בחן את עצמך: האם אתה סובל ממיגרנה?

(2)
לדרג

כואב לכם הראש? בואו לברר האם מדובר במיגרנה (ואחר כך קראו בכתבה הקודמת על שיטות לטפל בה)

מאת: 3 שאלות פשוטות שיעזרו לכם לברר האם אתם סובלים ממיגרנה.

בעזרת שאלות פשוטות ניתן לאבחן מיגרנה, מדווחים חוקרים בפרסום בכתב העת הנוירולוגי. ניתן ע"י 3 שאלות לברר מי סובל ממיגרנה ומי צריך טיפול. בעזרת מבחן זה יכולים המטופל והרופא לברר ביחד וכל אחד לחוד האם המטופל סובל ממיגרנה אשר טרם אובחנה.

אם ענית כן לשתי שאלות מתוך שלוש, אתה עשוי לסבול ממיגרנה לפי המחקר החדש:

1. האם כאב ראש הגביל את פעילותך היומית בשלושת החודשים האחרונים?
2. האם אתה חש בחילה כאשר יש לך כאב ראש?
3. האם אור מפריע לך בזמן כאב ראש?

מסתבר כי מיגרנות אינן מאובחנות כראוי, מיגרנות יותר שכיחות ממחלת הסוכרת ומאלרגיה, הן פוגעות בנשים יותר מאשר בגברים והסיבה לכך עדין אינה ידועה.

חוקרים טוענים כי מבחן זה הוא פריצת דרך וכי כמחצית מסובלי המיגרנות כלל אינו מאובחן, מה שמשאיר הרבה אנשים מתוסכלים ללא טיפול הולם לכאבם.

"מאוד פשוט למטופלים ולרופאים להשתמש במבחן זה, ואנו מקווים כי מטופלים ידברו עם רופאי המשפחה על מיגרנות ויקבלו איבחון וטיפול שיקל על כאבם וישפר את יכולתם לתפקד."

"מטופלים הסובלים מכאב ראש פונים לרופא המשפחה, מבחן זה יסייע גם לרופא לקבוע בקלות מי סובל ממיגרנה," טוען דר' ליפטון, המחלקה הנוירולוגית בקולג' הרפואי אלברט אינשטיין בניו-יורק.

חוקרים ניסו בהתחלה מבחן של 9 שאלות על 400 מטופלים שפנו לרופא המשפחה בגלל כאבי ראש אשר הפריעו בעבודה, בלימודים או בפעילות היומית. הרופא הפנה את המטופלים לאחד מתריסר מרכזי כאב הראש ושם בדק אותם רופא מומחה. החוקרים הצליחו לפי איבחוני המומחים לצמצם את המבחן לשלושת השאלות הקריטיות.

לפי תוצאות החוקרים נמצא כי מבחן שלושת השאלות מצליח לאבחן 93 אחוז ממקרי המיגרנות.

להמלצת טיפול כנסו לפורום רפואת משפחה בדוקטורס

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום