שאלות נפוצות מפורום אימון וכושר גופני

(0)
לדרג

איך עושים את זה נכון? למה הירידה במשקל נתקעת? האם מכון כושר מסוכן לצעירים? כל התשובות על כל השאלות

מאת: ערך וענה: אורי לאוגומר מנהל הפורום
כושר לצעירים

נכון, דנו בנושא זה רבות וחד משמעית אימוני כוח לצעירים לא פוגעים בגדילה. אנו ממליצם לצעירים להתאמן באימוני כוח (וכמובן גם בגמישות וסבולת לב ריאה). חשוב לציין כי אימונים אלו רצוי כי יעשו תחת פיקוח והדרכה צמודה של מדריכים מוסמכים. יש לזכור כי פציעות עשויות להופיע כאשר האימון אינו נעשה נכון (תופס גם למבוגרים).

חזרה לאימונים

ברכותי לחזרה. כן ישנה סכנה באימון אינטנסיבי אך הסיבה העיקרית להתחיל תכנית אימון בצורה נכונה (כלומר מתונה) היא כי הגוף מאמץ אותה טוב יותר ולכן עבוד על פי הנוסחה של 220 פחות גילך(אותו מנחש אני בסביבות 31 ) ומתוך המספר שיצא (נניח 189 ) בצע אימוני לב ריאה בעצימות של כ 65% מדופק מירבי(189) כלומר בסביבות 122 עד 130 לערך למשך כ 6 עד 8 שבועות לאחר מכן אתה יכול להגביר העצימות לכ 75% מדופק מירבי. חשוב בשלבים ראשונים להתאמן לא יותר מ 3 עד 4 אימונים בשבוע ורק לאחר מכן להעלות התדירות.

לא יורדת במשקל

קשה להתיחס לתחושות. מתי התחלת ללכת לחדר כושר? לעיתים אימוני כוח יוצרים הרגשה כפי שתארת אך אל תפסיקי חשוב מאד להתמיד והתוצאות יגיעו.
את צודקת לגבי שילוב תזונה זו למעשה הנוסחה המנצחת בכל הקשור לעליה /ירידה במשקל.
אל יאוש המשיכי והתוצאות יגיעו.

דופק ועדיפויות

ישנה דעה כי אימונים בדופק של 65% מדופק מירבי שורפים שומן אינני מסכים לכך(נכון באחוזים אך לא בפרק זמן זהה). ללא קשר עליך להבין כי ככל שאת נמצאת בתקופת אימון ממושכת כושרך משתפר והגוף "מתרגל" לצורת אימון זו לכן עליך לשנות את צורת האימון או בשינוי עצימות או בשינוי הפעילות (ריצה לדוגמא) או בשינוי זמנים.
עליה /ירידה ב% שומן הם יחס ישיר למאזן קלורי (ללא קשר למקורותיו) ממליץ לבדוק את נושא התזונה או לחלופין את עצימות האימון אחד מהם שינה את המאזן הקלורי שלך ולכן יש עליה במשקל. התיעצי עם התזונאית בנושא זה.

להכניס את הבטן?

כן, במיוחד שרירי הבטן העמוקים. אך יש לזכור כי לא ניתן כל הזמן לכנס את הבטן מאחר וגופנו עובד בתהליכי כיווץ הרפיה לסרוגין. ולכן הכנסת הבטן "כל הזמן" תפגום בתפקודנו היומיומי. במקום יש לחשוב על יציבה נכונה .

שריפת שומן?

לא. למעשה המושג דופק לשרפת שומן הוא מושג מטעה. למה הכוונה? הטעות נובעת מתופעה פיזיולוגית שככל שעצימות האימון נמוכה יותר הגוף משתמש במאגר השומן כמקור אנרגיה ולכן מתאמנים חושבים כי פעילות בעצימות נמוכה / בינונית תשרוף יותר שומן. אך זו טעות ולהלן ההסבר: פעילות מתונה למשך 30 דקות בעצימות של 50% סה"כ הקלוריות הנצרכות הם 220 כאשר 50% מהן בגיעו מהשומן (כלומר 110) לעומת 30 דקות בעצימות גבוה סה"כ הקלוריות הנצרכות הן 332 כאשר "רק" 33% מגיע מהשומן (אך זה עדיין 110 קלוריות)

אימוני כוח פונקציונלים

האימון הפונקציונאלי הוא תפיסת אימון המדגישה את אימון הגוף בשילוב ותאום של רב מערכות הגוף העוסקות בתנועה. חשיבותו נובעת מהעובדה כי בתפקודו היום יומי, גופנו פועל בסיוען של מערכות מתפעלות, מאזנות ומתאמות כגון: מערכת השלד השרירים,מערכת העצבים, מערכות תחושתיות ומערכות הלב-ריאה. מערכות אלו אחראיות על שיווי משקל, יציבה ויציבות, קוארדנציה וניצול אנרגטי יעיל. עבודה משולבת של כל המערכות , היא זו היוצרת את האימון הפונקציונאלי אשר "יודע" לאמן מערכות אלו.

לחטב ירכיים

לא ניתן לבצע הורדת שומן נקודתית בשום אזור בגוף. עליך לזכור כי חיטוב הוא יחס ישיר ל% שומן ולכן הדרך הטובה ביותר היא להיכנס למאזן קלורי שלילי כאשר הדרך האופטימלית היא שילוב של תזונה נכונה, ופעילות גופנית שתכלול אימוני לב ריאה (אירובי) ותרגילי כוח לחיזוק.


בואו להתייעץ עם אורי לאוגומר בפורום אימון וכושר גופני

ריצה ארוכה איטית עדיפה מקצרה מהירה??

הוצאת קלוריות היא יחס ישיר למשקל גוף ועצימות האימון. מצרף טבלה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום