פתח לחיים

(0)
לדרג

בעקבות עתירה לבג"ץ הודיע צה"ל כי יתיר לאוכלוסייה אזרחית לצאת למצרים לקבלת טיפול רפואי מציל חיים

ביטחון וחיים על כף המאזניים




בעקבות עתירה משותפת לבג"ץ של עמותת רופאים לזכויות אדם וההסתדרות הרפואית, הודיעו מפקד כוחות צה"ל בעזה ומתאם הפעולות בשטחים כי צה"ל יאפשר את יציאתם של תושבי חבל עזה הנזקקים לטיפול רפואי, שלא ניתן לקבלו באיזור, למצרים לאחר שיעברו בדיקה בטחונית.

כזכור, טענו עמותת רופאים לזכויות אדם והר"י בעתירתם שהוגשה ביום חמישי האחרון, כי בעקבות המציאות הבטחונית שנוצרה בעזה בשבועות האחרונים, נבצר מאוכלוסייה אזרחית לצאת לקבלת טיפולים רפואיים לא במצרים ואף לא בישראל, דבר המעמיד את חייהם בסכנה. העותרים דרשו ממדינת ישראל להתיר לחולים מהרצועה הזקוקים לטיפולים מצילי חיים כגון הקרנות לסרטן, השתלות, אבחוני MRI ואחרים לצאת למצרים או לישראל לצורך קבלת הטיפול.

בעקבות העתירה, הודיעו אתמול מפקד כוחות צה"ל בעזה ומתאם הפעולות בשטחים כי תושבי אזור חבל עזה הנזקקים לטיפול רפואי שלא ניתן לקבלו ברצועה, יוכלו לפנות באמצעות הוועדה האזרחית של הרשות הפלשתינאית למנהלת התיאום והקישור אשר תבחן את הבקשות ותעניק את ההיתרים לזכאים לכך. תושבי האזור אשר יקבלו היתרי יציאה יצאו למצרים דרך מעבר ארז, שם יעברו בידוק בטחוני, ולאחר מכן יעברו, כשהם מלווים ע"י כוחות הביטחון, דרך ישראל לרפיח המצרית.

בעקבות ההסכמות אליהן הגיעו עמותת רופאים לזכויות אדם, הר"י וצה"ל בוטל ברגע האחרון הדיון בעתירה שהיה אמור להתקיים הבוקר.

ד"ר יורם בלשר, יו"ר ההסתדרות הרפואית בירך על ההסכמות שהושגו עם המדינה וקידם בברכה את נכונותה של מדינת ישראל לפעול למען הבטחת שירותי רפואה לתושבי רצועת עזה, בפרט כאשר מדובר בחולים הזקוקים לטיפולים רפואיים דחופים ומצילי חיים אשר אינם בנמצא ברצועה.


עמותת רופאים לזכויות אדם

עמותת רופאים לזכויות אדם הקומה בשנת 1988 במטרה להיאבק למען זכויות אדם בכלל והזכות לבריאות בפרט בישראל ובשטחים הכבושים. כבוד האדם, שלמות גופו ורוחו וזכותו לבריאות עומדים במרכז השקפת העולם של העמותה ומנחים את פעיליותיה ומאבקיה הן ברמת הפרט והן ברמת הכלל. דרכי פעילותנו משלבות סינגור ופעולה לשינוי מדיניות פוגענית וכן פעילות ישירה של מתן טיפול רפואי. כיום חברים בעמותה כ1000 איש ואישה, אשר למעלה ממחציתם הינם עובדי רפואה. עבודתם ההתנדבותית בעמותה, יחד עם הצוות השכיר מאפשרים כר נרחב לפעילות.

מאז הקמתה התרחבה העמותה והיא פועלת היום בנושאים מגוונים תוך התמקדות בזכות לבריאות במובנה הרחב ביותר.במאי 2000 הסתיימה עבודת הוועדה לזכויות כלכליות חברתיות ותרבותיות, כשהיא מפרסמת את הערה 14 המבהירה את הזכות לבריאות המופיעה בסעיף 12 לאמנה. ההערה מכילה הרחבה חסרת תקדים של הזכות לבריאות תוך התעקשות על אי אפלייה והכללת גורמים מקדימים המגדירים בריאות. יש במסמך קריאת תגר על גישה המסתפקת בשיוויון פורמאלי וקריאה לערכים אוניברסאליים של סולידריות חברתית הן בתוך גבולותיה הגיאוגרפים של המדינה והן מעבר להם.

ברמה החקיקתית משתמשת ישראל ברטוריקה של "צדק שוויון ועזרה הדדית" רופאים לזכויות אדם פועלת לקיומם של ערכים אלו במעשה.

בואו לדבר על כך בפורום רפואת חירום


רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום