ליקוי דיבור בילדות עלול להוביל להפרעות התנהגות במבוגרים

(0)
לדרג

באופן טבעי אנו מבינים כי לילד שהיו לו בעיות בהתפתחות הדיבור, יש לכך השפעה גם לאחר שהוא נהיה מבוגר. מחקר קנדי חדש מוכיח את הפגיעות הנפשיות ארוכות הטווח הנגרמות כתוצאה מליקויי דיבור או שפה בילדות. עברית שפה קשה

מאת: באופן טבעי אנו מבינים כי לילד שהיו לו בעיות בהתפתחות הדיבור, יש לכך השפעה גם לאחר שהוא נהיה מבוגר. מחקר קנדי חדש מוכיח את הפגיעות הנפשיות ארוכות הטווח הנגרמות כתוצאה מליקויי דיבור או שפה בילדות. עברית שפה קשה

צוות של חוקרים קנדים מצא כי יש תוצאות פסיכיאטריות ארוכות טווח במבוגרים שבילדותם סבלו מקשיים בהתפתחות הדיבור או השפה. החוקרים אומרים כי המחקר מוכיח את החשיבות להתערבות מוקדמת ואפקטיבית, כדי לעזור לילדים הסובלים מליקויים בדיבור או בשפה.

המחקר, בראשותו של ד"ר ג'וזף ביטצ'מן מאוניברסיטת טורונטו, בחן במשך 14 שנות המחקר, 240 נבדקים שהיו בתחילת המחקר בני חמש.

החוקרים מצאו כי בקרב מתבגרים שסבלו בילדותם מליקויי שפה, יש אחוז גבוה יותר של סובלים מהפרעות חרדה, מאשר בקרב מתבגרים ללא ליקויי דיבור בילדותם.

ממצאי המחקר יופיעו בגיליון ינואר של האקדמיה האמריקנית לפסיכיאטרייה של ילדים ומתבגרים.

בייחוד מצאו החוקרים כי חרדה והתנהגות אנטי-חברתית היו באחוזים גבוהים יותר באופן משמעותי אצל בני 19 שסבלו בגיל חמש מליקוי דיבור או שפה.

מתוך הפרעות החרדה אצל המתבגרים, החוקרים מצאו כי פוביה סוציאלית, הפחד מאנשים, הוא הנפוץ ביותר בקרב המתבגרים שסבלו בילדותם מליקוי דיבור. "זה לא מפתיע שילדים רבים עם בעיות דיבור מפתחים ומראים התנהגות בעלת מאפיינים פסיכולוגיים, הקשורים לדיבור עם אחרים, דיבור בציבור ואינטראקציה חברתית", מסבירים החוקרים.

החוקרים מסכמים כי יש צורך במחקרים נוספים כדי לבחון את הקשרים שיש בין בעיות בהתפתחות הדיבור בתקופת הילדות, לבין הפרעות התנהגות במבוגרים.

לכתבה מורחבת על בעיות בהתפתחות הדיבור:

הילד לא מדבר עדיין? איחור בהתפתחות הדיבור

מקור:
Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 2001;40:75-82

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום