טריוויה דוקטורס

(0)
לדרג

המבחן של המדינה בשיתוף טלעד ו - MSN, בואו לבחון את עצמכם בנושאי בריאות - לבריאות

מאת: שנה חדשה מגיעה: כחלק מפרוייקט "המבחון של המדינה" שאוטוטו מגיע אנחנו מביאים לכם ובשבילכם סקירה של תחום הבריאות, אחד מהתחומים בהם תידרשו להפגין ידע - שננו, ונראה אתכם לא יודעים אחר כך את התשובות...

1. הטרדה מינית בצה"ל: אחת מכל חמש חיילות בצה"ל מוטרדת מינית. 36 אחוזים מהתלונות אשתקד הוגשו נגד חיילים בשירות חובה ו34% נגד קצינים ונגדים, ביניהם שני קצינים בדרגת אל"מ ושלושה קצינים בדרגת סא"ל. רוב המתלוננות הן חיילות (93%) ומיעוטן קצינות (4%). מרבית התלונות הן על הטרדות פיזיות, ו22% על הטרדות מילוליות. 65% מהתלונות הוגשו לגורם צבאי, 8% התלוננו במשטרה ו24% חזרו בהן מתלונתן.

2. אחת מכל תשע נשים תחלה בסרטן השד, ואחד מכל 11 גברים יחלו בסרטן הערמונית.

3. בשנה שעברה נולדו בישראל 144,625 תינוקות.

4. ויאגרה היא התרופה הנמכרת ביותר בישראל לאין אונות.

5. על פי המחקר שפרסם המכון הפסיכואונקולוגי באיכילוב חולי סרטן המעי הגס נוטים להיות מסודרים, חולי שליטה וזקוקים לסדר בסביבתם, המסקנה מהמחקר היא כי לכל סוג סרטן יש תווי אישיות אופייניים.

6. סיבת המוות השכיחה ביותר למוות בישראל היא מחלות לב כלליות, שכיחות המחלה בישראל היא כה גבוהה עד כי שליש ממקרי המוות מיוחסים לה.

7. השנה ילדה בת 64 ילד בריא, כתוצאה מתרומת ביצית וטיפול הורמונלי מוצלח.

8. הישראלים מעדיפים לישון על הצד, הגברים נוטים יותר לשינה על הגב, והנשים על הבטן.

9. מחקר הראה שאצל אחוז משמעותי מהגברים שנימולו בגיל מאוחר פוגעת המילה באיכות חיי המין, ושהפגיעה היא משמעותית ביותר אצל אלה שנהנו לפניה מחיי מין מספקים.

10. אחוז תורמי הדם בישראל הוא נמוך למדי (ורוב התורמים הם חיילים, ומיעוטן נשים, בעיקר בגלל אנמיה), רק כ -4.6 אחוז מכלל הישראלים תורמים דם באופן קבוע, במד"א אומרים כי בעבר נהגו אנשים להגיע בעיתות חירום (אשר לצערנו לא חסרות לנו לאחרונה) ולתרום מתוך תחושת אחווה ולאומיות, ומד"א נאלץ לגייס תרומות ולבצע מבצעי התרמה מיוחדים.

11. יותר מ-98% מהישראלים חושבים שילד לא צריך לחיות עם אביו אחרי גירושין.

12. השתלת הכיליה המאתיים התבצעה השנה בבית החולים רמב"ם, השתלת הכליה הראשונה בארץ התבצעה שם בשנות השישים, כיום יש תור של 800 איש הממתינים להשתלה.

13. במשך סופשבוע אחד זכו בחיים חדשים 15 חולים (בגילאי שנתיים עד שישים וחמש) בזכות 4 תורמים. הושתלו בחולים שלושה כבדים, שני לבבות, שתי ריאות, שמונה כליות ולבלב אחד. בסך הכל 17 ניתוחים.

14. כרגע (ורק כרגע..) הדיאטה החמה ביותר היא דיאטת סאות' ביץ. יקירת אמצאי התקשורת בארצות הברית ובעולם, בה נמנעים מפחמימות (לפחות בשלב הראשון..) וממשיכים לאכול (כמעט) כרגיל.

15. כ-30% מנסיונות ההתאבדות של מתבגרים הם על רקע של זהות מינית הומוסקסואלית.

16. הניתוח הפלסטי הנפוץ ביותר בארץ הוא ניתוח אף - כאשר מדברים על "ניתוח פלסטי" מתכוונים בדרך כלל לניתוח אף.

17.צבע השיער הנפוץ ביותר בישראל הוא חום/שחור. יש הבדל בכמות שיער הראש בין צבעי השיער השונים. שיער אדמוני: 90 אלף שערות. שיער שחור: 110 אלף שערות. שיער בלונדיני: 140 אלף שערות.

18. במחקר שנערך לאחרונה באיכילוב גילו כי אחוזי השומן בחלב של אם שרק ילדה נעים סביב 4-5 אחוזים, אולם בחלב של אם המניקה למעלה משנה יש אחוזי שומן כפולים ומשולשים, זאת בניגוד לאמונה הנפוצה כי "אחרי גיל שנה זה כמו מים".

19.בארץ קיימת עמותה נגד ברית מילה והיא נקראת: "העמותה נגד חיתוכים באברי המין" והיא רשומה כחוק אצל רשם העמותות.

20. מדי שנה מתים בישראל כתוצאה מנזקי עישון כ-10,000 איש, יותר ממספר האנשים שמתים כתוצאה מתאונות דרכים, פעולות איבה ואיידס גם יחד.

21. לפי הערכות זהירות: מתים בישראל כל שנה כאלפיים איש כתוצאה מטעויות של הצוות הרפואי והסיעודי המטפל בהם.

המבחן של המדינה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום