לא מרוצים בעבודה? אתם חשופים לפגיעות בריאותיות

(0)
לדרג

מחקר בריטי מגלה כי עובדים שאינם מרוצים מיחסיהם עם חבריהם לעבודה, חשופים יותר לפגיעות ולכאב הנגרמים מעבודה מונוטונית. מה שיודעים - כן כואב

מאת: מחקר בריטי מגלה כי עובדים שאינם מרוצים מיחסיהם עם חבריהם לעבודה, חשופים יותר לפגיעות ולכאב הנגרמים מעבודה מונוטונית. מה שיודעים - כן כואב

האם אתם לא שמחים במקום העבודה שלכם? כי אם התשובה חיובית, אתם חשופים יותר לפגיעות הנגרמות מעבודה מונוטונית, כלומר פעילות בעלת תנועות חוזרות. מחקר בריטי מגלה כי עובדים שלא מרוצים מחבריהם לעבודה, כמו גם מהמנהלים שמתחתיהם הם עובדים, חשופים יותר לפגיעות מאמץ חוזרות.

פגיעות כאלו, כמו למשל הכאבים בשורש כף היד לאחר עבודה משרדית מאומצת, נגרמים כתוצאה מחזרה אין סופית של אותן תנועות - כמו למשל הקלדה על מחשב או עבודה על יד פס ייצור.

במחקר, שהקיף כ-2,000 גברים ונשים בגילאי 18 עד 65, כשמונה אחוזים דיווח על כאבים בזרוע האופייניים לפגיעות מאמץ חוזרות. לרובם היו כאבים שגם הקרינו לכתפיים, לגב ולמקומות אחרים בגוף.

אלה שדיווחו כי "קשה להם" בעבודה או שלא היו מרוצים ממידת התמיכה שקיבלו מהמנהלים או מחבריהם לעבודה, היו בסיכון גבוה הרבה יותר לכאבים של פגיעות מאמץ חוזרות.

"תחילתם של הכאבים בזרוע נמצאו קשורים במידת הסיפוק והתמיכה שקיבלו העובדים ממנהליהם ומחבריהם לעבודה", אומר פרופסור גארי מק'פרלן, מאוניברסיטת מנצ'סטר בבריטניה במאמר המתפרסם בגיליון ה-16 של ה-"British Medical Journal", ביטאון הרופאים בבריטניה.

"התוצאות מאמתות את החשד הישן על הקשר בין תנועות חוזרות בעבודה לבין הכאבים בזרוע, אולם התוצאות מראות כי ניתן לצפות את תחילתם של כאבים בעובד על פי רמות גבוהות של מתח נפשי ועוינות הקשורות לחוויות בעבודה ובמקום העבודה", מסכמים החוקרים.

מקור:
British Medical Journal 2000;321:676-679

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום