בדיקות סקר לגילוי מוקדם של סרטן השד בקופ"ח לאומית

(0)
לדרג

בדיקות סקר לגילוי מוקדם של סרטן השד בקופ"ח לאומית

קופת חולים לאומית החלה בעריכת בדיקות סקר לגילוי מוקדם של סרטן השד לכל חברות הקופה. כך החליטה הנהלת הקופה בעקבות הממצאים הקשים של משרד הבריאות. בנוסף, נשים אשר אובחן אצלן סרטן השד תעבורנה בדיקות לגילוי הגן HER2, בחינם, על מנת להתאים להן את הטיפול הנכון.

כזכור, מהממצאים שפורסמו לאחרונה על ידי משרד הבריאות, עלה כי רוב חולות סרטן השד בישראל מאובחנות רק בשלב מאוחר של המחלה וכי רק 5 אחוזים מהחולות מגיעות לרופא בשלב מוקדם של המחלה.
ממצאים אלה מתחזקים על רקע נתונים שנמסרו מהאגודה הישראלית למלחמה בסרטן, הקובעים כי אישה אחת מכל 10 נשים ישראליות תחלה בסרטן השד עד גיל 75. עוד עולה מהנתונים כי שכיחות המחלה משתנה ברחבי העולם וכי בישראל השכיחות היא הרביעית בעולם (!) אחרי ארה"ב, הולנד ובלגיה.

על פי החלטת הנהלת קופ"ח לאומית, בדיקות הסקר נערכות במחיר של 15 ש"ח בלבד לכל אישה שאינה בקבוצת הזכאות על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי. שאר חברות הקופה המבוטחות בביטוח המשלים יקבלו את הבדיקה בחינם. על מנת לעודד נשים להגיע לסניפים ולבצע בדיקות ממוגרפיה, הוחל בביצוע פרוייקט 'אחות לחברה'. הפרוייקט מתבסס על התוכנית של האגודה האמריקאית למלחמה בסרטן - TELL A FRIEND; התוכנית הראשונה שפותחה בארה"ב במדינות טקסס, אורגון ופלורידה, נחלה הצלחה כשמספר רב של נשים אכן הגיע לבדיקה. התכנית מתקיימת היום בכל מדינות ארה"ב.
בסיס התוכנית מונח הקשר בין האחות למבוטחות הקופה על מנת להביא להגברת המודעות של המבוטחות בגילאי 50 פלוס לחשיבות בדיקות ממוגרפיה של השד. המטרה להגדיל ככל הניתן את מספר הנשים בגילאי 50+ שעוברות בדיקת ממוגרפיה לגילוי מוקדם של סרטן השד ואם הסרטן קיים את סוגו.

פרוייקט "אחות לחברה" מאפשר קיום קשר אישי בין אחות המרפאה לבין מבוטחות הקופה. בתוכנית משולבות הרצאות להגברת הידע בנושאי אפידמיולוגיה, חשיבות הגילוי המוקדם וטיפולים חדשניים בסרטן השד. התוכנית מאפשרת להתגבר על שתי בעיות עיקריות: רופאים מפנים מעט מדי נשים לבדיקות ממוגרפיה וחוסר מודעות בנוגע לחשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד. 'אחות לחברה' תבוצע ע"י התקשרות טלפונית יזומה של אחיות הקופה עם נשים בנות 50 פלוס, המלצה לקיום פגישה בהקדם והכוונה למכונים לביצוע ממוגרפיה.

לדברי ד"ר אודי פרישמן, מנהל הביטוח המשלים בקופ"ח לאומית, הפרוייקט שהחל בימים אלה במחוז תל אביב יתפרש לרחבי ישראל בעתיד הקרוב. "על פי התוכנית, תוך שנתיים תיבדקנה כל הנשים בגילאי 50 פלוס" סכם ד"ר פרישמן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום