עבודה מתוחה עלולה להזיק לבריאות

(0)
לדרג

עבודה מתוחה עלולה להזיק לבריאות

מתח בזמן העבודה יכול להוות גורם מכריע בקביעת בריאותו של אדם, באותה דרגה שעישון או חוסר פעילות גופנית משפיעים על הבריאות. מחקר חדש שהתבצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת הווארד והתפרסם בכתב העת: British Medical Journal במאי 2000, מראה כי אחיות שעבדו במחלקות בעלות דרישות גבוהות, והיו בעלות שליטה מעטה על העבודה שלהם דיווחו על בריאות לקויה. כמו כן המחקר מצא כי תמיכה חברתית במסגרת העבודה השפיעה גם היא על המצב הבריאותי.
המחקר כלל מעל21,000 נשים שמלאו שאלון לגבי בריאותם הפיזית והנפשית, ושביעות רצוננם ממקום עבודתם. לאחר 4 שנים בהם נמשך המחקר סימפטומים כגון חרדה, ודיכאון היו נפוצים יותר בקרב קבוצת האחיות בעלות העבודה המתוחה. כמו כן אחיות אלו דיווחו על קושי בביצוע פעולות יומיומיות כגון: עליה במדרגות, וביצוע קניות, וכן על רמת אנרגיה נמוכה.
המחקר הראה כי האחיות שעבדו במחלקות עם דרישות גבוהות, והיו בעלות שליטה נמוכה על צורת עבודתם סבלו מבריאות לקויה בהשוואה לאחיות שעבדו במחלקות בהן ניתנה להן שליטה והדרישות מהן היו נמוכות. חשוב לציין כי גיל, עישון, רמת השכלה, ושתיית אלכוהול לא השפיעה על התוצאות.
החוקרים טוענים כי למתח בסביבת העבודה ישנה השפעה מכרעת על התפקוד המנטלי והפיזי. החוקרים סבורים כי המאמצים להורדת רמת המתח בסביבת העבודה צריכים להתרכז בעבודה עצמה ולא בעובד. לדוגמא במקרה של האחיות ניתן ליצור מערכת שעות עבודה גמישה, להוריד את כמות השעות הנוספות שהעובדת נדרשת לבצע, ולהעלות את רמת האוטונומיה שניתנת לעובדת. למרות שהמחקר התבצע על אוכלוסיה של נשים אחיות, החוקרים סבורים כי ניתן להשליך את המסקנות הללו על כל תחום עבודה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום