גילויים חדשים בדבר יעילותה של קסניקל בטיפול בסכרת

(0)
לדרג

מחקרים חדשים מצביעים על יעילותה של התרופה קסניקל בשליטה על מחלת הסוכרת תוצאות המחקרים הוצגו לראשונה בכנס האגודה האמריקאית לסוכרת מתוקים שימו לב...

מאת: מחקרים חדשים מצביעים על יעילותה של התרופה קסניקל בשליטה על מחלת הסוכרת תוצאות המחקרים הוצגו לראשונה בכנס האגודה האמריקאית לסוכרת מתוקים שימו לב...

מאת: חנן זיסו - עורך האתר

שלושה מחקרים אשר הוצגו בכנס האיגוד האמריקאי לסוכרת (ADA) האחרון מצביעים על יעילותה של התרופה לטיפול בהשמנת יתר- קסניקל מבית חברת התרופות השוויצרית הופמן -לרוש, כמסייעת בשליטה על רמות הסוכר בדם בצום ובהורדת מידת התנגודת לאינסולין אצל חולי סוכרת סוג 2. מטרת המחקרים היתה לבדוק את יעילותה של קסניקל בשליטה על מדדי המחלה בקרב חולי סוכרת סוג 2 הסובלים מעודף משקל והשמנת יתר.

מריכוז נתוני המחקרים עולה כי הטיפול באמצעות קסניקל משפר בצורה משמעותית את השליטה במדדי ההמוגלובין המסוכרר (HbA1C) וגורם לירידה בתנגודת לאינסולין, המעידים על שיפור בשליטה במחלת הסוכרת. ירידה בתנגודת לאינסולין משמעותית ביותר לחולים, שכן תנגודת נמוכה מאפשרת הורדת מינוני אינסולין, שנטילת רמות גבוהות שלו אינה בריאה לחולה ומלווה בתופעות לוואי. עוד עולה מריכוז נתוני המחקרים, כי בקרב החולים שטופלו בקסניקל נצפתה ירידה משמעותית במשקל לעומת קבוצת הביקורת אשר טופלה בפלסבו.

"התוצאות שהוצגו מספקות תמיכה לשימוש בקסניקל ובדיאטה לצד הטיפול המסורתי בסוכרת, בקרב חולי סוכרת סוג 2 הסובלים מהשמנת יתר." כך לדברי ד"ר דוידסון, אנדוקרינולוג בבית החולים Medical City Dallas Hospital, ואחד החוקרים. "קסניקל, בשילוב דיאטה מתונה, הינה כלי טיפולי חשוב בכל הקשור לשליטה בסוכרת, משקל גוף והיקף מותניים - גורמים משמעותיים בקרב אוכלוסיית חולים זו."

ירידה יעילה במשקל הינה צעד חיוני, אך קשה להשגה, בטיפול בחולי סוכרת סוג 2. לכן, כל טיפול תרופתי המסייע לאנשים לרדת במשקל וגם משפר את השליטה ברמות הסוכר בדם, הינו בעל ערך לאנשים הנאלצים לשלוט במשקלם ובתופעות הסוכרת.

קסניקל הינה התרופה היחידה לטיפול בהשמנה אשר פועלת בצורה מקומית על מערכת העיכול, ומונעת ספיגת כ- 30% מהשומנים במזון. בניגוד לתרופות מדכאות תיאבון, היא אינה פועלת על המוח. קסניקל מסייעת גם להורדה במשקל וגם לשמירה עליו. מאז השקתה בשנת 1998, למעלה מ- 13 מיליון אנשים טופלו בקסניקל ב- 149 המדינות בעולם בהן היא מאושרת.







רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום