הריון ולידה: טיפול בכאב

(0)
לדרג

הטיפול בכאב בעזרת היפנוזה לאוכלוסיית הסובלים בכלל, נשים הרות ומניקות בפרט. בואו לטפל בכאב ולהנות מתרופת הפלא

מאת: ד"ר שמואל איתי, M.D., Ph.D.

רוב הנשים ההרות והמניקות סבלו, סובלות או יסבלו מכאבים שונים.
השינויים הגופניים והנפשיים בהריון ובהנקה יוצרים פעמים רבות כאבים פיסיים וחרדות נפשיות.
בדרך כלל, כשאת סובלת מכאבי שרירים ברגלייך, או כאבים בגב התחתון או בצווארך, את פונה לרופא (אורטופד, גניקולוג, או רופא משפחה) ותשובתו בד"כ אחת התרופות הטובות ביותר להתמודדות עם כאבים אלו אינן מומלצות לא בהיריון ולא בהנקה!

מה ניתן, אם כן, לעשות?

מסתבר שכבר שנים רבות ממליצים רופאים רבים על דרך אחרת להתמודדות עם הכאב על-ידי היפנוזה רפואית. אולם מעטים הם הרופאים המשתמשים בתרופת פלא זו.

מה בעצם מתרחש בתהליך היפנוטי?

נתעלם מהמידע המקיף אותנו, ומכל הסרטים ההוליוודיים שאנו מכירים. אין הכוונה לתהליך בו מישהו משתלט על מוחכם ומורה לכם את אשר תעשו. מדובר בהפעלה של תהליכים תת-מודעים המסייעים לגוף. ההיפנוזה הינה תהליך מחשבתי, אשר באמצעותה כל הידע האגור בתת-מודע שלנו הופך לזמין באופן מיידי, וכל הפעולות הפיסיולוגיות של גופנו, גם אלו שאין לנו בהם שליטה כמו קצב הלב, הזעה, תחושות חום וקור, הפרשת חומרים טבעיים נוגדי כאב וכדומה ניתנים לשליטתנו.
יש בתהליכים היפנוטיים דמיון מסוים לדמיון מודרך או למדיטציה, אך התחושות הפיסיות והרגשיות שניתן לחוות בתהליכים היפנוטיים עמוקים באופן משמעותי. לתהליך ההיפנוטי קוראים "טראנס היפנוטי".

למי ניתן לפנות כדי להיעזר בהיפנוזה רפואית?

בישראל כדי לעזור לאנשים בהיפנוזה, צריך לעבור הכשרה במסגרת אוניברסיטאית ובהמשך לעמוד בבחינת הרשאה לפני נציגים של משרד הבריאות. רק לאחר קבלת הרישיון לעסוק בהיפנוזה ניתן לעזור לאנשים בטיפולים היפנוטיים. בעלי המקצועות הרפואיים המורשים לעבוד בהיפנוזה הינם רופאים, רופאי שיניים ופסיכולוגים קליניים.
רופאי השיניים נעזרים בהיפנוזה לצורך טיפול בחולים הסובלים מחרדת מחט או לחולים הרגישים לחומרי הרדמה מקומית, כאשר בעזרת תהליכים היפנוטיים "מרדימים" את האזור של השן הנגועה כמו בזריקת אלחוש אמיתית וכך מטפלים בשיני החולה. הפסיכולוגים הקליניים המורשים לטפל בהיפנוזה מטפלים בכל התחומים בהם חולה פונה לסיוע פסיכולוגי. ציבור הרופאים במקצועותיהם השונים מטפלים בהסרת סימפטומים בכל התחומים בהם הם מטפלים בחוליהם.
הרופא, המורשה להיפנוזה, יתחיל בדרך כלל באבחון הבעיה. רק לאחר אבחון מלא ולאחר בירור יסודי של האפשרויות לטיפול יציע הרופא את הטיפול בהיפנוזה. הטיפול ההיפנוטי בעזרת מטפל מורשה הינו טיפול בטוח וחסר סיכונים ותופעות לוואי.

בעבודתי היומיומית כאורטופד אני נעזר רבות בהיפנוזה לצורך הסרת סימפטומים מהם סובלים חוליי. הסימפטום העיקרי והשכיח הוא הטיפול בכאב. לאחר אבחון סיבת הכאב ובירור רפואי מושלם ומעמיק, תוך התייעצות רלוונטית עם רופאים במקצועות שונים ניתן להיפטר מרוב הכאבים על-ידי שימוש בהיפנוזה. תחומי הכאב העיקריים בהם אני עוזר לחוליי מפורטים להלן:

1. כאבי גב וצוואר בנשים הרות ומניקות להן אי אפשר לעזור בטיפול תרופתי מכיוון שכל תרופה מגיעה לדם האם וממנו לדם העובר, או לחלופין לחלב האם וממנו ישירות לתינוק.

2. החזרת שברים ונקעים בעזרת היפנוזה ניתן להימנע מהצורך בזריקות אלחוש מכאיבות מאד לצורך החזרת שברים ונקעים באיברים השונים.

3. כאבי גב וצוואר כרוניים.

4. כאבי פרקים.

5. כאבים על רקע מחלות כרוניות שונות.

6. הסרת סימפטומים שונים כגון: עישון, השמנה, הרטבה, מעי רגיז, יבלות, וכדומה.

האם מדובר בטיפולים ארוכי-טווח כמו טיפולים פסיכולוגיים?
כלל לא. מטרת ההיפנוזה לסייע בבעיות נקודתיות. לרוב מדובר בשלשה עד ארבעה מפגשים בערך, בהם לומדים להיעזר בהיפנוזה, בהתחלה בעזרת המהפנט ואחר-כך בתהליך של היפנוזה עצמית כך שיתאפשר לך להתגבר לבד על התסמין המציק.

בואו לדבר על כך בפורום חרדות מהריון ולידה - תמיכה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום