צרכנות רפואית מדור מס' 23

(0)
לדרג

מה חדש בבית? מה חדש על המדף? מה היה ומה יהיה; כל החדשות, המבצעים והאירועים בתחום הצרכנות הרפואית

בשורה לסובלים משחיקת סחוס במפרק: BIO 1000 מכשיר לשיכוך כאבים במפרקי הברכיים, הדוחה את הניתוח להחלפת המפרק לתקופות ארוכות

בימים אלה מושק בישראל מכשיר מהפכני לשיכוך כאבים לסובלים משחיקת סחוס במפרקי הברכיים, היכול לדחות ניתוח להחלפת המפרק לתקופות ארוכות.

המכשיר BIO-1000v מתוצרת BIONICARE, חברת ביו טכנולוגיה אמריקאית, הוא מכשיר לשיכוך כאבים שנועד להקל על כאבם של מטופלים הסובלים משחיקת סחוס במפרק (אוסטאוארטריטיס).
המכשיר מיועד לחולים הסובלים מדלקת כרונית במפרק הברך הנגרמת משחיקת הסחוס, למטופלים שאינם יכולים לעבור ניתוח בשל סיבות רפואיות שונות.
את המכשיר הזעיר, בגודל של טלפון סלולרי, ניתן לשאת על חגורה פנימית או חיצונית באזור המותניים.
המכשיר המאושר על ידי ה- FDA, מנהל התרופות והמזון האמריקאי, מופץ בארה"ב, ניו-זילנד, אוסטרליה ומעתה גם בישראל.


BIO-1000 בנוי מברכיות שבתוכן נמצאות אלקטרודות, המשדרות לאזור הברך אותות חשמליים (פולסים). כתוצאה מכך נוצר באזור שדה חשמלי, המעורר את התאים האחראיים על ייצור הסחוס. בשל הוראות ה-FDA לא ניתן לערוך מחקר כזה בבני אדם, אך מחקרים שנערכו בארה"ב על חיות מעבדה, הוכחה צמיחת סחוס חדש בקבוצה המטופלת.

הצלחת המכשיר נמדדת באחוזי דחיית הניתוחים להחלפת המפרקים, כתוצאה משיפור משמעותי במצב החולה, דהיינו, נסיגה בכאב ושיפור היכולת התפקודית .

ממחקר שהסתיים בספטמבר 2003 באוניברסיטת ג'והן הופקינס ארה"ב ועבודה מסכמת שהוצגה בכינוס השנתי של האיגוד האמריקאי של האורטופדים המנתחים(AAOS) בשנת 2004, עולה כי:
בקרב חולים שהיו מועמדים לניתוח החלפה שלמה של הברך עקב שינויים ניווניים קשים וכאבים קשים בברך:
84% מהמטופלים שהשתמשו ב- BIO-1000 דחו את הניתוח בשנה.
76% מהמטופלים שהשתמשו ב- BIO-1000 דחו את הניתוח בשנתיים.
69% מהמטופלים שהשתמשו ב- BIO-1000 דחו את הניתוח ב-3 שנים.
62% מהמטופלים שהשתמשו ב- BIO-1000 דחו את הניתוח ב-4 שנים.

זאת לעומת:
62%, 33%, 24%, 7% בהתאמה, שדחו את הניתוח מקבוצת הביקורת שהרכיבה את הברכיות בלבד ללא המכשיר החשמלי.

בעבודות שונות קיים שיפור בכאב גם אצל חולים ממחלות ראומטיות עם פגיעה בשורש כף יד ופרק הירך, אולם, בשלב זה מאושר המכשיר לטיפול במחלת הברכיים בלבד.

את המכשיר ניתן לרכוש או לשכור באמצעות מרשם של רופא אורטופד, מומחה לבעיות ברכיים, שימצא את החולה מתאים לטיפול זה.

כואב, ולא פחות

כאבי שרירים וגב, עלולים לפקוד כל אדם, לא רק ספורטאים, והם נובעים בשל פעילות ספורטיבית מאומצת, אבל גם בשל סיבות נוספות, כמו חבלות, עבודה מאומצת או מחלות.

ד"ר צבי גורן, מומחה בכירורגיה אורטופדית וברפואת ספורט מציין, כי כאבי שרירים הם תופעה מאד שכיחה, ולמעשה רוב האנשים, סבלו מכאב מסוג זה. כאבי השרירים נגרמים גם בשל גורמים מקומיים, וגם בשל גורמים סיסטמיים כלומר כלל גופניים אשר יכולים להוות סיבה לכאבים אלה.

בין הגורמים המקומיים, ניתן לכלול בראש ובראשונה פעילות גופנית מאומצת, חבלות מקומיות, וכמובן את הסטרס הנפשי אשר מתבטא בכאבי שרירים בד"כ באזור הצוואר וגב תחתון. בין הגורמים הכלל גופניים, הגורמים לכאבי שרירים, ישנן מחלות נגיפיות, מחלות מטבוליות, מחלות שפוגעות במערכת החיסון ועוד. הכאב השכיח ביותר הוא בשל מאמץ יתר. בד"כ זהו כאב המופיע בשל מאמץ פיזי או עבודה קשה, לא חשים בו בעת הפעילות עצמה, אלא רק כעבור מספר שעות או אפילו תוך יומיים שלושה.

המאפיינים של תסמונת זו הם פעילות פיזית בבלימה, כלומר פעילות שרירים כמו בריצה במורד, בעת בלימת המשקולות לאחר הרמתן או כמו עבודת שרירי הרגליים במשחקי כדור. פעילות זו גורמת לנזק מיקרוסקופי בסיבי השריר ולכן, הכאב מופיע רק לאחר כ 12 שעות עד יומיים. בשיא הכאב חשים כעבור כ 3 ימים, ודעיכתו נמשכת ממספר שעות עד כשבוע ימים.

ובכן, מה עושים? ד"ר גורן מציין, כי ראשית, יש להימנע מפעילות פיזית פתאומית, ולאלה שמתאמנים באופן קבוע, כמובן שתרגילי חימום וגמישות ישפרו את עמידותם של קבוצות השרירים באימון. שנית, יש לזכור כי בהרמת משקולות גדולות, הנזק החמור יותר יהיה בעת הורדת אותו משקל ולא בהנפתו.

מהי העזרה הראשונה? כשמדובר בחבלות או בכאבים המופיעים לאחר מספר שעות של הפעילות הפיזית, ניתן לקרר את המקום למשך פרק זמן של כ 24 עד 48 שעות, יש לתת מנוחה לאזור הכאוב, כדורים נוגדי דלקת וכאב, ולאחר תקופת הקירור, ניתן לעסות את המקום ולהתחיל בתרגילי גמישות. פעילות אירובית מתונה תסייע לכם לחזור למצב הקודם ביתר קלות.

ד"ר גורן מוסיף, כי משחת הטראומפלנט של חברת תרימה יכולה להועיל מאוד בכל הקשור לחבלות ספורט או לכאבי שרירים. המשחה מבוססת על צמח הקומפרי, שהוא צמח ייחודי, בעל סגולות מרפא, ולכן התכשיר הוא טבעי, ללא חומרים סינטטיים.









השימוש בו יכול להיעשות כמו בכל משחה, כלומר למרוח 3 פעמים ביום כמות נכבדה של משחה מעל האזור הכאוב. ניתן גם למרוח כמות נדיבה של משחה לפני השינה, לאטום את האזור בפד או ניילון לא חדיר ומעליו חבישה אלסטית על מנת שהחומר הפעיל יפעל במשך כל הלילה.

ד"ר גורן מסביר, כי עבודת השרירים מאד חשובה לגוף האדם, ואם נדע כיצד לשמור ולטפח את השרירים , כך מגוון הפעילויות שלנו ייעשה בצורה טובה ויעילה יותר. לכן, בכל הקשור לפעילות שרירים יש להתייחס לשני שלבים, האחד - מניעת נזק אימון וטיפוח; השני, טיפול נכון ובזמן במקרה של חבלה נזק או כאב.

משחת הטראומפלנט

משחת המרפא הטבעית טראומפלנט של מפעל התרופות תרימה, על בסיס צמח המרפא קומפרי, מסייעת להקלת כאבים וריפוי פצעים.

מחקרים חדשים מצביעים על השפעתו המועילה של צמח הקומפרי הכלול בטראומפלנט במקרים של דלקות, כאבים וחבלות ספורט. לצמח תכונות מיוחדות גם כמזרז הגלדה של פצעים.

יעילות המשחה הטבעית נבחנה בכאבי מפרקים בכתפיים, ברגלים ובגב, דלקות וכאבים בשרירים, ברצועות ובגידים, פגיעות ספורט, שטפי דם פנימיים הנגרמים ע"י חבלה, פצעים פתוחים, שריטות וחתכים בעור.

משחת טראומפלנט של תרימה מכילה 50 גרם ומחירה 48.90 ש"ח. להשגה בבתי המרקחת וברשתות הפארמים ללא מרשם רופא.

האוניברסיטה העברית והדסה יקימו פארק ביו-טכנולוגי במתחם הדסה עין כרם

הדסה תקים פארק ביוטכנולוגי יחד עם האוניברסיטה העברית במתחם הדסה עין כרם. הפארק יעניק תנאי חממת גידול לחברות הזנק (סטארט אפ) העוסקות במדעי החיים.

בשלב הראשון הפארק יהיה פרוס על 9000 מטרים רבועים ותבנינה בו חמש קומות של משרדים ומעבדות ועוד שלוש קומות חניה. בשלב מאוחר יותר ישנה אפשרות הרחבה של הפארק על פי הדרישה של חברות ההזנק שישכנו בפארק.
כ- 25 חברות הזנק תוכלנה לפעול בפארק ולשגשג בתנאים של בית חם, תומך ומעודד. הקרבה הפיזית לבית החולים האוניברסיטאי הדסה עין כרם ולבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית תיתן תמיכה ותשמש חבל טבור לחברות שתפעלנה בפארק והן יוכלו ליהנות מן המתקנים והשירותים השונים אשר בית החולים הדסה עין כרם ובית הספר לרפואה יכולים להציע.

לצורך הקמת הפארק הקימו הדסה והאוניברסיטה העברית חברה משותפת בשם יוניהד (UNIHAD).


בניית הפארק תתחיל בשבועות הקרובים, והוא מתוכנן להיפתח באביב 2007.

הפארק הביוטכנולוגי יוקם בשיטת ה- BOT לפיה הקרקע, תכנון המבנה, הקמתו ותפעולו ימסרו ליזמים למשך 25 שנה. חברת נכסי האוניברסיטה עוסקת בניהול הנכס עבור הדסה והאוניברסיטה העברית.

לחיצת ידיים יכולה לגרום לך להצטננות .....

מחלות כמו שפעת והצטננות נגרמות ע"י וירוסים וחיידקים שמזהמים את האף הגרון והריאות, מחלות זיהומיות אלו עוברות בדרך כלל מאדם לאדם כשהחולה משתעל או מתעטש בקרבת הבריא. לחיצת ידיים עם מישהו מצונן או חולה עשויה להדביק גם אותך. אותו אדם, מן הסתם, כיסה את פיו או אפו בעת ההתעטשות או השיעול ואח"כ לחץ את ידך. אתה בהמשך משפשף את עיניך ופניך וע"י כך מדביק את עצמך. למעשה, הדרך היעילה ביותר למנוע את הפצת הנגיפים הינה שמירה על היגיינת הידיים.

מעבדות המחקר של ד"ר פישר פיתחו סדרת מוצרים לשמירה על ההיגיינה, המאפשרים 100% ניקוי יסודי, בכל זמן ובכל מצב, במיוחד כאשר מים וסבון אינם בנמצא.

תכשירי ההיגיינה של ד"ר פישר קומפקטים ונוחים לנשיאה, לשימוש בכל זמן ובכל מצב בבית ובחוץ. תכשירי ההיגיינה של ד"ר פישר מספקים ניקוי יעיל מהיר ויסודי של לכלוך, בקטריות וחיידקים ואינם מצריכים שימוש במים וסבון.

ד"ר פישר ALCO-GEL- ג'ל לשמירה על היגיינת הידיים לניקוי מהיר ויעיל, לכל המשפחה, ללא צורך במים וסבון. התכשיר מכיל 70% אלכוהול לניקוי יסודי ועוזר במניעת הדבקות במחלות. מכיל גליצרין לשמירה על רכות העור ופרו ויטמין B5 המעניק לחות. אלכו ג'ל מותיר תחושה נעימה ורעננה בכפות הידיים. 100% ניקוי יסודי בפעולה אחת נוחה, קלה ומהירה. התכשיר מתאים גם לשימוש יומיומי במצבים בהם מים וסבון אינם זמינים או בזמינות נמוכה: בבתי ספר, טיולים, עבודה בשטח, חיילים באימון, מרפאות ובתי חולים (לפני ואחרי טיפול בחולים) ובתקופת החורף -לשמירה על היגיינה ומניעת העברת מחלות וחיידקים. אלכו ג'ל מוצע בבקבוק עם משאבה המכיל 270 מ"ל, מחיר: 34.99 ש"ח ובבקבוק 60 מ"ל לנשיאה בתיק, מחיר: 19.99 ש"ח.

ד"ר פישר ALCO-WIPES- מגבונים אלו פותחו במעבדות המחקר של ד"ר פישר ומשווקים כבר בארה"ב בהיקף של מיליוני יח' מידי שנה. מגבוני הידיים היפואלרגניים, מכילים אלכוהול לניקוי מהיר ויסודי, מכילים נוסחה ייחודית המשלבת ויטמין E ופרו ויטמין B5, אלוורה, גליצרין ותמצית קמומילה. השימוש במגבונים מותיר את הידיים נקיות, רכות ועשירות בלחות. המגבונים, מתאימים לשימוש יומיומי, נוחים לנשיאה בכיס או בתיק, לבית הספר, לטיולים, לעבודה, לקניות, ולמניעת העברות מחלות וחיידקים בתקופת החורף. המגבונים משווקים באריזה של 20 מגבונים אישיים במחיר 14.99 ש"ח.

בבדיקות מעבדה נמצא כי התכשיר קוטל 99.99% מהחיידקים:
* Escherichia Coil
* Staphylococcus Aureus
* Enterobacter Aerogenes
* Pseudomonas Aeruginosa
* Streptococcus Faecalis

בואו לדבר על כך בפורום רפואת משפחה
בפורום שפעת ושפעת העופות
בפורום אורתופדיה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום