רפואה אסתטית לאחר הלידה

(0)
לדרג

השדיים צונחים, הבטן נפוחה, הישבן תופח - כך נראה גופן של נשים רבות אחרי לידה. מחזירים עטרה ליושנה

רופא מנתח פלסטי
03-5346003

גופן של מרבית הנשים משתנה לאחר הריונות והנקות ועיקר השינוי מתבטא באזור השדיים, הבטן, הישבן והירכיים. לחדוות ההריון ומתנת הלידה, מתווספת לעיתים רבות מועקה ותסכול על אובדן הגוף החטוב. נשים רבות סובלות מתדמית גוף ירודה, אך יש פתרון.

אם בעבר נשים מבוגרות היו עושות ניתוחי מתיחת פנים בעקבות התבלות טבעית, ישנה תופעה מעניינת שנשים צעירות בנות 35-40 מגיעות לעשות ניתוחים בעקבות התבלות. מדובר על ניתוחי הקטנות שדיים והגדלה-הרמה של שדיים או ניתוחי מתיחת בטן, שהם בין הניתוחים הנפוצים כיום. נשים בנות 35-40 מרגישות צעירות, ונמאס להן להשתרך עם בטן רפויה ועודפי עור. זה לא נעים להן כשהן בים או עם בן הזוג במצב אינטימי.

בעזרת ניתוחים פשוטים ניתן להגיע לתוצאות טובות. הכירורגיה הפלסטית מציעה אפשרות לתקן את הנזקים הגופניים, אשר נגרמים בעקבות ההריונות, ומעניקה הזדמנות להחזיר עטרה ליושנה. האזורים העיקריים שנפגעים בעקבות הלידה - שדיים, בטן, ירכיים, ישבן ומותניים.

שדיים

^^הבעיה - שדיים גדולים וצנוחים^^

מלבד הבעיה האסתטית, סובלות נשים בעלות שדיים גדולים גם ממשא של משקל מיותר המגיע לעיתים עד ל-3-4 ק"ג, המקשה על היציבה וגורם לכאבי גב. השדיים הנפולים, לעיתים עד לקרבת הטבור, עלולים לגרום גם להתפתחות של פטרת בין השד ובית החזה. נשים אלו סובלות גם ממראה מסורבל וקושי במציאת בגדים מתאימים, וכן ממוגבלות בפעילות הספורטיבית אותה הן מבצעות.

^^הפתרון - ניתוח הקטנה והרמת שדיים^^

במהלך הניתוח, המתבצע בהרדמה מלאה, מסלקים רקמות עור שומן ושד עודפות, תוך שינוע הפטמה למקומה התקין, במרכז השד ויצירת צלקות בצורת "סוכרייה על מקל"; כלומר סביב הפטמה ולאורך הקו היורד מהפטמה לקפל התת שדי. לעיתים יהיה צורך גם בחתך רוחבי מתחת לשד. בכל מקרה אופן וקצב ריפוי החתכים ומידת ההצטלקות משתנים ותלויים בין השאר בתכונות העור של המטופלת. התוצאה הסופית תהיה שד המתאים בגודלו לממדי בית החזה של האישה.

^^הבעיה - שדיים מרוקנים וצנוחים^^

מצב בו עור השד בלוי ומתוח. במקרים רבים עם הופעה של סימני מתיחה וחסר אלסטיות, הפטמה גולשת מתחת לקו הקפל התת שדי.

^^הפתרון - הרמת שדיים או הרמה והגדלה^^

אם עדיין קיימות מספיק רקמות שד ושומן, כורתים את עודפי העור, תוך שינוע הפטמה למקומה התקין. הצלקות כמו בהקטנת שדיים, סביב הפטמה וחתך אורכי היורד מהפטמה אל הקפל התת שדי (הרמה). במקרה שנפח רקמות השד והשומן קטן מדי, מבצעים בנוסף הגדלת שדיים על-ידי הכנסת משתל להוספת הנפח הרצוי. ממשיכים את הניתוח בכריתת עודפי העור ושינוע הפטמה (הרמה והגדלה).

^^הבעיה - שדיים קטנים^^

השדיים שהיו יפים ובגודל תקין לפני הלידות וההנקות, התנוונו ונפחם קטן. למרות שהשד נראה מרוקן, הפטמה במקומה התקין.

^^הפתרון - הגדלת שדיים^^

הכנסה של שתל סיליקון להגדלת נפח השד. כיום קיימים מבחר גדול של שתלי סיליקון במרקם, נפח וגובה שונים, המותאמים על-ידי המנתח למטופלת. ניתן להכניס את השתל דרך חתך מתחת לשד, בבית השחי או בקו הפטמה. מרבית המנתחים כיום, מעדיפים את השיטה הראשונה בה מוכנס השתל בחתך מתחת לשד. השתל מוכנס לכיס הנוצר בין רקמת השד לשריר (מעל השריר) או בין הצלעות והשריר (מתחת לשריר). גם כאן יבחר המנתח בשיטה המועדפת עליו, להגעה לתוצאה הטובה ביותר.

בטן

^^הבעיה - עודף עור ולעיתים רקמת שומן, היוצרים סינר שבמקרים מסוימים גולש מתחת לקו הערווה. לעיתים ישנם סימני קרעים על פני העור^^

אצל נשים רבות, שרירי דופן הבטן שבאופן טבעי נמצאים לאורך מרכז הבטן, נדחפים בעת ההריון לצדדים. הדופן נחלשת ואיברי הבטן הפנימיים נדחפים קדימה וגורמים לבטן להיות נפוחה.

^^הפתרון - ניתוח מתיחת בטן^^

בניתוח נעשה חתך מעל קו הערווה לכיוון המותניים. העור והשומן מופרדים משרירי הבטן ונוצר מתלה. במהלך הניתוח לא נכנסים לתוך חלל הבטן ולכן רמת הסיכון נמוכה. שרירי הבטן מחוזקים על-ידי תפירה של מעטפת השריר ושינוע שרירי הבטן למרכז הבטן. מותחים את המתלה תוך ניתוק הטבור וקיבועו מחדש לאחר המתיחה. כורתים את עודף המתלה, המורכב מעודפי רקמות העור והשומן, ותופרים את החתך מעל הערווה ולכיוון המותניים, מעל השרירי הבטן המתוחים. התוצאה היא בטן שטוחה, מותניים מחוטבים וטבור מעוצב. כבר למחרת הניתוח המטופלות מעידות כי בטן כזאת שטוחה לא הייתה להן מאז גיל 18. זהו אחד הניתוחים שתוצאתו נשמרת, אלא אם נכנסת האישה להריון נוסף או עולה בצורה דרסטית במשקל.

ירכיים, ישבן ומותניים

^^הבעיה - עודף משקל ועור^^

אצל חלק מהנשים לאחר סיום תהליך הלידה נותר עודף משקל המרוכז בעיקר באזורי הישבן, ירכיים ובטן, שאינו יורד גם בעזרת דיאטה, מאחר ואין מספיק רצפטורים על דופן התא השומני, וכך הוא אינו משתתף בחילוף החומרים.

^^הפתרון - שאיבת שומן^^

מומלץ לחטב את האזורים על ידי הוצאת תאי השומן המרוכזים באזורים הנ"ל, שמפריעים מבחינת קווי המתאר לגוף.

ד"ר יצחק מאייר הוא פלסטיקאי.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית ואסתטית.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום