שאלות נפוצות מפורום תזונת בעלי חיים

(0)
לדרג

ידידינו ההולכים על ארבע (או שתיים), מה הם אוכלים? כמה הם צריכים לאכול? כל התשובות לכל השאלות השכיחות

שאלה: החתול שוקל קצת יותר מ-5.5 ק"ג ויש לו כרס מדלדלת האם ההרכב של האיימס לייט הוא מלא ומספיק מבחינה תזונתית ? האם אפשר להמשיך להשתמש בו לאורך זמן, מבלי לגרום לאיזשהם חוסרים תזונתיים ?

תשובה: לפני שמכניסים את החתול לדיאטה כדאי לבדוק אים הכרס היא אמנם שומן או קפל עור גדול- הכרס בהרבה מהמיקרים היא "פגם" מיבני. לעיתים קרובות הפרוש הוא לא נכון. פשוט ממששים את "הכרס" ומרגישים בקלות במה מדובר. חתול במשקל של 5.5 ק"ג הוא לא משקל חריג.
לגבי השאלות ששאלת.
המזון הוא מזון מלא וניתן להשתמש בו לאורך זמן.

שאלה: חתול בן 5 שסובל מבעיה שהוגדרה על ידי וטרינר כמחלה אוטואימונית בה החניכיים מפתחים דלקת ואין לה פתרון מלבד זריקה כל 3-4 שבועות האם שמעת על בעיה כזו האם יש לה פתרון טוב יותר?

תשובה: יש מספר מחלות שגורמות לבעיות חניכיים . אחד מהם בעיה אוטואימונית . לגבי כיבים שאת מציינת הייתי בודק אם אין לחתולך מחלה שנקראת FIV שהיא למעשה איידס של חתולים
(לא להבהל , לא עובר לבני אדם) . גורם נוסף לדלקות חניכיים קשות בחתולים הוא חיידק שנקרא Bartonella . לחיידק זה יש טיפול אנטיביוטי מיוחד ואפקטיבי מאוד. גורם נוסף לכיבים שמוזכרים על ידך היא מחלה שנקראת Felv גם אותה כדאי לשלול.

שאלה: חתולתי בת כמעט חצי שנה. מזונוה העיקרי - יבש, סופר פרמיום לגורים. העלמה מואסת אחרי כשבועיים באוכל ואז עלי להחליפו. מקץ 10 ימים/שבועיים - שוב מואסת. אבל אז, מוכנה שוב לאכול את הסוג הקודם, מה לעשות?

תשובה: מזל טוב הפכת את חתולך לחתול סלקטיבי. כל פעם שתעקם את אפה יחליפו לה מזון. זו בדיוק הדרך ההפוכה לפתור את הבעיה. מכל המזונות שהזכרת אני שם את ידי ראשי ועיני על סיאנס דיאט. מעבר למבנה מדהים של חתולך המזון ניחן בתכונות בריאותיות שאין לאחרים ותאמיני לי שכאשר הן מגיעות הארנק לא נסגר אצל הוטרינר שלא נדבר על סבל החתול.

לפיכך המלצתי החמה , לשים את המזון לפני הגברת הנכבדה לסובב את הגב ולהתחיל להנות מהזמן החופשי. לגבי המים ניתן מעט להגביה אותם אולם היא צעירה עליזה ונהנית לשחק, שימי קרטון או סמרטוט בתחתית הכלי. כאשר הגברת תבין כי אין החלפות מזון היא תאכל את הכמות הדרושה לה ובא לציון גואל.

שאלה: למה בעצם אסור להאכיל כלב בעצמות עוף??

תשובה: אני מכיר הרבה וטרינרים (כולל עבדך הנאמן) אשר בנו קומה שניה בבית שלהם מאנשים שנתנו לכלבם עצמות.
ולעצם הענין, האם בטבע הכלביים אוכלי עצמות? התשובה היא לא, ומדוע? מכיוון שהעצם לכשעצמה אינה מזינה ואינה מתעכלת. הוא מופרשת דרך תעלת המעי בצורת רסיסי עצמות שנטחנו על ידי השיניים. העצמות המרוסקות במעברן במעי עשויות לגרום לחתכים, לקרעים ולחסימות.

גם כאשר לכאורה הכלב נראה טוב ובריא. אין כל ספק שהעצמות הטחונות גורמות למיקרו פגיעה במעי הדק והגס . פגיעה אשר עשויה לפגוע במערכת העיכול ביום מן הימים. נכון יאמרו ותיקי המגדלים , אנו מאכילים את כלבנו עצמות והוא חי עד גיל 25 . ובכן אני מכיר קשישים מאוד שמעשנים בשרשרת אז מה ? כל הפטנט ברפואה וטרינרית הוא המניעה. אנו מחסנים , מטפלים כנגד טפילים , מסרקים ומברישים ורוחצים , ובעיקר מחפשים את המזון הטוב והמאוזן שיאפשר להם לחיות כמה שיותר. אף אחד לא צריך לחקור למה גורמות עצמות , כל וטרינר צעיר יספר לך מנסיונו על עלילות העצמות במעי . זאת גם תשובה לגבי שאלתך על חברות המזון. המלצתי החמה : גם אלו "שהורגלו" לעצמות עוף להפסיק

שאלה: ראיתי תולעים בצואה של כלבי, ממה זה נגרם וכיצד מטפלים בכך?

תשובה: רוב תולעי המעיים שאנו מוצאים בכלבים מקורם בפרעושים . כן נשמע מוזר אבל הכלב מגרד עם פיו ובולע פרעוש שמשמש וקטור להעברה של תולעי מעיים ומשם ההמשך ידוע. הטיפול הוא משולב . מטפלים נגד פרעושים ונותנים כדורים שנקראים Drontal + במינון של כדור ל 10 ק"ג .

שאלה: יש לי כלבה בת 4 סטף מעורב. הבעיה היא שיש לה נשירה תמידית דיי רצינית.. האם ישנם תכשירים או דרכים שיכולים לעזור בהפחתת הנשירה?

תשובה: נשירה היא תופעה טבעית במידה ואינה מלווה בקרחות פצעים דלקות ושאר תסמינים פתלוגים. לשיער הכלב שלוש שלבי חיים כאשר השלב האחרון הוא נשירת השערה וצמיחת אחרת במקומה. מזונות עשירים בחומצות שומן אומגה 3 ואומגה 6 מפחיתים במעט את הנשירה. ניתן גם להוסיף תכשירים אלו למזון בצורת כופתיות או שמן אותו מוסיפים למזון.

שאלה: כמה אוכל צריך לתת לגור קטן? יש נוסחא?

תשובה: אין מזון של חברה מסויימת דומה לאחר. לכן אין גם אפשרות לתת לך מינון קבוע של מזון המתאים לגור בין 10 שבועות. המלצתי להתחיל לפי הנחיות היצרן ולבדוק לאורך תקופה האם הכלב מתפתח היטב ואת מצבו הגופני (שומן רזון וכו'). מן הסתם הרכבי המזון בהחלט דומים מאחר ואין הרבה אופציות קיימים סך הכל 6 אבות מזון .

שאלה: הכלב שלי אוכל רק מזון מיוחד לכלבים, הבעיה היא שתמיד כשהוא אוכל משהו אחר הוא מקיא. מדוע זה קורה? האם ניתן להרגיל אותו למזון כמו שאנו אוכלים בלי שיקיא?

תשובה: הקאות מסוג זה שאת מתארת עשויות להגרם משתי סיבות . האחת (הגיונית יותר) חוסר אדפטציה (התאמה) של מערכת העיכול למזון החדש. במערכת העיכול מצויים חיידקים ספרופיטים (טובים) אשר עוזרים לגוף בפירוק המזון . חיידקים אלו הורגלו לסוג מסויים של מזון ולסוג מסויים של הרכב . כל גורם תזונתי חדש שמופיע , עשוי לגרום לתסמינים המתוארים על ידך ולעיתים גם לשלשולים. אותו הכנ"ל הוא במעבר ממזון אחד למזון חדש.
גורם נוסף הוא רגישות יתר למרכיבי המזון שמצ'פרים לו. במידה ורצונך לנסות לגמול אותו מתסמיני ההקאות ניתן לספק לו את התוספות בכמויות קטנות מאוד ולבדוק מה קורה.

שאלה: בבעלותי זאב לבן בן 5, לאחרונה הוא סובל מעצירות, מלווה בנפיחות באזור פי הטבעת, בנוסף יש לו גם כאבים כשאני נוגע באזור, הייתי רוצה לדעת אם זה קשור לתזונה שאני נותן לו (אוכל יבש) או שמא משהו אחר?

תשובה: לאור זה שציינתה כי יש נפיחות באזור פי הטבעת נראה לי כי מדובר ב Perineal Hernia . תופעה בה שרירי הרקטום נקרעים וגורמים לצואה להצטבר באזור פי הטבעת. כדאי לגשת לוטרינר על מנת לשלול בעיה זו. שמן פראפין או כל מרכיב אחר לא ישפר את הבעיה במידה והיא קיימת .

שאלה: יש לי גור בן 10 חודשים. פרט לאוכל שהוא מקבל הוא נוהג לאכול את הצואה של עצמו. מה עושים?

תשובה: קיימות הרבה תאוריות על נושא זה אולם נוהג זה בהחלט מוכר וקיים. הפתרון - לשים דבר מה חריף כמו טבסקו על הצואה ואז שכלבתך תיגש לאכול אותו אז היא תחשוב פעמיים.

למידע נוסף: מזון לבעלי חיים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום