חומצה פולית - להתחיל לפני ההריון?

(0)
לדרג

מחקר: התועלת של תוספי חומצה פולית בהריון להפחתת הסיכון ללידת תינוקות קטנים לגיל ההריון, משמעותית רק שהמתחילים ליטול את התוסף לפני ההפריה

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

תוספת של חומצה פולית מביאה להפחתת הסיכון ללידת תינוקות קטנים לגיל ההריון, אך ורק אם הטיפול התחיל לפני ההפריה, ללא תלות בגורמי סיכון אחרים. כך עולה מתוצאות סקירה שיטתית חדשה, שפורסמו לאחרונה בכתב העת British Journal of Obstetrics and Gynaecology.

במסגרת הסקירה הנוכחית ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של מועד מתן תוספי חומצה פולית במהלך ההריון על הסיכון ללידת תינוקות קטנים לגיל ההיריון. לשם כך הם ערכו מחקר אוכלוסיה וסקירה מקיפה. מאגר נתונים אזורי בבריטניה שימש למחקר האוכלוסיה וחיפוש בספרות האלקטרונית (מתחילת התיעוד ועד אוגוסט 2013) שימשו לסקירה השיטתית.

מדגם המחקר כלל יילודים חיים לאחר הריון יחיד, ללא מומים מולדים ידועים, כאשר במחקר האוכלוסיה נכללו 111,700 יילודים ובסקירה השיטתית נכללו 188,800 יילודים. החוקרים חיפשו יילודים קטנים לגיל הריון, בהתאם לאחוזון משקל הלידה.

מהנתונים עולה כי מבין 108,500 הריונות עם נתונים אודות נטילת תוספי חומצה פולית, ב-85% מהמקרים נטלו האמהות חומצה פולית במהלך ההריון. מועד התחלת נטילת חומצה פולית תועד ב-39,300 הריונות, כאשר ב-26% מהמקרים אלו הטיפול הותחל לפני ההפריה. התחלת טיפול בתוספי חומצה פולית לפני הפריה לוותה בירידה של 20% בסיכון ללידת תינוקות קטנים לגיל ההריון מתחת לאחוזון העשירי וירידה דומה בסיכון ללידת תינוקות קטנים לגיל ההיריון מתחת לאחוזון החמישי.

התוצאות חזרו על עצמן כאשר החוקרים שילבו את הנתונים עם ממצאי מחקרים אחרים בסקירה השיטתית, עם ירידה משמעותית בשיעורי לידת תינוקות קטנים לגיל ההריון (מתחת לאחוזון חמישי) עם התחלת טיפול בתוספי חומצה פולית לפני ההפריה. מנגד, נטילת תוספי חומצה פולית לאחר ההפריה לא השפעה משמעותית על שיעורי לידת תינוקות קטנים לגיל ההריון.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה בהריון - תוספי תזונה בהריון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום