה כוח רב עוצמה בבריאות ואריכות ימים וחשוב מאוד לכלול אומגה 3, פירות וירקות בתפריט היומי", אומר ד"ר אנדרו שאו, סגן נשיא הועידה לתזונה נכונה בארה''ב. "כיום אין המלצות תזונתיות גורפות בנושא כמות האומגה 3 המומלצת ליום. תוצאות המחקר מגבירות את הצורך לקביעת המלצות תזונתיות לאומגה 3, מכיוון שבינתיים האמריקאים צורכים פחות אומגה 3 מהנדרש".

"חומצת שומן אומגה 3 היא חומצת שומן חיונית החשובה מאוד לתפקוד תקין של הגוף", אומרת דתיה יער דיאטנית ויועצת ל"אלספה". "אי אפשר להתעלם מחשיבות תוספת אומגה 3 לתפריט היומי, אם באמצעות שינוי בתזונה או בעזרת תוספי תזונה מתאימים. במחקר זה צוינו במפורש רכיבים תזונתיים בהקשר לגרימת מקרי מוות, כמו עודף צריכת מלח, הצורך לצרוך יותר פירות וירקות והעשרת את התזונה באומגה 3. אנו רואים כי שינויים באורח החיים שלנו יוכלו להוביל אותנו לבריאות טובה יותר ואף לאריכות ימים".

בואו לדבר על זה בפורמים הבאים:

פורום תזונה קלינית
פורום כולסטרול ותוספי תזונה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום