מחקר חדש מעריך כי לשותי הקפה סיכוי נמוך לחלות בפרקינסון

(0)
לדרג

מחקר חדש מעריך כי לשותי הקפה סיכוי נמוך לחלות בפרקינסון

מחקר חדש מביא בשורה מעודדת לכל אוהבי הקפה. המחקר מעריך כי גברים ששותים קפה ומשקאות אחרים שמכילים קפאין הינם בעלי סיכוי נמוך יותר לפתח מחלת פרקינסון בהשוואה לאוכלוסיה הכללית. כמו כן המחקר מעריך כי ככל ששתיית הקפה רבה יותר הסיכוי למחלה פוחת. המחקר התפרסם בכתב העת The Journal of the American Medical Association והתפרסם בגיליון מאי 2000. המחקר התבצע על ידי חוקרים מ- Department of Veterans Affairs בהונלולו שבהוואי.
תוצאות המחקר מראות כי בהשוואה לשותי הקפה הגברים שאינם שותים קפה הינה בעלי סיכוי הגבוה פי 3-6 לפתח את מחלת פרקינסון. מחלת פרקינסון הינה מחלה נוירולוגית עם סימפטומים שכוללים רעד, איבוד הבעת הפנים, קשיים בהליכה ובשמירה על שיווי משקל ונוקשות.
המחקר הזה מוכיח כי קיימים גורמים סביבתיים שונים שמשפיעים על מחלה זו. המחקר בדק את כמות שתיית הקפה ומשקאות שמכילים קפאין בקרב כ- 8000 גברים אמריקאים ממוצא יפני למשך 30 שנה וכן את הסיכוי של גברים אלו לפתח את מחלת פרקינסון. מתוך כל קבוצת המחקר כ- 100 נבדקים פתחו את המחלה במהלך 30 שנות המחקר. תוצאות המחקר הראו כי הגברים ששתו קפה היו בעלי סיכוי נמוך יותר לפתח את המחלה, וכן שסיכוי זה ירד בצורה משמעותית ככל שעלתה צריכת הקפה. התוצאות ההלו נמצאו במשקאות נוספים שהיוו מקור לקפאין. סיכויים של הנבדקים שצרכו פחות מ- 2.8 מ"ג של קפאין ביום לפתח פרקינסון היה גבוה פי 3 מהנבדקים שצרכו יותר מ- 107 מ"ג קפאין ביום.
ההבדל הבולט הנ"ל בין צורכי הקפאין לאלו שאינם צורכים קפאין בא לידי ביטוי כבר לאחר 10 שנות מחקר. החוקרים בדקו חומרים אחרים שקיימים בקפה אך לא נמצא קשר מובהק בין החומרים הללו ומחלת הפרקינסון. עם זאת החוקרים עדיין לא יכולים להסביר את האפקט שיש לקפאין על מחלה זו, השערות רבות קיימות לגבי נושא זה אך אף אחת מהן לא הוכחה. החוקרים מציינים כי מחקר קודם הראה שאנשים אם אישיות בעלת אופי הרפתקני סובלים פחות ממחלה זו, אחת ההשערות היא שאנשים אלו שותים גם יותר קפאין.
החוקרים מדגישים שעדיין מוקדם להמליץ על שתיה מרובה של קפאין למניעת המחלה, אך יתכן שעובדה זו תעזור בהבנת המנגנון של המחלה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום