אור השמש גם מונע סרטן

(0)
לדרג

חוסר חשיפה לקרינה אולטרה-סגולה עשויה להוות גורם סיכון משמעותי לסרטן באירופה המערבית ובצפון אמריקה, כך עולה ממחקר חדש העומד בסתירה לעמדה הרשמית לגבי חשיפה לשמש.
המחקר בחן את שיעור התמותה מסרטן בארצות הברית. מוות ממגוון סוגים של סרטן במערכות הרבייה והעיכול היה גבוה פי שתיים בערך בניו אנגלנד (בצפון ארצות הברית) בהשוואה לאזור הדרום-מערב, למרות שהתזונה בין שני האזורים דומה מאוד.
בבחינה של 506 אזורים נמצא התאמה הפוכה בין מוות מסרטן ורמת האור האוטרה-סגול B. המנגנון הנפוץ ביותר המשתמש בשמש הוא ויטמין D, המעובד בגוף בנוכחות אור אולטרה-סגול B.
מחבר המחקר, ד"ר וויליאם גרנט, אומר שחלקים צפוניים בארצות הברית עשוים להיות חשוכים מספיק בתקופת החורף על מנת להפסיק לחלוטין את פעולת העיבוד של ויטמין D בגוף. למרות שהמחקר התמקד באמריקאים לבנים, אותה מגמה גיאוגרפית משפיעה על אמריקאים שחורים, שאחוז הסרטן בקרבם גבוה בצורה משמעותית. אנשים בעלי עור כהה יותר דורשים יותר אור שמש על מנת לעבד את הויטמין D.
"יש 13 סוגים של גידולים קטלניים שמראים את היחס ההפוך, בעיקר בסרטנים במערכות הרבייה והעיכול" אומר ד"ר גרנט. "היחס ההפוך המובהק ביותר מופיע בסרטן השד, השחלות והקולון".
סוגי סרטן אחרים המושפעים מאור השמש כוללים גידולים בשלפוחית השתן, ברחם, בפי הטבעת ובקיבה.
המחקר מעריך כי ב 2002 חוסר בחשיפה לאור אולטרה-סגול B בקרב אמריקאים יוביל ל 85000 מקרי סרטן נוספים מתוך ה 1285000 המקרים הצפויים, ול 30000 מקרי מוות נוספים מתוך ה 555000 הצפויים, בהשוואה לתרחיש דמיוני לו כל ארצות הברית היתה נחשפת לאור אולטרה-סגול B בדומה למדינות הדרומיות.
המספר הכולל של מקרי המוות הנגרמים בגלל מלנומה וסרטני עור אחרים שייגרם כתוצאה בעלייה מרמת האור האוטרה-סגול B יהיה בערך 3000. "העמדה הנוכחית לגבי הימנעות משמש חלקית מאוד" אומר ד"ר גרנט. "זוהי נקודת השקפה של רופאי העור".
מחקר נוסף על ידי ד"ר גרנט בחן את שיעור מקרי סרטן השד ב 35 מדינות. מחקר זה ייחס 25% ממקרי סרטן השד באירופה לחוסר בחשיפה לאור אולטרה-סגול B.
"ההתאמה בין סרטן השד לקו האורך באירופה מתבהר כאשר סקנדינביה יוצאת מהניתוח, כנראה משום שהם מקבלים הרבה ויטמין D בגלל צריכת הדגים המוגברת" הוא אומר. "הם גם מוסיפים ויטמין D לחלב".
תוספים של ויטמין D בצורת גלולות הם זולים וזמינים, אבל לא ברור אם הם יכולים לשמש כתחליף מיידי של ויטמין D המעובד באמצעות השמש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום