הזרקות וחידוש העור: מה הסוד?

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מי מאתנו לא רוצה להראות צעירה ויפה כמו פעם, עם עור בגוון אחיד, ללא כתמים וללא קמטים, עם פנים עגולות ומלאות ועור רענן? הדרך לחידוש הנעורים: התשובות - בפנים

שירותי אסתטיקה רפואית ,מומחה לדרמטולוגיה-מחלות עור ומין
077-2306960 (מספר מקשר)

כולנו יודעות שה-70 של היום זה ה-50 של פעם; וכולנו רוצות להישאר בשנות ה-30 וה-40 - לנצח.

עם זאת, כבר מגיל 30 יש ירידה בכמות החומצה ההיאלורונית בגוף, שתפקידה לספוח מים - ולעודד יצירה של אלסטין וקולגן. כאשר כמות החומצה יורדת, היכולת לספוח מים יורדת אף היא - ויש היפרדות של סיבי האלסטין והקולגן.

כתוצאה מכך, מתרחשים מספר תהליכים: אובדן נפח, היווצרות שקעים מתחת לעיניים, הידלדלות של רקמת השומן והופעת קמטים עמוקים. העור נראה פחות חיוני וזוהר.

למעשה, כיום טיפולים בחומרי מילוי ו-Skin Booster (שניהם חומצה היאלורונית) - הם לא רק לשנות ה-50 ומעלה. ההמלצה שלי - להתחיל כבר בשנות ה-30 בטיפול מונע, במטרה לשמור על עור הפנים.

כבר בעשור הרביעי לחיים, מומלץ להתחיל בטיפולי הזרקות. צילום: שאטרסטוק
כבר בעשור הרביעי לחיים, מומלץ להתחיל בטיפולי הזרקות. צילום: שאטרסטוק

מהי חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית קיימת באופן טבעי בגוף האדם. תפקידיה העיקריים: ייצור סיבי אלסטין וקולגן וספיחה של מים. החומצה מורכבת משרשראות של מולקולות סוכר היוצרות מעין ג'ל סמיך.

מהם הדברים שחשוב לשים לב אליהם בבחירת טיפול?

1. בחירת הרופא: כיום, השוק ברפואה אסתטית פרוץ. אין באמת הנחייה באשר לסוג ההתמחות לביצוע טיפולים אסתטיים בעור. ההמלצה שלי: לבחור ברופא עם ניסיון בתחום - מאחר שלעיתים יש צורך לדעת להתמודד עם סיבוכים.

2. איכות החומר: דעו מה מזריקים לכן. תשאלו ותבדקו לפני ההזרקה. ישנו מגוון רחב של חומרים בשוק - חלקם בעלי איכות נמוכה, העשויים לגרום נזק בלתי הפיך. חשוב שחומר המילוי יהיה חומצה היאלורונית, המאושרת על ידי ה-FDA ומשרד הבריאות. ישנן רמות צמיגות שונות של חומר, שמתאימות להזרקה במקומות שונים. שימו לב: אם המחיר נשמע לכן זול מדי - אמור להתעורר חשד. מניסיון אישי: נתקלתי מספר פעמים בהזרקות של חומרים סינתטיים שאינם מתכלים (כגון: סיליקון, ביואלקמיד) - שגרמו לזיהומים, נדידה של חומר ותגובות דלקתיות קשות מאוד (כגון: גרנולומה).

3. חשוב לקבל דף הנחיות לגבי הפרוצדורה: למה ניתן לצפות, מה ההנחיות לאחר הטיפול וכו'.

איך נקבע אופי וסוג הטיפול?

במפגש הראשון, הרופא בודק שלושה פרמטרים, שיקבעו את אופי וסוג הטיפולים הדרושים:

1. הפרמטר הראשון והחשוב מכולם - איכות העור: הטיפול באיכות ירודה של העור מבוסס על הזרקות Skin Booster, זוהי נגזרת ייחודית של חומצה היאלורונית, הבנויה מחלקיקים קטנים של ג'ל. טיפול זה משפר את איכות העור ואלסטיות העור; ומעניק זוהר וחיוניות לעור.

2. הפרמטר השני - שחזור נפחים: במהלך ההזדקנות, ישנו דילול של רקמת השומן; ובעקבות זאת, מתרחש אובדן נפח הבא לידי ביטוי במראה הלחיים שאינן עגולות וחיוניות כמו בעבר. לעיתים, ניתן להבחין בשקעים מתחת לעיניים.

3. הפרמטר השלישי - פיסול תווי הפנים: הדגשת עצמות הלחיים, עיצוב קו הלסת והסנטר.

מהו מהלך הטיפול?

כיום, ההזרקות מבוצעות באמצעות קנולות, המפחיתות את הסיכון לפציעות ושטפי דם ומאפשרות להזריק כמות גדולה יחסית של חומר, בכל הזרקה.

לרוב, הטיפול איננו נמשך יותר מחצי שעה, איננו כרוך באי נעימות או כאבים ואיננו גורם לנפיחות או אדמומיות באזורי ההזרקה. כפועל יוצא מכך, ישנם כיום מטופלים שעוברים את הטיפולים בזמן הפסקת הצהריים שלהם.

ישנה גם אפשרות למרוח חומר מאלחש, הנקרא אמלה (EMLA), לפני ההזרקה. עם זאת, לרוב אין צורך בכך, מכיוון שחומר ההזרקה עצמו משולב עם חומר מאלחש (לידוקאין).

בנוסף, לפני השחרור הביתה, נהוג לספק למטופלים קרם הרגעה ולהנחות אותם להניח קומפרסים קרים על אזור ההזרקה, במקרה של היווצרות שטפי דם זעירים.

תוך כמה זמן ניתן ליהנות מתוצאות הטיפול? לכמה זמן הטיפול יעיל?

מדובר בתהליך הדרגתי. לכן, בדרך כלל, ניתן יהיה לראות את האפקט המקסימלי של ההזרקות - רק לאחר שבועיים ממועד הטיפול.

זוהי הסיבה בגינה המטופלים מתבקשים לשוב תוך שבועיים למפגש ביקורת, שבו בוחנים את מידת ההצלחה של הטיפול; ובודקים האם יש צורך בטיפול נוסף.

מהי תדירות הטיפול המומלצת?

בדרך כלל, יש לחזור אחת לשנה בלבד - על הטיפול בחומרי מילוי.

התדירות האופטימלית של הזרקות Skin Booster, הינה שלושה טיפולים, המבוצעים במרווח שבועיים עד ארבעה שבועות, אחד מהשני (בשלב הראשון); ולאחר מכן, טיפול תחזוקה (אחת לשישה חודשים בממוצע).

בד"כ מבחינים בתוצאות רק לאחר שבועיים ממועד הטיפול. צילום: שאטרסטוק
בד"כ מבחינים בתוצאות רק לאחר שבועיים ממועד הטיפול. צילום: שאטרסטוק

האם יש לבצע הכנה מיוחדת לפני הטיפול?

אחד היתרונות של טיפולי ההזרקה המודרניים הינו כי המטופלים אינם צריכים לבצע הכנות מיוחדות לפני הטיפול; ובנוסף, הם אינם צריכים לבצע פעולות מיוחדות אחרי הטיפול. מטבע הדברים, מומלץ להימנע מחשיפה לקרינה ישירה של שמש ולהמשיך לשמור על ניקוי העור ועל לחות העור.

עם זאת, אין כל מניעה מביצוע פעילות ספורטיבית. זאת, בניגוד לטיפולים אחרים (כגון: פילינג לסוגיו או הזרקות בוטוקס).

לסיכום: כבר במהלך העשור הרביעי לחיים, מומלץ להתחיל לעבור טיפולי הזרקות, המבוססים על חומצה היאלורונית, התורמים למראה עור צעיר, רענן, טבעי וזוהר. הטיפולים אינם כרוכים בכאבים והסיכון לסיבוכים נמוך. מעבר לטיפולי "תחזוקה" שגרתיים, המטופל איננו נדרש לבצע טיפולים נוספים.

ד"ר מיכל מידן היא מומחית לרפואת עור, בעלת מרפאה לטיפולים אסתטיים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור - דרמטולוגיה.

  • צור קשר
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום