לפי מחקר חדש - הסובלים מאלרגיה נמצאים בסיכון לפתח אסתמה

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש - הסובלים מאלרגיה נמצאים בסיכון לפתח אסתמה

הסובלים מאלרגיות כגון קדחת השחת נמצאים בסיכון שגבוה פי 3 מהסיכון של האוכלוסיה הבריאה לפתח אסתמה בשלב כלשהו בחייהם. כך עולה ממחקר חדש שהתפרסם בגיליון מאי של כתב העת:
Annals of Allergy , Asthma and Immunology.
החוקרים מאוניברסיטת Brown בארה"ב טוענים כי העליה בגיל מעלה את הסיכויי לפתח אסתמה, אך בחולים שאובחנו כסובלים מאסתמה מגיל צעיר ישנה הפחתה של הסימפטומים ככל שהגיל עולה. המחקר מסתמך על מעקב של 23 שנים אחרי 1600 סטודנטים.
המחקר הראה כי 10 אחוזים מהנבדקים שסבלו מנזלת אלרגית אובחנו כחולי אסתמה במהלך שנות המחקר, זאת לעומת רק 3.6 אחוזים מהנבדקים שהיו ללא מחלות אלרגיות ואובחנו מאוחר יותר כסובלים מאסתמה. (הסובלים מנזלת אלרגית סובלים מדמעת, נזלת, ועיטושים בחשיפה לחומרים מסויימים כגון אבק, חיות שונות, וחשיפה לאבקני פרחים צורה זו נקראת קדחת השחת). החוקרים מסבירים כי אלרגיות אלו גורמות לעליה ברמת נוגדן מסויים בדם שגורם לשחרור חומרים כימיים שמעוררים את תגובת האלרגיה, כגון: היסטמין. חומרים אלו יכולים בין השאר לגרום לכיווץ דרכי האוויר ולהופעת סימפטומים של מחלת אסתמה.
כמו כן המחקר הראה כי רק 5 אחוזים מהסטודנטים סבלו מאסתמה בתחילת המחקר,לעומת 6 אחוזים 6 שנים אחר כך, ו- 11 אחוזים 23 שנים מאוחר יותר. בנוסף תוצאות המחקר מראות כי 50 אחוזים מהחולים שסבלו מאסתמה בתחילת המחקר, דיווחו על הקלה בסימפטומים שלהם 23 שנים מאוחר יותר. רק 9 אחוזים מהנבדקים דיווחו על החמרה בסימפטומים.
החוקרים סבורים כי מחקר זה עשוי לעזור בזיהוי הקבוצות שנמצאות בסיכון לפתח אסטמה עבורם כדאי למצא דרכים למנוע את המחלה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום