"תסמונת האדם הדולף"

(0)
לדרג

על אלרגיות, על אלרגנים, על הטיפול ועל המניעה- הכל על התופעה שמשביתה מדי שנה מאוד אנשים- לבריאות

מאת: זה מתחיל בסידרה של "אפצ'ים" רועמים, ונמשך בנזלת אינסופית, עיניים דומעות ואדומות ובעיות במערכת הנשימה. אנשי המקצוע קוראים לזה "תסמונת האדם הדולף", והציבור מכיר את התופעה כ"קדחת השחת".

כך או כך, מדובר בבעיות שמביאות עימן עונות המעבר. בתקופה זו "מסתובבים" באוויר אלרגנים רבים, שמקורם בצמחים. אליהם מצטרפים השינויים החדים במזג האוויר. התוצאה: גירויים קשים בעיניים, באף ובנשימה בעונת הסתו, ופריחות ובעיות עור באביב.

השינויים הקיצוניים במזג האוויר בתקופת הסתיו, גורמים גם לכאבים ולרגישויות במפרקים. הסובלים הם בעיקר מי שזוהי החוליה החלשה אצלם, אנשים שסבלו בעבר משברים, או כאלה שיש להם מתכות בגוף.

הסתיו בישראל "נמתח" לעיתים מספטמבר ועד לסוף אוקטובר, זמן ממושך מאוד לסובלים מהסימפטומים העונתיים. אולם ישנן דרכים להקל את הסבל הזה, ובמקרים מסויימים אף למנוע אותו כמעט לחלוטין. איציק ברדה, נטורופט ומנהל ההדרכה הראשי בחברת הויטמינים ותוספי המזון GNC מציע צרור עצות, ורשימת תוספי תזונה, שיקלו מאוד את ההתמודדות עם עונת המעבר:

אלרגיות - המלצות כלליות:

· יש לשהות בחדרים מאווררים - גם כשמזג האוויר מתקרר.

· יש להימנע משמיכות ומכריות מפוך טבעי, וכן משטיחים מקיר לקיר - הסופגים אבק.

· מומלץ להימנע מחלב וממוצריו - מדובר במוצרים אלרגניים.

· כדאי להתרחק מעצי אורן, זית ופקאן.

תוספי תזונה, המשלבים טיפול מניעתי וטיפול מקל:

תוספי התזונה כוללים ויטמינים, מינרלים וצמחי מרפא, הנמכרים בשוק בצורת כמוסות. בדר"כ די בכמוסה אחת או שתיים, על קיבה ריקה, עם הארוחות או אחריהן (בהתאם להוראות הספציפיות שעל גבי כל מוצר), על מנת לספק את הכמות היומית הדרושה לטיפול בבעיה או למניעתה.

אלרגיות:

· ויטמין - חשוב להגברת פעילותה של מערכת החיסון.

· סקוטלריה - צמח אנטי אלרגי משחרר ומרגיע. נמצא יעיל גם לטיפול בנדודי שינה וחרדות, התורמים להתגברות האלרגיה ולתחושת אי הנוחות.

· סירפד - צמח משתן ולכן מוציא את האלרגנים מן הגוף. יעיל למצבי אלרגיה, במיוחד לקדחת השחת. עוזר בעצירת דימומים מהאף, האופיינים לתקופות מעבר, ויעיל בטיפול באקזמות.

· צמח האכיניציאה - תורם לחיזוק מערכת החיסון ולתיפקודה. יעיל מאוד לטיפול בהתקררויות, שפעות, זיהומים ויראליים ובקטריאליים ולכל מצבי הדלקות, ששכיחותן עולה בעונות מעבר.

כאבי מפרקים:

· פורמולת גלוקוזמין סולפט - פורמולה המשלבת ויטמינים, מינרלים וצמחי מרפא אנטי ראומטיים, וגלוקוזאמין - חומר הבנייה לרקמות החיבור בגוף, ובעל יכולת לשיקום נזקים במפרקים, ברצועות ובגידים. המשתמשים בפורמולה זו מדווחים על הקלה משמעותית בדלקות מפרקים, פריצות דיסק וניוון במפרקים. היא מצויינת גם לעוסקים בספורט, מאחר שהיא תומכת במפרקים במצב של עומס.

· MSM - חומר טבעי על בסיס גופרית, הפועל ביעילות לשיכוך כאבים ראומטיים וכאבי שרירים.

· הרפגו - פורמולה צמחית אנטי דלקתית. מרגיעה כאבים ראומטיים, כאבי גב, כאבי בטן ושרירים.

· גלוקוזמין + כונדרואיטין - פורמולה המשלבת גלוקוזמין, לחיזוק הסחוס, וכונדרואיטין, שמונע פעילות אנזימים שמפרקים את הסחוס.

באדיבות: איציק ברדה, נטורופט ומנהל הדרכה ראשי בחברת הויטמינים ותוספי המזון GNC

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום