עשר מגמות פעילות גופנית ב- 2003

(0)
לדרג

מאת: המועצה האמריקאית לפעילות גופנית (ACE) אומרת ששנת 2003 תהיה השנה של השינוי החיובי בחשיבה, ותעביר את המיקוד ממצב של מחשבה למצב של פעולה, ובעיקר פעולה של הגוף.

החל בפילאטיס ועד לאימון מקוון, ACE מאפשרת מבט למה שיהיו מגמות האימון החמות ביותר בשנה הקרובה.
היא חולה על אופניים, הוא לא יורד מהמסילה, והם רוקדים סלסה. בעולם הרופס שלנו, אנחנו צריכים דחיפה כדי להגביר את הפעילות הגופנית שלנו. ולכן חשוב לכוון את ההנאות. לקחת בחשבון את סדר היום, ואז לראות מה באמת מעניין. אולי אחת מהמגמות הלוהטות לשנת 2003 תהיה מה שחיפשתם.

עבור אנשים עסוקים עם זמן פנוי מוגבל, ריכוז כל המכשירים לפעילות גופנית: אופניים, חתירה, מסילה, מדרגות, היא המשמעות של חדר כושר, מועדון בריאות, או המתנ"ס השכונתי.
השורה התחתונה היא להתחיל לזוז, כל כך הרבה אנשים סובלים מהשמנת יתר ומבעיות בריאות וזה משום שהם זזים פחות ואוכלים יותר. כבר לא משנה איך אנחנו זזים, מה שבאמת חשוב זה שנעשה את זה.
ועם כל האפשרויות, איך מתחילים? יש כמובן את הדברים המוכרים, מריצה ועד טניס, אבל אולי כדאי לנסות גם את אחת המגמות האלה לכושר גופני.

· פילאטיס
על פי ACE צורת ההתעמלות הזו תמשיך לגדול ולהפוך לאחת המגמות הפופולריות ביותר. בהתחלה נועדה ההתעמלות לאפשר לרקדנים לחזק את השרירים מבלי להוסיף מאסה, ופילאטיס מתמקד בחיזוק, שיפור היציבה, גמישות ומודעות לגוף.

מאמר מפורט על שיטת פילאטיס נמצא באתרנו:
http://www.doctors.co.il/news/800

· פעילות לחיזוק הליבה
על מנת להגיע לאיזון, חוזק ויציבות, שיעורי התעמלות שמשתמשים במכשירים כמו כדורי יציבה וכדורים רפואיים, וצפוי שיצברו פופולריות.

· הירגעות פעילה
עם הזדקנות האוכלוסיה, ACE סבורים שהמיקוד יעבור ממראה גוף לגמישות, מדיטציה, יוגה ותרגילים הוליסטיים אחרים, כשהמטרה תהיה שינה טובה יותר, אריכות ימים, הפחתת מתחים, העלאת רמת האנרגיה ותחושת בריאות כללית.

· אימון לענף ספורט מסויים
במגרשי המשחקים של היום האתלטים גדולים, חזקים ומהירים יותר משהיו אי פעם בעבר. תכנית אימונים לענף מסוים כוללת מיקוד בכישורים מסוימים הקשורים לפעילות, כמו חיזוק שרירים מסוימים עבור שחקני טניס כדי לשפר את ההגשה, ובו בזמן לשפר את העמידות האירובית, חיזוק השרירים והגמישות.

· מבוגרים ואימוני חיזוק
מחקרים מראים שאימוני חיזוק הכרחיים לשימור עצמות חזקות, ועצירת דילול העצמות ואוסטאופרוזיס הגורם לשברים. מחקרים גם מראים שאימוני חיזוק יכולים לסייע בשמירה על הכולסטרול ורמת הסוכר בדם, להפחית כאבי שגרון ולהפחית את הסיכון לנפילות בעייתיות.

· אימון מקוון
אמנם מפספסים את החוויה של המאמן האישי שצועק "אתה יכול לעשות את זה", אבל אימון מקוון יכול לחסוך זמן וכסף, למנוע בעיות בהגעה למכון, ולעודד אנשים להיות פעילים, אומרים ב ACE. מרבית התכניות הללו נותנות טיפים לשילוב פעילות גופנית בסדר היום העמוס, ונותנים ייעוץ אחד על אחד עם מומחים מוסמכים. האימון המקוון אמנם חשוב, אבל בדרך כלל אינו יעיל כמו מגע של פנים אל פנים עם מאמן מקצועי.

· מאמן אישי
חוסר מחויבות, הנעה, ו/או ידע לגבי כושר גופני יכולים להוות את המכשלה העיקרית בפני השמירה על שיגרת אמונים קבועה. למעשה, ACE אומרים שכ 50% מהאנשים שמתחילים בתכנית אמונים מפסיקים בטווח של שישה חודשים. מספר פגישות עם מומחה מקצועי ומיומן יכולות לסייע למלא את המצברים ולחדש את המחויבות העצמית לתכנית האימונים.

· אמונים מחזוריים
מטרת השיעורים הללו היא שילוב של לב עם אימוני חיזוק באימון אחד. הדבר מסייע להשגת האפקט הטוב ביותר בזמן הקצר ביותר, אומרים ב ACE. בנוסף, על ידי האפשרות לקבל יותר מהאימון בזמן קצר יותר, אימונים מחזוריים יכולים לעזור בשמירה על שגרת האימונים.

· פעילות משפחתית
אנשים בכל הגילים, ילדים ומבוגרים, ממשיכים להשמין בעולם המערבי. על מנת לעזור להורים לשמש כמודלים טובים לחיקוי עבור הילדים, המשפחות צריכות לבחור בפעילויות בהן כל אחד מחברי המשפחה יכול להינות, מבלי קשר לגיל, רמת הכושר או היכולת האתלטית.

· תכניות אימונים בריאותיות
במצב הכלכלי של היום ובקצב ההתפתחות הטכנולוגיה, מחלות הנובעות ממתח מהוות נטל גדול על כוח העובדים, ועולות לחברות מיליונים מידי שנה. בניסיון לשפר את המאזן הסופי, ACE אומרים שהחברות צריכות להמשיך ולעודד את השימוש בתכניות בריאות, ולספק את ציוד הכושר ואת היועצים. המטרה היא הפחתה של עלויות הטיפולים, היעדרויות, פציעות ותחלופה, ולשפר את היעילות והמוראל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום