קדחת השחת

(0)
לדרג

איך לעבור את האביב בשלום

מאת: איך לעבור את האביב בשלום

אפצ'ים רועמים, נזלת אינסופית, עיניים דומעות ואדומות, קשיי נשימה, פריחות ובעיות עור ועוד תופעות רבות. אנשי המקצוע קוראים לזה "תסמונת האדם הדולף", והציבור מכיר את התופעה כ"קדחת השחת". כך או כך, מדובר בבעיות שמביאות עמן עונות המעבר. בישראל סובלים כמיליון בני אדם מאלרגיות שונות.

לדברי רונית טייטלמן, דיאטנית קלינית BSc בכירה בחברת הויטמינים ותוספי התזונה GNC, אלרגיה היא למעשה הפרעה במערכת החיסון, הגורמת לתגובת יתר. הפרעה זו נגרמת כתוצאה מחשיפה לאלרגנים המצויים במזון, בצמחים, באבק, בתרופות ואפילו בבגדים שאנו לובשים. התגובה לאלרגנים יכולה לבוא תוך מספר שניות, שעות או ימים, והיא מתבטאת בצורות שונות - מגירודים בגוף וכאבי ראש ועד גרימה או החמרה של אסטמה.

מחקרים רבים מהארץ ומהעולם מצביעים על עליה חדה במקרי האסטמה באוכלוסייה. המחקרים מלמדים על רמות גבוהות של חומרים רעילים שמקורם באויר המזוהם, ואי נטרולם לאורך זמן, גורם לנזק בתאי הגוף ולדיכוי המערכת החיסונית.

גם ילדים אינם חסינים מפני תופעות אלו. עם בוא האביב ילדים הסובלים מאסטמה עלולים לפתח תגובות אלרגיות קשות בדרכי הנשימה, אך הקפדה על כללים מסוימים וטיפול מקדים עשויים למנוע את גורמי הסיכון.

כיצד למנוע את גורמי הסיכון לאלרגיה:
- להימנע משמיכות ומכריות מפוך טבעי וכן ממשטחים הצוברים אבק כגון: שטיחים, וילונות, פרווה, ספרים ועוד.
- מומלץ להימנע מחלב וממוצריו; מדובר במוצרים אלרגניים לחלק מן האנשים.
- תקופת האביב מאופיינת בפריחתם של צמחים רבים - רצוי להתרחק מצמחים אלו. בין הצמחים הגורמים לתגובות קשות - עץ הזית והדשא הביתי.
- להקפיד על פעילות גופנית.
- להימנע משהות במקומות סגורים בהם מתקהל מספר רב של אנשים, ולהעדיף חדרים מאווררים.
- לצרוך ויטמינים וחומרים אנטי מחמצנים באמצעות פירות וירקות.
- להימנע מעישון סיגריות בסביבתם של ילדים.

לדברי רונית טייטלמן, הטיפול המקובל באלרגיות הוא טיפול תרופתי. תרופות אלו אמנם מפחיתות לעיתים את הסימפטומים אך הן גם עשויות לגרום לפגיעה בערנות, לעייפות ולתופעות לוואי נוספות. הטיפול הטבעי המומלץ הוא ע"י תוספי תזונה, המשלבים טיפול מניעתי וטיפול מקל. תוספי התזונה כוללים ויטמינים, מינרלים וצמחי מרפא, הנמכרים בשוק בצורת כמוסות. בדרך כלל די בכמוסה אחת או שתיים, על קיבה ריקה, עם הארוחות או אחריהן (בהתאם להוראות הרשומות על האריזה), על מנת לספק את הכמות היומית הדרושה לטיפול בבעיה או למניעתה.
התוספים המומלצים:
- ויטמין C - מחזק את מערכת החיסון ומונע זיהומים ואלרגיות. ועכשיו; פורמולה ייחודית המשלבת ויטמין C עם קוורציטין -ביופלבנואיד פעיל במיוחד במלחמה באלרגיה. השילוב בין קוורציטין לויטמין C מומלץ במיוחד למצבי אלרגיה ואסטמה.
- אסטר C - זוהי צורה לא חומצית של ויטמין C. אסטר C נספג בגוף ומנוצל על ידו פי 4 מויטמין C רגיל. מתאים לסובלים מעודף חומציות בדרכי העיכול ואלה הזקוקים למינונים גבוהים של ויטמין C.
- סל פרוטרטור - שילוב של מרכיבים אנטיאוקסידנטים דוגמת סלניום, ויטמין E, בטא קרוטן, וגלוטטיון חשובים מאוד במניעת הנזק של הרדיקלים החופשיים.
- סרפד- צמח משתן, ולכן מוציא את האלרגנים מן הגוף. עוזר בעצירת דימומים מהאף, ויעיל בטיפול באקזמות, שתי תופעות האופייניות לתקופות המעבר.
- שום מרוכז- אבקת שום מרוכז ללא ריח. מסייע לחיזוק מערכת החיסון, בעל השפעה אנטי זיהומית ומסייע בטיהור הגוף מרעלים.
- צמח האסטרגלוס - צמח המחזק את מערכת החיסון, מסייע להקלה באסטמה, דמעת, נזלת וזיהומים במערכת הנשימה. צמח האסטרגלוס מגיע מסין, והוא בעל חשיבות גדולה ברפואה הסינית המסורתית.
- סקוטלריה -צמח ממשפחת המנטה, יעיל מאוד במצבי אלרגיה ואסטמה ומתאים גם למצבי מתח ולשיכוך כאבים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום