מחקר: מוצרי חלב מורידים לחץ דם

(0)
לדרג

חוקרים נורבגים גילו כי ככל שצריכת הסידן גבוהה יותר, כך נרשמת ירידה גדולה יותר בלחץ הדם. מקור עשיר לסידן הם מוצרי החלב השונים והחוקרים ממליצים על מוצרי החלב כדרך טובה להוריד את לחץ הדם. להירגע עם כוס חלב

מאת: חוקרים נורבגים גילו כי ככל שצריכת הסידן גבוהה יותר, כך נרשמת ירידה גדולה יותר בלחץ הדם. מקור עשיר לסידן הם מוצרי החלב השונים והחוקרים ממליצים על מוצרי החלב כדרך טובה להוריד את לחץ הדם. להירגע עם כוס חלב

מחקר רחב היקף שנערך בנורבגיה גילה קשר בין צריכת סידן שמקורו במוצרי חלב לבין לחץ הדם בגוף. המחקר, שנערך על ידי בית החולים "טרומסו" בצפון נורבגיה, הקיף כ-27 אלף נבדקים שהתבקשו לערוך רישום של סוגי המזון אותם הם אוכלים. לאחר מכן עברו המשתתפים במחקר בדיקות גופניות כדי לבחון את הקשר בין הרגלי התזונה והשפעתם על מצבו הגופני של האדם.

המחקר הקיף צרכנים רגילים וכן קבוצות אוכלוסייה הנזקקות לכמויות גדולות של סידן, כמו נשים הרות, אנשים הלוקחים באופן קבוע כדורי סידן ואנשים הסובלים ממחלות לב. מתוצאות המחקר עולה כי ככל שצריכת הסידן ממוצרי חלב הייתה גבוהה יותר, כך נרשמה ירידה גבוהה יותר בלחץ הדם, ירידה שנרשמה הן בגברים והן בנשים.

עוד עולה מהמחקר כי למרות הירידה בלחץ הדם, צריכת הסידן של רוב הנבדקים הייתה עדיין נמוכה מהכמות המומלצת, כמות העומדת על 1000-1500 מיליגרם סידן ביום. "להגברת צריכת הסידן", אומרים החוקרים, "עשויה להיות השפעה משמעותית על מניעת מחלות לב וכלי דם, זאת מאחר כל ירידה ולו אף קטנה בלחץ דם עשויה להפחית באופן משמעותי את הסיכוי למחלות לב".

לסידן תרומה חיובית גדולה לגוף האדם, בנוסף להורדת לחץ הדם. הסידן חיוני ביותר לבריאות העצמות והשיניים ומעורב בתהליכים נוספים בגוף כמו פעילות שרירים, העברת גירויים עצביים, הפעלת אנזימים וקרישת דם.

כמות הסידן המומלצת היא 1000 מ"ג ביום לצעירים ו-1500 מ"ג לאוכלוסייה המבוגרת, כשמוצרי החלב הם בין המקורות העשירים ביותר לסידן. כך למשל, פרוסת גבינה צהובה במשקל 30 גרם מכילה 240 מיליגרם סידן, רבע מהכמות היומית המומלצת לצעירים, ואילו כוס חלב מכילה לא פחות מ- 200 מיליגרם סידן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום