סטרס מפריע לישון טוב

(0)
לדרג

לא הכל בראש שלך: סטרס אכן משנה את דפוס השינה

לא הכל נדמה לך: לחץ נפשי פוגע באיכות השינה

זה לא מפתיע שיום עמוס הופך בערב ללילה לחוץ, אך חוקרים עדיין בחושך בחיפוש אחר הסיבות לתופעה. מחקר חדש מציע רמזים פוטנציאליים.
חוקרים מצאו כי לחץ נפשי משפיע על מעגל השינה הטבעי במערכת העצבים בדומה להשפעה במחלת האינסומניה.

סטרס משפיע לרעה על השינה

במחקר אשר התפרסם לאחרונה במגזין רפואה פסיכוסומטית בחנו חוקרים את שינוי לחץ הדם וקצב הלב בקרב 59 מבוגרים במהלך השינה.

חוקרים חילקו את המשתתפים לשתי קבוצות:
קבוצת ביקורת וקבוצת מחקר.
לקבוצת הביקורת נאמר כי יעירו אותם בבוקר ויבקשו מהם לקרוא מגזין פופולרי. לקבוצת המחקר ניתנה משימה מלחיצה: להעביר הרצאה השכם בבוקר באורך של 15 דקות ובנושא אשר יקבלו 2 דקות לפני תחילת ההרצאה. בנוסף, ההרצאה תוקלט ותבוקר איכותית.

החוקרים מצאו כי הקבוצה הלחוצה יותר התעוררה לעתים תכופות יותר במהלך הלילה, שנתם היתה קלה יותר והם היו פחות נינוחים במהלך היום.

מתוצאות המחקר עולה כי שינויים בלחץ נפשי וסטרס קיצוני משפיעים על דפוסי השינה בשלבי ה- REM וה-nonREM. החוקרים מסכמים כי ממצאים אלו עשויים להשפיע באופן ישיר על התחלואה והתמותה.

קריאה מפיגה לחץ בסוף היום

שקיעה בתוך ספר היא הדרך המועדפת להפיג מתחים, לפי סקר בריטי חדש. שני שלישים מהעונים לסקר ציינו כי הדרך הטובה ביותר מבחינתם להפיג לחצים היא באמצעות ספר שנועד לתת להם הרגשה טובה יותר.

כשנשאלו מתי הם מעדיפים לקרוא, השיבו 65 אחוזים מהנשאלים שהם מעדיפים לקרוא במיטה, 10 אחוזים, בעיקר גברים, ציינו שהם קוראים בעיקר בשירותים.

למעלה משליש ציינו שהיכולת לקרוא כילד היתה אחד הזכרונות הנעימים ביותר, ושלושה רבעים מהנשאלים האמינו כי קריאה לפני השינה טובה להתפתחות הילד.

וויליאם סיגהארט, יוזם "שבוע הקריאה לפני השינה" אומר "זה מצויין שמרביתנו אוהבים לקרוא ומזהים את הערך בקריאה בקול רם, בעיקר עבור ילדים.

והמסר לאלה שעסוקים מידי בחייהם מכדי לקרוא לילדיהם ברור לגמרי: נסו למצוא יותר זמן השבוע כדי לקרוא משהו, ותראו כיצד הרגשתכם תשתפר."

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום