פסיכוטרפיה, היפנוזה ואל-וסת

(0)
לדרג

האם טיפול פסיכולוגי או היפנוזה הם הדרך שלך לטפל בהפסקת מחזור?

מאת: האם טיפול פסיכולוגי או היפנוזה הם הדרך שלך לטפל בהפסקת מחזור?

יעוץ טיפולי ואף היפנוזה עשויים לעזור לחדש את המחזור החודשי בקרב נשים שאינן בהריון או נשים בגיל המעבר ללא מחזור, כך עולה ממחקר חדש המתפרסם החודש בירחון פוריות ועקרות. אל-וסת מוגדרת כהיעדר או הפסקה של מחזור הווסת. סטרס נפשי לאורך זמן, דיכאון ממושך, אנורקסיה או פעילות גופנית אינטנסיבית עשויים להיות טריגרים להתפתחות אל-וסת. אל-וסת מופיעה בנשים לאחר הפסקת גלולות למניעת הריון, לאחר מעבר מארץ לארץ ובקרב מתגייסות לצבא.

במחקר נמצא כי 75 אחוז מהנשים הסובלות מאל-וסת הצליחו לשפר את מצבן ע "י השתתפות בסדנה טיפולית ומחקר ניסיוני אחר הצליחו לסייע באל-וסת ע"י היפנוזה. מחקרים בעבר הראו כי יש קשר בין גישה תזונתית בלתי בריאה לבין דיכוי הורמונלי והפסקת המחזור החודשי. החוקרים ניסו לשלב טיפול פסיכולוגי על מנת לשפר את הגישה התזונתית בקרב המשתתפות במחקר.

ד"ר שרה ברגה מאוניברסיטת אמורי באטלנטה, ארה"ב שיתפה במחקר נשים אשר סבלו מהפרעות אכילה, תת-משקל, דיכאון או נשים אשר עסקו בפעילות גופנית מעל עשר שעות בשבוע. לאחר סינון ראשוני, נמצאו המשתתפות פרפקציוניסטיות מעל הממוצע ובעלות צורך לאישור חברתי עם גישה תזונתית בריאה פחות מהממוצע. ד"ר ברגה בחנה 8 נשים שהשתתפו ב- 16 מפגשי הסדנה לחיזוק הגישה התזונתית הבריאותית. בנוסף, בחנה עוד 8 נשים אשר לא השתתפו במפגשים כלל. מתוצאות המחקר עולה כי 6 נשים חזרו לקבל מחזור חודשי תקין.

במחקר ניסיוני המתפרסם גם בגיליון החודש של פוריות ועקרות בו מסייע לד"ר ברגה, ד"ר וולטר מאוניברסיטת וינה, אוסטריה מצליחים השניים להראות כי היפנוזה עשויה גם היא לתת מענה באל-וסת. במחקר השתתפו 12 נשים הסובלות מאל-וסת, מתוכן 9 חזרו למצב תקין לאחר טיפול חד-פעמי והמתנה של 12 שבועות. ד"ר וולטר טוען כי שיטה זו מצריכה רק מפגש אחד ולכן מתאימה יותר לנשים שמחפשות מענה פחות יקר. לפי ד"ר וולטר אין להסיק כי היפנוזה היא התשובה לאל-וסת לפני שעורכים עוד מחקרים בהם תשולב קבוצת ביקורת בטיפול בהיפנוזה. מחקר מסוג זה כבר החל באוסטריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום