כדורים למניעת שפעת

(0)
לדרג

טמיפלו - תרופה המנטרלת את וירוס השפעת - אושרה לטיפול מניעתי במבוגרים ובילדים מגיל שלוש עשרה

מאת: טמיפלו - תרופה המנטרלת את וירוס השפעת - אושרה לטיפול מניעתי במבוגרים ובילדים מגיל שלוש עשרה

משרד הבריאות אישר נטילת טמיפלו, תרופה לטיפול בשפעת, גם למניעת שפעת במבוגרים ובילדים מגיל שלוש עשרה. המינון המומלץ על ידי משרד הבריאות למניעת שפעת הנו כמוסה אחת, פעם ביום, למשך שבעה ימים לפחות. מומלץ ליטול את התרופה לאחר מגע קרוב עם אדם שחלה, או במקרה של התפרצות שפעת בקהילה, לתקופת טיפול בת שישה שבועות. טמיפלו מונעת שפעת באמצעות פגיעה בוירוס האחראי למחלה ומניעת התפשטותו בגוף. התרופה פעילה כנגד כל סוגי וירוס השפעת הקיימים, מסוג איי ו- בי.

טיפול בשלב שלפני ההידבקות: אישור התרופה לצורך מניעת שפעת נותן פתרון להדבקות השכיחות בתוך המשפחה. מעכשיו יוכלו בני משפחת החולה בשפעת, המבקשים להימנע מלחלות בעצמם, ליטול את הטיפול ולחסוך מעצמם את המחלה.

טיפול לאחר הידבקות: אצל חולים שנדבקו בשפעת, יקצר השימוש בטמיפלו את מהלך המחלה, יקטין את חומרתה ויחיש את ההחלמה. השימוש בתרופה ימנע סיבוכי שפעת כגון דלקת ריאות, סינוסיטיס, דלקת אוזניים ועוד. לטמיפלו יעילות מוכחת בטיפול בחולי שפעת בעלי תסמינים כחום גבוה, כאבי שרירים, חולשה וכאבי ראש. לחולים אלה מומלץ להתחיל טיפול בטמיפלו תוך 48 שעות מהופעת התסמינים.

במחקר שפורסם לאחרונה במגזין Archive of Internal Medicine נמצא כי טמיפלו מפחיתה ב -55 אחוז ברונכיטיס ודלקת ריאות, שימוש באנטיביוטיקה וימי אשפוז. במחקר נבדקו 3564 חולים, בגילאי שלוש עשרה עד תשעים ושבע.

טמיפלו, פרי פיתוחה של חברת התרופות הופמן לה רוש, היא התרופה היחידה שאושרה על ידי ה- FDA האמריקני לטיפול ולמניעת שפעת במבוגרים ובמתבגרים, ולטיפול בילדים מגיל שנה. טמיפלו מצויה בסל התרופות של כל קופות החולים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום