חיידק אלים פגע בילד, מצבו יציב

(0)
לדרג

הילד, בן 4 וחצי, סבל מחום, כאבי ראש ופריחה, לאחר שנמצאו אצלו תסמיני החיידק מנינגוקוק. הוא הועבר לבידוד במצב יציב

מאת: מערכת zap doctors

ילד בן 4.5 מהיישוב כרכור, הובהל אתמול (א') למרכז הרפואי הלל יפה עם תלונות קשות על חום, כאבי ראש ופריחה בכל חלקי גופו. בדיקה ראשונית של הרופאים במיון זיהתה מאפיינים של חיידק אלים מסוג מנינגוקוק הגורם לדלקת קרום המוח. הילד החל לקבל מיד אנטיביוטיקה ואושפז בבידוד להמשך מעקב וטיפול. מצבו כעת יציב.

לדברי אימו, הילד החל לפתח חום גבוה כבר לפני יומיים, אך מכיוון שלכך התווספו כאבי ראש עזים ותפרחת, היא החליטה להגיע איתו לחדר מיון. כפי שצוין, במיון איתרו מיד הרופאים את התסמינים לחיידק האלים מסוג מנינגוקוק ונתנו את הטיפול המתאים. בהתאם למקובל, נמסרה הודעה למשרד הבריאות, שפעל למתן טיפול מונע לכל מי ששהה בקרבת הילד בשבוע האחרון.

ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים, אמרה כי הילד נמצא בשלב הקובע והחשוב של התנהלות המחלה, וכי הוא מראה סימנים חיוניים תקינים, מעורפל הכרה אך מגיב לסביבה. בהתאם וכנדרש, מבוצעים מעקב וטיפול הדוקים ביותר.

על החיידק: פריחה ואי שקט

חיידק המנינגקוק נמצא באופן שגרתי בצורה בלתי פעילה בחלל האף והלוע. הסיבה "להתעוררותו" ולהתפתחות מחלת חום כתוצאה מכך אינה ברורה. עם זאת, כאשר הוא "מתעורר" נוצרת חדירה שלו לדם שמביאה להתפתחות מחלה שבאה לידי ביטוי בדלקת קרום המוח, אלח דם, תחלואה של מערכת הנשימה ועוד.

תסמיניה הראשונים של המחלה אינם שונים ממחלות חום אחרות וכוללים כאבי ראש, קשיון של העורף, בחילות, הקאות, חום גבוה, הופעת פריחה, בעיות נשימה ועוד. אבחון המחלה בשלביה הראשונים בילדים ופעוטות (בעיקר בגילאים שמתחת לשנתיים) בעיתיים לאיתור, מכיוון ששונים מאלו של מבוגרים וכוללים פריחה, אי שקט או עצבנות מצד הילד, התנהגות אפאטית ו/או בלתי אופיינית לילד.

כאשר מאותרת המחלה הטיפול המיידי הוא באנטיביוטיקה, בהנחה שהזיהוי היה מהיר. בנוסף, ניתן כמובן טיפול תומך של מלחים ונוזלים לפי הצורך ונעשה מעקב לאיתור סיבוכים אפשריים של המחלה. בהתאם, ניתן טיפול מונע לכל מי ששהה בקרבת חולה.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום