סיכון לשבץ גבוה בארה"ב מאירופה

(0)
לדרג

מחקר מקיף מראה שהסיכוי של אישה אמריקנית לעבור שבץ, גבוה פי שתיים מזה של אירופית. גם בקרב הגברים הפערים גדולים

מאת: מערכת zap doctors

קשיים בקבלת טיפול רפואי, הרגלים רעים ותזונה לקויה - גורמים אלה מציבים את האמריקנים המבוגרים בעמדת סיכון גבוהה יותר לשבץ מאשר מקביליהם האירופים. כך קובע מחקר רחב היקף שבוצע על ידי מדענים הולנדים.

הנתונים מראים כי הסיכוי של אישה אמריקנית לעבור שבץ גבוה פי שתיים מזה של אירופית, כאשר השוואה בין גבר אמריקני לאירופי מצביעה גם היא על פערים גבוהים - 61 אחוז סיכון יותר לטובת האמריקני.

"השמנת יתר תורמת להבדלים הללו, במיוחד כשמסתכלים על מדינות מרכז אירופה כמו גרמניה, הולנד או אוסטריה, שם שכיחות ההשמנה הרבה יותר נמוכה", אומר מאוריציו אבנדאנו, מהמרכז הרפואי ארסמוס ברוטרדם, שהציג את ממצאיו בוועידה בינלאומית לשבץ מוחי שנערכה בניו אורלינס, ארה"ב.

הממצאים מבוססים על נתונים מסקרים ברחבי ארה"ב ואירופה, שכללו ראיונות עם אנשים בגילאי 50 ומעלה. מרחב המדגם כלל 13 אלף אנשים מארה"ב, ויותר מ-30 אלף אנשים מאירופה.

הפערים גדולים במיוחד בקרב אנשים אמריקניים עניים, שממעטים לאכול פירות וירקות טריים בהשוואה לאמריקנים או אירופיים עשירים. יחד עם זאת, בספרד, שבה מספר מקרי השבץ הנמוך ביותר מבין המדינות הנחקרות, לא היה הבדל בין עשירים לעניים, משום שכל שכבות האוכלוסייה צורכות ירקות רבים.

נתון בולט נוסף במחקר מראה כי לאירופים יש מודעות גבוהה יותר למניעת מחלות, וכן נגישות למרכזים רפואיים. בארה"ב, לעומת זאת, הרופאים נוטים לסמוך יותר על טיפול תרופתי מאשר על חינוך ושינויים בסגנון החיים.

ארגון הבריאות העולמית מעריך כי אירועים מוחיים גורמים לשישה מיליון מקרי מוות בשנה, מרביתם במדינות מפותחות.

מקור: רויטרס

בואו לדבר על זה בפורום שבץ מוח.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום