רעלת הריון: חייה של יולדת ניצלו

(0)
לדרג

חייה של יולדת בת 40 בחודש השביעי להריון ניצלו, לאחר שלקתה ברעלת הריון מסכנת חיים. לאחר ניתוח קיסרי ו-48 שעות בטיפול נמרץ - לאם ולתינוק שלום

מאת: מערכת zap doctors

שעות של חרדה עברו על משפחתה של צעירה בת 40 תושבת הגולן, בשבוע ה-32 להריונה, שהובאה בדחיפות בערב החג, באמצעות אמבולנס, לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת, במצב של הכרה מעורפלת, לחץ דם גבוה ולאחר ירידת מים וחשש לרעלת הריון.

היולדת נבדקה על ידי הצוות הרפואי והועברה בדחיפות לחדר הניתוח, על מנת ליילד את התינוק מהר ככל האפשר. לאחר הלידה טופלה היולדת במחלקת טיפול נמרץ למשך 48 שעות, כשהיא מורדמת, מונשמת ומטופלת תרופתית. לאחר טיפול מקיף להצלת חיי היולדת בתום 48 השעות הקריטיות, התייצב מצבה והיא יצאה מכלל סכנה. ביומיים האחרונים הועברה היולדת למחלקת יולדות ומצבה טוב מאוד.

התינוק, שנולד כחודש וחצי טרם זמנו, במשקל 1.700 ק"ג, הועבר מיד עם הלידה, למחלקת טיפול נמרץ ליילוד, שם הוא עדיין מטופל ומצבו מוגדר טוב.

רעלת הריון הינה מצב רפואי בו כלי הדם באזורים שונים בגוף האישה מתכווצים, והדבר עלול לגרום לשלל תסמינים העלולים להוביל במקרים קיצוניים גם לקריסת מערכות מלאה ואף למות היולדת. התסמינים של רעלת הריון הם לחץ דם גבוה, רמה גבוהה של חלבון בשתן ובצקות, לרוב בפנים וברגליים. בנוסף, הפחתה עד עצירת מתן שתן, הפרעה בתפקודי כבד, כאבי ראש, טשטוש ראייה, התכווצויות המזכירות אפילפסיה, בצקת ריאות, הפרעות קרישה ועוד. שילוב של כמה מן התסמינים הללו נותן אבחנה קלינית ברורה של רעלת הריון ומגדיר את רמת חומרתה מן הקל ועד לקשה ומסכן חיים. הטיפול העיקרי ברעלת הריון הוא יילוד דחוף של העובר. משבוצעה הלידה, מוענק טיפול תומך ומונע התכווצויות והשגחה צמודה עד להיעלמותם של כל התסמינים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום