חייהם של ילדים הסובלים מאסתמה בשיפור

(0)
לדרג

במהלך מחקר חדש לא נזקקו למשאף לצורך הקלה 99% מהילדים הסובלים מאסתמה

בישראל שכיחות מחלת האסתמה היא בממוצע 10%. שכיחות מחלת האסתמה בילדים עלתה ב- 25 השנים האחרונות ב- 200% והיא משתנה בין מדינות העולם. (ממחקר עולמי שבדק את תחלואת האסתמה בילדים). אסתמה היא מחלה הנגרמת עקב תגובתיות יתר של דרכי הנשימה (הסימפונות) למכלול רחב של גירויים. האסתמה מתבטאת בהיצרות של דרכי הנשימה הגורמת להפרעה בזרימת האוויר בסימפונות. היצרות דרכי הנשימה נגרמת מ- 3 גורמים עיקריים:
- דלקת - של דופן הסימפונות.
- התכווצות השריר החלק - המקיף את הסימפונות.
- הצטברות כיח צמיגי - בתוך חלל הסימפונות.

הטיפול במחלה צריך להיות בשני מישורים:
- טיפול בדלקת
- הרחבה של הסמפונות.

החודש פורסם ב- קליניקל דראג אינבסט מאמר המתבסס על מחקר שנערך עם חולי אסתמה בגילאים 4-11 שהראה שיפור משמעותי בטיפול שלהם עם סרטייד לעומת טיפולים קודמים שלקחו.

במחקר של 12 שבועות עם 428 ילדים ב-66 מרכזים רפואיים ברחבי העולם, נמצא כי "סרטייד" העניק ל- 92% מהם לילות ללא סימפטומים של בעיות נשימתיות בהשוואה ל- 50% שקיבלו סטרואידים נשאפים בלבד ("סרטייד" הינו תכשיר לטיפול מונע באסתמה המאפשר לראשונה לחולי אסתמה להשתחרר מהמגבלות של ריצה, ספורט ומאמץ). במהלך המחקר עצמו זכו 85% מהילדים לימים ללא סימפטומים לעומת 29% לפני הכניסה למחקר. בנוסף 99% מהילדים לא נזקקו למשאף מקל לעומת 86% לפני המחקר.

"השיפור בלילות ללא סימפטומים יתקבל בברכה לא רק אצל הילדים אלא בשינוי דרמטי באיכות החיים שלהם, של משפחתם הקרובה ושיפור חברתי ניכר. השיפור בתפקודי הריאות יכול להוות שינוי ממשי בחיי הילד חולה האסתמה" אומר דר' קווין גרופיד ג'ונס, מאנגליה שהשתתף במחקר," הטיפול בילדים עם אסתמה הוא הרבה פעמים מסובך כאשר צריך לאזן את יעילות הטיפול עם בטיחות והיענות. המחקר הנוכחי מראה איך שינוי אסטרטגית הטיפול יכולה להשפיע על מספר אספקטים של שליטה במחלה מבלי להתפשר על בטיחות או היענות לטיפול".

בואו לדבר על כך בפורום אלרגיה ואסטמה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום