סרטן השד, סידן, ומה שביניהם

(0)
לדרג

מחקר שנעשה בעכברים מגלה: חסר סידן, אשר שכיח מאוד בקרב נשים מבוגרות, עלול להאיץ התפתחות גרורות של סרטן השד

מאת: מערכת zap doctors

מחקר, שנעשה בעכברים מראה, כי חסר בסידן, ע"י ספיגת עצם מואצת, מגביר גדילת סרטן שד בעצם.

החוקרים מציינים, כי חסר בסידן, עקב צריכה נמוכה של סידן בתזונה או עקב חסר בוויטמין D, שכיח מאוד בנשים מבוגרות, שהן גם האוכלוסייה בסיכון הגבוה ביותר לסרטן שד, ולגרורות לעצם מסרטן השד.

נמצא כי לאחר השתלת הגידול, חיות שקיבלו תזונה המכילה 0.1% סידן הראו היפר-פאראתירואידיזם משני וצמיחה מוגברת של הגידול, בהשוואה לחיות שקיבלו תכולת סידן תקינה של 0.6% בתזונה.

עד יום 17, עכברים שקיבלו תזונה דלה בסידן הראו עליה של 43% באזור הנגע הליטי, עליה של 24% באזור הגידול, ועלייה של 24% בפרוליפרציה של תאי הסרטן יחסית לאלה עם התזונה הנורמלית.

החוקרים מדווחים, כי טיפול נוגד ספיגת עצם עם osteoprotegerin עיכב לחלוטין את הנגעים הליטיים, הקטין את אזור הגידול, הפחית פרוליפרציה של תאי סרטן והעלה את האפופטוזיס של תאי הסרטן.

מכיוון שטיפול עם osteoprotegerin הפחית את גדילת הגידול ובו בזמן הגביר את ההיפוקלצמיה ואת ההיפר-פראתירואידיזם המשני, סביר להניח כי הצמיחה המהירה של הגידול הנצפית תחת מצבים אלה נובעת מספיגה מוגברת של עצם ולא מההיפוקלצמיה או מההיפר-פראתירואידיזם המשני.

החוקרים מוסיפים ואומרים, כי חסר בסידן ובוויטמין D מוערכים ומתוקנים בקלות. לדבריהם, יש צורך דחוף במחקרים נוספים בנשים בסיכון גבוה לגרורות מסרטן שד, במטרה לקבוע האם חסר בסידן ו/או בוויטמין D הוא גורם סיכון להתקדמות סרטן שד.

מקור: Cancer Res 2007;67:9542-9548

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד ובפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום