לתינוק הראשון סיכוי גדול למחלת לב

(0)
לדרג

בתור הילד הראשון במשפחה, הבכור נוטה לפתח מחלת לב, כך עולה ממחקר.
מחברי המחקר העריכו כי הילד הבכור נוטה יותר למחלת לב, אישיות מסוג A, המוכרת על ידי תחרותיות מוגברת, אם כי המחקר לא בחן את הגורם באופן ישיר.
אחרי הרבה שנים התחלנו לראות בולטות של ילדים בכורים בקרב אנשים שנפגעו ממחלת לב. פרימוגניטור, מינוח המתאר את הילד הראשון, נחשב כגורן מכריע לגבי כמה מחלות, אך למיטב ידיעתנו לא מחקר הקשר למחלת לב" אומר מאוריציו פראטיני, ראש יחידת שיקום לב בבית החולים במילאנו.
"גורמים ביולוגיים, חברתיים וסביבתיים ואפשרויות חינוך שונים אצל הבכורים בהשוואה לילדים שבאים אחר כך. ייתכן שיש בכך להשפיע על מחלות קשות וכרוניות בבגרות. כתוצאה מכך החלטנו לבחון את הקשר" הוא מוסיף.
החוקרים ערכו מחקר הכולל 348 אנשים עם מחלת לב, שאושפזו בבית החולים במילאנו. נבחנו גם גורמי סיכון נוסים הקשורים לבכורה. צויין המקום במשפחה, גיל, מין, היסטוריה משפחתית של מחלות לב וגורמי סיכון נוספים.
החוקרים מצאו ש 46.7% מהחולים במחלת לב בם בכורים, כמעט כפול מיחסם באוכלוסייה (29.3%).
פרימוגניטור לא קשור לגיל, מין וכל הגורמים שנבדקו למעט אחד. לא היו הבדלים מהותיים בין הבכורים ואחיהם ואחיותיהם בנוגע להיסטוריה משפחתית של מחלת לב, עודף מתח, דיסליפדמיה או סוכרת. אבל עישון היה נמוך יותר אצל בכורים.
מספר הגורמים הנצברים בכל חולה היה כמעט זהה בין בכורים ואחיהם הצעירים יותר. "היות שמצאנו סוגים שונים של גורמי סיכון בשתי הקבוצות, אנו חושדים שפרימוגניטור מספק את ההסבר הסביר ביותר ויש להתייחס לכך כאל גורם במחלת לב שאינו תלוי בשאר הגורמים שנחקרו" אומר פרטיני.
המחקר לא נועד לזהות את הסיבות הגורמות לריבוי הבכורים החולים במחלת לב, אך החוקרים אומרים שלאישיות יש תפקיד מרכזי בשל הפסיכולוגיה של הילד הבכור.
"ההקשר המשפחתי לעיתים קרובות ממקם אותם במסלול פרפקציוניסטי, ומעניק להם גישה נחושה, תחרותית ואגרסיבית, היבטים הנראים פעמים רבות באישיות מסוג A המוכרת כנוטה למחלת לב. אישות מסוג A מאופיינת בהנעה חזקה, קלה לכעוס ונחושה להצליח.
"המחקר מראה שבכורים נוטים להראות גם נטייה עצמאית למחלת לב שיש לקחת אותה בחשבון כאשר מעריכים את הסכנה הכללית" הוא אומר. "עד כמה יכולה העובדה שנולדתי ראשון לסייע בהתפרצות מחלת הלב, נצטרך לקבוע במחקרים נוספים".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום