חומצה פולית מגינה על הלב

(0)
לדרג

חומצה פולית לא רק מונעת ספינה ביפידה ומחלות ילודים אחרות, היא גם יכולה לסייע במניעת התקף לב ושבץ, שניים מגורמי המוות העיקריים בעולם.
מחקר באוניברסיטת אולסטר הראה שחומצה פולית ושלושה ויטמינים קשורים מקבוצת ויטמיני B יכולים למנוע הצטברות של הומוציסטאין בדם, גורם סיכון המביא להתקפי לב ולשבץ.
הסיכון ברמות גבוהות של הומוציסטאין דומה לסיכון ברמות כולסטרול גבוהות, אבל החדשות הטובות הן שהרבה יותר קל להפחית את רמות ההומוציסטאין על ידי לקיחה קבועה של החומצה הפולית.
בנוסף לחומצה פולית, גם ויטמין B-12, B-6 יכולים לסייע במניעת הצטברות של הומוציסטאין.
פרופסור הלן מקנולטי, מרצה לתזונה ודיאטנות בבית הספר למדעי הרפואה באוניברסיטת אולסטר אומרת שכשמגלים יותר על חומצה פולית, רואים בבירור שחשיבותה רלוונטית לא רק לאמהות לעתיד, וכי למעשה לא מדובר בתוסף לנשים בלבד.
תפקידים חדשים מיוחסים לויטמין הזה, ביניהם כנראה תפקיד הגנתי מפני התקפי לב ושבץ על ידי מניעת הצטברות הומוציסטאין.
המחקר של פרופסור מקנולטי מאשש את ההנחה שויטמין רביעי מקבוצת B, ריבופלאבין, יכול למלא תפקיד חשוב בהגנה על הלב מפני מחלות ושבץ.
כ- 12% מהאנשים סובלים מהרכב גנטי המתבטא בנטייה לרמות הומוציסטאין גבוהות. ריבופלאבין, הנמצא במוצרי חלב כגון חלב או יוגורט, מונע את הצטברות ההומוציסטאין באנשים כאלה.
פרופסור מקנולטי אומרת "ההוכחות מראות שאם צריכת הריבופלאבין טובה, הנטייה הגנטית לרמות הומוציסטאין גבוהות עשויה להיעצר. זוהי דוגמה קלאסית למה שמדענים מכנים אינטראקציה מזינה גנטית".
על מנת להתגונן מרמות הומוציסטאין גבוהות באופן כללי, כולל אנשים בעלי נטייה טבעית לכך, מומלץ לצרוך תוספי תזונה מקבוצת ויטמיני B.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום