"תחזוקת" העור בחורף

(0)
לדרג

בעיות של עור יבש שכיחות יותר במהלך החורף; כדי למנוע אותן, מומלץ לאמץ שגרת טיפוח שתגן על העור

מאת: עדיה כהן

בין איטום הגג לרכישת בגדי חורף חדשים, כדאי להתייחס גם לשינויים שעוברים על גופנו במהלך העונה הקרה. כ-20% מהאוכלוסיה יסבלו מבעיות של עור יבש במהלך החורף, הנעות בטווח שבין אי נוחות אסתטית, לבעיה רפואית של ממש. הסיבה העיקרית להיווצרות בעיות עור יבש, נעוצה בעובדה שרובנו לא מתאימים את שגרת הטיפוח שלנו לאקלים המשתנה. הלחות בחורף נמוכה יותר באופן משמעותי מאשר בקיץ הישראלי, ובנוסף על כך רוב אמצעי החימום הקיימים מפחיתים משמעותית את מידת הלחות באוויר. היובש מוביל לגרד שעשוי, במקרים קיצוניים לגרום להיווצרות של דלקות עור.

לחות בבית

אדים: בכדי למנוע התייבשות של העור, יש לייצר סביבה לחה יותר ולהקפיד על שגרת טיפוח אינטנסיבית יותר, אשר מתאימה במיוחד לחורף. על-מנת להקל על תנאי האקלים בחדרים מחוממים וכדי להעלות את אחוזי הלחות בחדר, מומלץ להשתמש במכשיר אדים, או פשוט להניח סיר עם מים ליד המזגן או התנור.

משמעת מים: בניגוד לקיץ בו אנו מקפידים על שתיית מים, בחורף משמעת המים שלנו רופפת יותר. חשוב מאוד לשתות כרגיל, למרות שצמאים פחות.

פחות רטיבות: שגרת הרחצה המוגברת של ימי הקיץ תורמת אף היא לתהליך התייבשות העור. כדאי להשתדל להימנע ממקלחות ארוכות וחמות במיוחד במהלך חודשי החורף, שכן מים חמים וסיבון יתר, גורמים להסרת שכבת השומן הטבעית של הגוף. מיד לאחר המקלחת, כאשר העור עדיין לח, מומלץ למרוח קרם גוף בעל מרקם עשיר. לאחר מקלחת חמה, נקבוביות העור פתוחות, מה שמקל על העור לספוג בצורה טובה את הלחות וההזנה שמספק קרם הגוף. אם אתם חשים שקרם הגוף שלכם אינו עשיר מספיק, ניתן לתת לו תמריץ בצורת מספר טיפות של שמן נר הלילה.

קוסמטיקה בחורף

במהלך חודשי החורף, מומלץ לאמץ שגרת טיפוח אינטנסיבית יותר שתגן על עור הפנים מפני נזקי ההתייבשות:

^^טיפול בוקר:^^

על-מנת לשמור על עורינו נעים למגע, רך וחלק, יש להקפיד ולשמור על לחותו. ככלל, רחיצת עור הפנים פעם עד פעמיים ביום מספיקה. בבוקר, מומלץ לשטוף את הפנים עם קרם ניקוי מיקרו גרגירי בעל מרקם גרגירים עדין מסיס במים וזאת לצורך ניקוי יסודי ושמירה על לחות העור. בנוסף, מומלץ להשתמש בקרם ניקוי העשיר בויטמינים, תמציות שיבולת שועל ותמציות צמחים בעלי יכולת ריפוי, הרגעת העור, הגנה והתחדשות.

סרום - הסרום, ניחן ביכולת החדרת לחות ומצויין לטיפול בעור חסר חיוניות. הסרום עשיר בויטמינים ומצטיין בשיקום העור והגנתו מפני זיהומים סביבתיים ורדיקלים חופשיים.

קרמים המותאמים לחורף הישראלי - החורף הישראלי שונה מחורפים עולמיים אחרים בכך שלצד ימים גשומים, יש בו ימי שמש עתירי קרינה; על כן עדיף לרכוש קרמים המותאמים במיוחד לאקלים הישראלי ההפכפך, אשר מצטיינים בהחדרת לחות תוך מתן הגנה אופטימאלית מפני קרינת השמש.

^^טיפול ערב^^

ניקוי - בשעות הערב, כאשר עור הפנים נמצא במצב של מנוחה ומוכן לספיגת חומרים, יש לנקות אותו בשנית, באמצעות קרם ניקוי מיקרו גרגירי, על-מנת להסיר את שכבות האיפור, הלכלוך והשומן שהצטברו במהלך היום.

סרום הזנה - לאחר הניקוי, יש למרוח סרום הזנה רטינול המכיל שמן נר הלילה, ושילוב של ויטמינים ושמנים להזנה, להחזרת הגמישות, הרגעה, שיקום וליחוח העור. מריחת הסרום בשעות הלילה תורמת לריכוך, ריפוי ולהרגעת העור, ומאפשרת לעור רגנרציה (חידוש) של התאים והזנה עמוקה. חשוב להשתמש בו רק בשעות הערב/לילה כאשר לא נחשפים לשמש.

קרם לילה - לאחר מריחת הסרום, מומלץ ביותר למרוח קרם לילה עשיר ופעיל לטיפול בקמטים, לשיקום והזנת העור היבש. מוצרים שונים להזנה ולחות קיימים כיום בשוק ומיועדים למתן לחות, חיזוק, החייאת תאי העור והפחתת הקמטים. הקרמים תורמים לשיקום והזנת העור בלילה ומשלבים בתוכם ויטמינים, רטינאויל ושמני עילית (נר הלילה, ג'ינקו בילובה ובורל רוז היפ) המחדשים, מחיים ומחזקים את תאי העור. כמו כן קרמים אלה מסייעים לשמירה על מבנה העור ועל חלוקת תאים תקינה. התוצאה של שימוש מתמשך בקרם לילה היא שיפור במראה והפחתת הקמטים.

פילינג לילה - לפחות פעמיים בשבוע, יש לוותר על מריחת הסרום וקרם הלילה ולהשתמש במקומו בקרם פילינג ללילה. מטרת הפילינג לילה היא להמיס את התאים המתים והחומר הבין תאי. הפילינג מעודד הבהרה ורענון העור, והוא מורכב משילוב של חומצות פירות, ויטמינים ורטינאויל. לפילינג יש יכולת החדרה מצוינת של לחות וחומציות המגוננת על העור מפני התפתחות בקטריאלית ותהליכים ניווניים.

עדיה כהן קוסמטיקאית ראשית מחברת תפוח טכנולוגיות טבעיות.

בואו לדבר על זה בפורום אינטגרטיבי לרפואת עור טבעית ואסתטיקה טבעית ובפורום רפואת עור.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום