הורים: להפסיק את השימוש ברמדיה צימחית

(0)
לדרג

משרד הבריאות הודיע כי נאסר לחלוטין השימוש במזון צימחי של החברה, החשד כי 2 תינוקות מתו מהמחלה המסתורית שלאחר שאכלו רמדיה. בהודעה שהוציאה רמדיה נמסר כי: "רמדיה בשיתוף פעולה מלא ותאום מלא עם משרד הבריאות ממליצה כאמצעי זהירות להפסיק את השימוש ברמדיה צמחית. מחמת הספק החליטה החברה בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות להמליץ לציבור להפסיק את השימוש בשלב זה עד לבירור מלא של תוצאות הבדיקה המלאה בבית החולים שניידר. פורום מיוחד לשאלות ותשובות בנושא נפתח היום באתר דוקטורס. גם פורום הנקה עם יועצת הנקה עומד לרשותכם באתר.

מאת: חנן זיסו - עורך האתר

משרד הבריאות הודיע כי נאסר לחלוטין השימוש במזון צימחי של החברה, החשד כי 2 תינוקות מתו מהמחלה המסתורית שלאחר שאכלו רמדיה. בהודעה שהוציאה רמדיה נמסר כי: "רמדיה בשיתוף פעולה מלא ותאום מלא עם משרד הבריאות ממליצה כאמצעי זהירות להפסיק את השימוש ברמדיה צמחית. מחמת הספק החליטה החברה בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות להמליץ לציבור להפסיק את השימוש בשלב זה עד לבירור מלא של תוצאות הבדיקה המלאה בבית החולים שניידר. פורום מיוחד לשאלות ותשובות בנושא נפתח היום באתר דוקטורס.
גם פורום הנקה עם יועצת הנקה עומד לרשותכם באתר.

מיום שישי בערב הורה משרד הבריאות להורים כי יש להפסיק לחלוטין את השימוש בתרכובת המזון של "רמדיה" הצימחית. זאת, לאחר שלפחות 7 תינוקות שניזונו ממוצר זה סבלו מפגיעה קשה במערכת העצבים המרכזית. החשד הוא כי שני תינוקות שאכלו את תחליף החלב נפטרו במהלך החצי השנה האחרונה כתוצאה מהמחלה המסתורית שתקפה את התינוקות.

גידי לנדסברגר, מנכ"ל רמדיה הודיע כי:"רמדיה בשיתוף פעולה מלא ותאום מלא עם משרד הבריאות ממליצה כאמצעי זהירות להפסיק את השימוש ברמדיה צמחית.
לנדסברגר אמר הערב כי מחמת הספק החליט בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות להמליץ לציבור להפסיק את השימוש בשלב זה עד לבירור מלא של תוצאות הבדיקה המלאה בבית החולים שניידר.

לנדסברגר מדגיש הערב כי מדובר בפורמולה צמחית בלבד, זוהי פורמולה ירוקה שנוהגים להשתמש בה אחוז קטן של התינוקות במדינת ישראל אשר לא משתמשים במוצרי רמדיה אחרים.
יודגש, אמר , כל מוצרי רמדיה אשר רוב התינוקות בישראל משתמשים אין בהם כל חשש ומאושרים לשימוש על ידי משרד הבריאות הישראלי ללא כל סייג.

דובר רמדיה רני רהב מבקש להודיע כי משטרת ישראל הגיעה למשרדי רמדיה על מנת לחקור את עובדי החברה.
הנהלת רמדיה הודיעה הערב כי תשתף פעולה באופן מלא עם חוקרי משטרת ישראל על מנת להגיע לחקר האמת במהרה ותעשה הכל על מנת להביא לחקר זה.
הדובר הדגיש כי הנהלת רמדיה עדיין ממתינה לתוצאות וועדת הבדיקה שנשלחה מטעם משרד הבריאות למפעלים בגרמניה.

לקבלת מידע בעניין רמדיה צמחית ומחלת האנצלופתיה, ניתן לפנות לאתר האינטרנט של שירותי בריאות כללית או להתקשר מכל טלפון למספר 1-700707-700 או 2700*. כמו כן ניתן לפנות לקו טלפוני שפתחה קופת החולים "מכבי", שמספרו: 1-700-50-53-53.
ניתן להשתמש גם בקווי שירות הלקוחות שפתחה "רמדיה" לציבור הרחב, במספר: 1-800-66-66-60.
לשאלות ותשובות בנושא כנסו כאן.
לשאלת שאלות בנושא ולקבלת מענה מרופאי הילדים שלנו כנסו עכשיו כאן לפורום רפואת ילדים באתר דוקטורס.

מוקד המידע הבריאותי הגדול ביותר של הכללית קיבל למעלה מ- 20,000 פניות עד שעות הצהרים בנושא תחליפי החלב

כ- 50 אחיות מוסמכות הוזנקו ביום שישי בערב מיד לאחר הודעת משרד הבריאות. מנכ"ל הכללית זאב וורמברנד, פיקח אישית על הקמת המוקד ושהה במהלך השבת במוקד.

שירותי בריאות כללית מפעילה קו פתוח ושקופיות מידע בטלויזיה בערוץ 2 ובערוץ 10 לציבור ההורים המודאג לקבלת מידע בנושא רמדיה.

זאב וורמברנד מנכ"ל שירותי בריאות כללית נתן הנחייה מיידית לפתוח קו פתוח במוקד כללית call לציבור המודאג. וורמברנד ציין כי הכללית רואה בפתיחת הקו הפתוח חשיבות עליונה במעלה, זהו אירוע חריג ואנו כקופה הגדולה במדינה רואים אחריות מקצועית לתת מענה מקצועי ומיידי לציבור רחב של הורים חרדים תושבי ישראל, לרבות כאלה שאינם חברים בכללית.

עם היוודע ההודעה של חברת רמדיה ומשרד הבריאות בדבר הקשר בין השימוש ברמדיה צמחית והפגיעה בתינוקות, נתן זאב וורמברנד הנחיה לתגבר למוקד כללית CALL באחיות מוסמכות דיאטיקניות שיתנו מענה לשאלות ולתשובות של ההורים.

במוקד כללית CALL מאוייש על ידי אחיות מוסמכות וחומרי הסברה נכתבו על ידי טובי המומחים בתחומם, שנתנו מענה לפניות הציבור גם במגזר הערבי, רוסי וגם במגזר החרדי.את עבודת המוקד ליווה צוות מומחים ויועצים מבית חולים שניידר מקבוצת שירותי בראיות כללית בהתאם למדיניות של משרד הבריאות.

בנוסף העלתה הכללית, במוצאי שבת (8/11) שקופית בטלויזיה בערוץ 2 ובערוץ 10 וביום ראשון ה- 9/11 בכל תוכניות הבוקר של ערוץ 2. שקופית המודיעה על מספר הטלפון של הקו הפתוח המיוחד על מנת לתת לציבור ההורים את מספר הטלפון של מוקד הפניות של כללית CALL
את התשתית הטכנית של מוקד המידע הבריאותי של כללית CALL מעניקה חברת טלדור.שי אלמוג, מנהל אגף השיווק וקישרי לקוחות של הכללית ציין כי למוקד כללית CALL פנו למעלה מ- 20,000 פניות עד שעות הצהרים. היקף הפניות של ההורים הינו חסר תקדים שהכללית לא חוותה אפילו בהערכותה למלחמת המפרץ.

אלמוג ציין כי הכללית פנתה לרשתות ניו פארם וסופר פארם ם לפתוח את הסניפים בשבת על מנת לתת מענה להורים שביקשו לרכוש מוצרי תינוקות תחליפיים .

אלמוג הוסיף ומסר כי אתר האינטרנט של הכללית הוצף באלפי פניות של הורים וזכה למענה מיידי של צוות מומחים של הכללית. ניתן לציין כי המודעות הציבורית לאינטרנט כצינור מיידע חיוני גדלה ודווקא במצבי חירום, אתר האינטרנט מסוגל לתת מענה מיידי נוסף במצב שהמוקדים הטלפונים היו עמוסים.

מספר הטלפון של המוקד הבריאותי הינו * 2700 כתובת אתר האינטרנט של שירותי בריאות כללית הינו: WWW.CLALIT.CO.IL

לפורום הנקה לשאלות ותשובות באתר דוקטורס עם יועצת ההנקה אלן שיין כנסו כאן עכשיו

החל ממחר יום שני ה- 10/11/2003 תפעיל שירותי בריאות כללית מוקד ייעוץ מיוחד בנושא הנקה

מהנהלת קבוצת שירותי בריאות נמסר כי לאור הפניות הרבות למעלה מ- 20,000 פניות עד לשעת הצהרים שהגיעו למוקד המידע הבריאותי הגדול של כללית CALL בנושא תחליפי חלב, נשאלו שאלות רבות בנושא הנקה.

בשירותי בריאות כללית החליטו על הפעלת קו פתוח נוסף בנושא הנקה לאור השאלות הרבות שהופנו מצד אמהות חרדות המעוניינות לחזור ולהניק את ילדיהם. שירותי בריאות כללית תפעיל קו פתוח מיוחד שיפעל החל מיום
שני ה- 10/11/2003 ועד יום חמישי, בין השעות 9:00 -12:00 .

מוקד כללית CALL מאוייש בכ- 50 אחיות מוסמכות ודיאטיקניות המעניקות מענה טלפוני לשאלות ולתשובות של ההורים מהציבור הרחב לרבות כאלה שאינם חברים בכללית.

מספר הטלפון של המוקד הבריאותי הינו 2700 * או 1-700-707-700 מכל טלפון .
כתובת אתר האינטרנט של שירותי בריאות כללית הינו: WWW.CLALIT.CO.IL

פרופיל היסטורי של רמדיה

היום העבירה חברת רמדיה את פרופיל החברה לכלי התקשורת: רמדיה הינה החברה הגדולה והמובילה בישראל במזון ואביזרים לתינוקות, והיחידה המציעה מגוון שלם של מוצרים המתאימים לתינוק מלידתו ועד גיל 3.

היסטוריה:

1962 רמדיה נוסדה על-ידי ד"ר ליביו לנדס, פרמקולוג מומחה לייצור תרופות וד"ר אריקה לנדס, רופאה. החברה הוקמה כמפעל פרמצבטי שייצר גם דייסות לתינוקות. ברבות השנים הצטמצם ייצור התרופות בעוד קו הדייסות זכה להצלחה ועיצב את תדמיתה המקצועית של החברה בתחום מזון התינוקות.

1982 החברה עברה ל"בית לנדס" בבנין חדש בבעלותה והשיקה קו ייצור מודרני של דייסות נמסות (אינסטנט) לאחר שרכשה ידע הולנדי ספציפי בנושא זה, בהשקעה כספית נכבדה.

1989 הופסק ייצור התרופות שתרם מראשית הדרך לבניית התשתית המדעית ושיטות העבודה של החברה וכן לתדמית האיכותית שלה.

1990 החברה אימצה אסטרטגיה חדשה: להפוך מיצרן של דייסות לתינוקות בלבד לחברה למזון תינוקות, המסוגלת להציע לצרכן מגוון מוצרים רחב בכל הקטגוריות הרלוונטיות.

החל משנה זו השיקה רמדיה בהדרגה מוצרים בכל הקטגוריות של מזון תינוקות: תחליפי חלב, מחיות, משקאות וביסקוויטים, ומיצבה עצמה כגורם היחיד בשוק הישראלי המציע סל שלם של מזון לתינוקות.

1991 רמדיה קיבלה את הזיכיון לייצג באופן בלעדי את חברת היינץ בישראל, בתחום מזון התינוקות ו- 4 שנים מאוחר יותר הפכה רמדיה לנציגת היינץ גם בתחום מוצרי המכולת (קטשופ, חרדל, מיונז וכו').

1993 צמיחת החברה והתרחבותה לתחום המכולת חייב הקמת מערך הפצה עצמי ונוצר צורך להקים חברה נפרדת אשר תתמחה בשיווק מוצרי מזון כלליים. החדירה לשיווק מוצרי מזון הנושאים מותג רב-לאומי מוביל, יצרה עבור החברה פוטנציאל שיווקי חדש, שהצדיק השקעה במערכת הפצה עצמאית.

1995 הוקמה חברת פודליין הפצה בהשקעה של כ- 3 מיליון דולר להפצת ומכירת מוצרי רמדיה והיינץ למאות חנויות המזון והפארמים בישראל.

1998 רמדיה הרחיבה את פעילותה לתחום האביזרים לתינוקות, ובשותפות עם דגניה סיליקון החלה לייצר ולשווק בקבוקים ומוצצים תחת המותג סיליק.

1999 קונצרן היינץ הבינלאומי רכש 51% מרמדיה, וכיום החברה נמצאת בבעלות משותפת של היינץ (51%) ומשה ונעמי מילר (49%). הסכם השותפות עם חברת היינץ מהווה התפתחות רבת משמעות עבור קבוצת רמדיה, המתבטאת בחבירה משותפת של שני מותגים משלימים ובעלי יוקרה, אחד בשוק הבינ"ל ואחד בשוק הישראלי. רמדיה מקובלת מזה שנים רבות כספק מהימן ואמין בכל מגזרי השוק. המיזוג עם היינץ הוסיף לה את העוצמה והגיבוי של אחת מהחברות המובילות בעולם בייצור מזון, בעלת מוניטין בלתי מעורער
באיכות תוצרתה, הכוללת מגוון רחב ביותר של מוצרי מזון מתאימים לדרישות השוק הישראלי.

2001 רמדיה קיבלה זיכיון לשווק באופן בלעדי את מוצרי NUK בישראל - מותג בינלאומי שמרכזו בגרמניה, מוביל בתחום אביזרי תינוקות בעולם.

רמדיה, אשר הוקמה לפני כ- 40 שנה כמפעל פרמצבטי משפחתי קטן, צמחה וגדלה עם השנים ובנתה מוניטין ומעמד של המותג המוביל במזון ואביזרים לתינוקות.

החברה לרפואת ילדים בקהילה מתייחסת לפרשת רמדיה: מידע מהימן באתר החברה לרפואת ילדים בקהילה.

החברה לרפואת ילדים בקהילה - חיפ"א היא איגוד מקצועי ורשמי הפועל במסגרת ההסתדרות הרפואית בישראל.
האתר לציבור של החברה לרפואת ילדים בקהילה (חיפ"א)http://www.rofeyeladim.co.il/ שעורכו הוא ד"ר מיכאל רוטשטיין, העלה מדור בנושא תמותת תינוקות באזור המרכז
החברה הוציאה במקביל את ההודעה הבאה:
בעקבות הודעת משרד הבריאות בנוגע לתוספת ווטמין מסוג B1 (תיאמין) בתינוקות שניזונו מתרכובת מזון לתינוקות רמדיה "צמחית": להלן הנחיות החברה הישראלית לרפואת ילדים בקהילה (חיפ"א):
בעקבות מקרי תחלואה הנובעים ככל הנראה מחסר בוויטמין B1, הקשור כנראה להזנת תינוקות בתרכובת מזון לתינוקות מסוג רמדיה צמחית, ישנו צורך להביא ל"מילוי המאגרים" של הויטמין החסר בתינוקות שניזונו מתחליף זה במהלך החודשים האחרונים.
על פי הנחיות משרד הבריאות מיום א', 9.11.03, על הורים לתינוקות שהוזנו בתמ"ל זה לפנות לרופא המטפל על מנת לקבל מרשם לוויטמין B1.
המלצות חיפ"א לציבור רופאי הילדים הן :
·יש להפסיק להשתמש ברמדיה צמחית בכל מקרה, עד להודעה חדשה.
·תינוקות אשר ניזונו מרמדיה צמחית במהלך החודשיים האחרונים יקבלו מרשם ל:
מתן ויטמין B1 בתוך מולטיויטמין במינון יומי של 2.5 מ"ג למשך שבועיים.
התכשיר המומלץ ויטמולט 10 CC ליום
יש להפסיק את מתן ויטמין AD הרגיל במשך השבועיים הללו ולחדש אחרי גמר המתן.
אין נזק מאפשרות מתן עודף של וויטמין B1 במינונים האמורים לעיל.
ד"ר צחי גרוסמן יו"ר חיפ"א מוסיף עוד כי כל הדברים
מתייחסים לתינוקות בריאים שאין להם סימני מחלה. תינוקות המראים סימני אנצפלופתיה ובחשד לחסר אמיתי בוויטמין זה, יופנו לחדר המיון לטיפול תוך וורידי/תוך שרירי במינון טיפולי של וויטמין B1.
האתר ימשיך לעדכן עם קבלת מידע עדכני על הפרשה לאתר 'רופא ילדים' המיועד להורים.
ועד האיגוד דואג גם לעדכון רופאי הילדים בנושא המחלה והטיפול בה באמצעות אתר הרופאים:
Pediatrics.co.il http://www.pediatrics.co.il/ אותו מנהל הארגון המייצג את רופאי הילדים בקהילה

התרופה היחידה המכילה ויטמין 1B - טיפות "פלוויטון B" של מדיטק

חברת "מדיטק" (סם-און) מציעה לתינוקות הסובלים ממחסור בויטמין B1 את "פלוויטון B" ; תוספת ויטמינים הניתנת לתינוקות מגיל אפס ולילדים.

"פלוויטון B" הוא התכשיר היחיד לילדים שמוגדר כתרופה, והוא מיוצר על-פי כל הסטנדרטים המחמירים של ייצור תרופות."פלוויטון B" מכיל את הריכוז הגבוה ביותר של ויטמין B1. ניתן להשיג בקופות החולים. יש להתייעץ ברופא ולעיין בעלון לצרכן.

פיתרון למחסור בוויטמין B1 מולטי ויטמין "פוליויט" טיפות

חברת התרופות "תרו" מייצרת ומשווקת את תוסף התזונה "פוליויט" טיפות לתינוקות וילדים, הניתן בצורת טיפות בטעם פירות ומכיל תרכובת ויטמינים ומינרלים לפי המלצות משרד הבריאות האמריקאי כגון: ויטמינים B1 , B2, B3, B5, B6, B12, C, A, D2, H וברזל. מנה של 5 טיפות פוליויט מכילה 0.415 מ"ג ויטמין B1 .

פוליויט נוח במיוחד למתן לתינוקות וילדים מאחר והוא בתצורת טיפות. על פי הצורך ניתן למהול אותו במים או משקה מתוק (לא בחלב). מומלץ להיוועץ ברופא ילדים, תזונאית או רוקח לגבי המינון הדרוש, על פי גיל התינוק ותזונתו. יש להקפיד לשמור את התכשיר בקירור.

פוליויט טיפות מיוצר לפי תקנים פרמצבטיים בינלאומיים ומאושר על ידי משרד הבריאות. התכשיר כלול בסל הבריאות וניתן להשיגו בכל קופות החולים, בבתי המרקחת וברשתות הפארם. מחיר: 24.10 ש"ח, או במחיר מנה בקופות.

שר הבריאות, דני נוה, פנה היום לעמיתיו מאירופה וארה"ב והציע להם לשקול לשנות את הכללים הבינלאומיים של בדיקת מזון לתינוקות לפיהם נוהגת גם ישראל, ולקבוע שמוצרי מזון לתינוקות יבדקו כמו תרופות.

במכתב מיוחד לשרי הבריאות במדינות השונות, התריע שר הבריאות נוה כי מאחר וישראל פועלת עפ"י הכללים הבינלאומיים, פרשת רמדיה מצביעה על סכנה לאירוע דומה בכל מקום בעולם, גם כתוצאה מפעולת זדון.

בינתיים כהוראת שעה עד שהנושא יבדק ברמה הבינלאומית, החליט שר הבריאות שתרכובות מזון ייעודי לתינוקות בישראל ייבחנו כמו תרופות. משמע הדבר שכל אצווה (סדרה) של מוצרי מזון לתינוקות תיבדק פיסית ומעבדתית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום