ניתוח לעיצוב הגוף: פשוט ומהיר מתמיד

(0)
לדרג
תוכן מקודם

חידושים והתפתחויות בתחום ניתוחי עיצוב גוף הפכו את המלאכה לקצרה, יעילה ובטוחה הרבה יותר. מה שנחשב בעבר "פרויקט" ארוך טווח - הפך לטיפול ממוקד ופחות מורכב

רופא מנתח פלסטי ,מומחה לכירורגיה פלסטית
053-7932273 (מספר מקשר)

ניתוחים לחיטוב הגוף, המוכרים גם בשם ניתוחים פלסטיים ל"עיצוב הגוף לאחר הרזייה", הפכו פופולריים מאוד עם השנים. מגיפת ההשמנה הפכה רבים ל"שמנים לשעבר", שעברו שינוי קיצוני - ולמרות ההישג, נותרו עם גוף לא מספיק חטוב.

מדובר באנשים שסבלו בעברם מעודף משקל קיצוני; ובעזרת ניתוח הרזייה ("ניתוח קיצור קיבה") או שינוי אורח חיים, הצליחו להשיל קילוגרמים רבים. לרוב, ירידה משמעותית במשקל מותירה את האדם גאה בהישגיו. עם זאת, הדרך ארוכה מאוד - לביקיני, למיני ולסקיני.

מדוע?! הרי אדם שמוריד ממשקל גופו הופך לרזה וחטוב...

ובכן, התשובה היא: "לא". אדם שמאבד קילוגרמים רבים ממשקל גופו אמנם מרזה - אבל איננו מתחטב. ברוב המוחץ של המקרים, איבוד מסה קיצונית במשקל מותירה את הגוף עמוס בעודפי עור. האיברים השונים נראים מדולדלים, מקומטים וצנוחים.

הדבר מזכיר מאד בלון שיצא ממנו האוויר - והוא נותר רך, מקומט ומדולדל. תהליך דומה קורה בגוף האדם עקב הרזיה: השומן נעלם, אבל העור איננו מתכווץ בצורה מספקת - ולא נצמד לגוף. במקומות שונים, נשארים עודפי עור שמזכירים מפלי עור ושומן. המראה שלהם מאד לא אסתטי. לצד עודפי העור המקומטים והתלויים, ישנם גם לעתים מצבורי שומן עיקשים - שאינם נעלמים בשום דרך.

התעמלות, פעילות גופנית ושינוי תזונתי אינם מונעים את המפגע אסתטי הזה - וגם לא מסייעים לשיפור המראה. בנוסף, חשוב לציין כי עודפי העור הללו מהווים לא רק מפגע אסתטי אלא גם עשויים להיות מפגע בריאותי.

כאשר ישנם עודפי עור רבים מאד - ישנה אי נוחות גדולה. צילום: thinkstock
כאשר ישנם עודפי עור רבים מאד - ישנה אי נוחות גדולה. צילום: thinkstock

מדוע מפגע בריאותי, כתוצאה מעודפי עור?

במקרים מסוימים, כאשר ישנם עודפי עור רבים מאד - ישנה אי נוחות גדולה באיזורי הגוף השונים. העור העודף מהווה מצע להתפתחות מצבי מחלה בעור (כגון: יובש, גרד, שפשפת, פטריות ונגעים).

לצד ההיבט הפיזי, ישנו גם היבט רגשי-נפשי למצב זה: האדם שעמל קשות - ושילם מחיר כבד, כדי להגיע להישגים, איננו יכול ליהנות מהפירות שהניבו מאמציו. הוא אמנם מתהדר בבגדים במידות קטנות מבעבר, אבל ללא בגדים - המראה הבלתי אסתטי נשאר כשהיה; ואף החמיר.

אדם הסובל מעודפי עור ואיברים צנוחים (ישבנים, שדיים, צוואר, עפעפיים, גב וכו') עדיין נמנע מלחשוף את גופו, נאלץ להסתתר מתחת לבגדים. בעקבות זאת - ביטחונו העצמי, כמו גם דימוי הגוף הפגום שלו - נותרים בעיניהם.

רבים מ"הרזים החדשים" מרגישים פספוס, סביב התחושה ש"עשו הכל" - ובכל זאת לא הגיעו לארץ המובטחת; כך, הם ממשיכים להימנע ממצבים אינטימיים ומפעילויות חברתיות הכוללות חשיפת גוף (למשל: בילוי בים ובבריכה). אותם שמנים לשעבר חווים קשיים רגשיים, חברתיים ונפשיים סביב מראה גופם.

מה ניתן לעשות?

בדיוק בנקודה זו, נכנסים לתמונה ניתוחים לאחר הרזייה: ניתוחים לעיצוב וחיטוב הגוף - שבמסגרתם הכירורג הפלסטי ממש "מפסל" את הגוף מחדש ומחזיר את המצב לקדמותו. ניתוחים לחיטוב הגוף הינם האמצעי היחיד שיכול לסייע להיפטר מעודפי העור שנותרו, לאחר ירידה משמעותית במשקל. רק בעזרתם ניתן להגיע למראה גוף מחוטב ואסתטי.

החדשות הטובות הן כי עם השנים הצטבר ניסיון עצום בתחום ניתוחי עיצוב גוף - הן בארץ והן בחו"ל; חלה התקדמות אדירה בשיטות הניתוח ובחומרי ההרדמה, באופן שמקל מאד על תהליך חיטוב הגוף.

מה כוללים ניתוחים לחיטוב הגוף?

מדובר בסדרה של ניתוחים, במסגרתם מבוצעים שאיבות שומן, כריתת עודפי עור, חיתוך וקיצור שרירים ומתיחת עור באיזורים שונים בגוף. לכל אחד מהמנותחים, מותאמת תכנית טיפולים אישית, המתמקדת באזורים ש"ניזוקו" - ויש לשפר את המראה האסתטי שלהם.

בין הפעולות הכירורגיות, הנעשות במסגרת הניתוחים הללו, נכללות מתיחת פנים וצוואר, מתיחת זרועות, עיצוב ומתיחת בטן, ניתוח שדיים (הרמה, הגדלה והקטנה של החזה), ניתוחי ירכיים וישבן.

מהם החידושים בתחום הניתוחים לעיצוב הגוף?

בשל הניסיון הרב שהצטבר לגבי ניתוחים אלה והודות לאמצעים חדשים, שמשמשים את הכירורגים הפלסטיים המנוסים, התהליך של חיטוב הגוף לאחר הרזיה הפך פחות מורכב ויותר יעיל, מבחינות רבות.

השורה התחתונה היא "פחות ניתוחים, פחות זמן": בעבר, כדי להשלים את חיטוב הגוף לכל אורכו ורוחבו ועל כל היבטיו, נהוג היה לבצע 3-4 ניתוחים, שבמהלך כל אחד מהם היה מנותח, מעוצב ומחוטב אזור מסויים. היקף ומשך הניתוחים היה קצר וקטן. כדי להשלים את תהליך החיטוב של כל הגוף, נדרשו הרבה ניתוחים, שמשמעותם הרבה הרדמות, הרבה תקופות החלמה ומשך המתנה ממושך (לפחות חצי שנה) בין ניתוח לניתוח. עובדה זו "מרחה" את תהליך הניתוחים על פני שנתיים בערך.

כיום, נהוג ומתאפשר לבצע בכל ניתוח יותר מפעולה כירורגית אחת. רופאים מנוסים בתחום יכולים להתמקד במספר איזורי ניתוח במקביל. רוב המנותחים יצליחו להשלים את שיפור המראה הנדרש בכל הפינות בגופם, במסגרת ניתוח אחד או שני ניתוחים. זהו יתרון אדיר: תחת הרדמה אחת, מבצעים מספר פעולות כירורגיות מקבילות - ומכניסים התאוששות של מספר אזורים בגוף במקביל, במהלך תקופת החלמה אחת.

האם זה לא מסוכן?

לא. ההפך הוא הנכון. המציאות לימדה אותנו כי עדיף לצמצם את כמות הניתוחים - ולהגדיל את היקף הניתוח. באופן כזה, ההחלמה טובה יותר; והסיכון לסיבוכים יורד באופן משמעותי. השאיפה היא לבצע בניתוח אחד כמה שיותר שילובים, בהתאם למה שנסיבות העניין מאפשרות.

האם יש סיכוי להשלים בניתוח אחד את כל חלקי הגוף?

זה תלוי. בכל מקרה ומקרה, הרופא המנתח מפעיל שיקול דעת - ובוחן פרמטרים שונים, הקשורים למטופל. ברוב המקרים, אם נדרש טיפול אסתטי בכל הגוף, יידרשו שני ניתוחים. במקרים בהם מדובר בשלושה איברים ממוקדים, רוב המנתחים נוטים לשלב אותם בניתוח אחד בלבד. השילובים הנפוצים הינם: מתיחת בטן והרמת שדיים, בשילוב עם זרועות או פנים; ניתוח ישבן וירכיים, בשילוב עם זרועות ו/או פנים.

לכל אחד מהמנותחים, מותאמת תכנית טיפולים אישית. צילום: thinkstock
לכל אחד מהמנותחים, מותאמת תכנית טיפולים אישית. צילום: thinkstock

מה בנוגע לחומרי הרדמה בניתוח? האם אין סכנה?

התפתחות אדירה נרשמה בשנים האחרונות בתחום הרדמת המנותחים. חומרי הרדמה יעילים, עם הרבה פחות סיכונים - לצד אמצעי ניטור מדויקים ומצויינים, מאפשרים ביצוע ניתוחים בהיקף נרחב, ללא חשש.

כל עוד המנותח עם רמת המוגלובין תקינה, ללא מחלות רקע (כגון לחץ דם וסוכרת) או מניעה כלשהי, ניתן לבצע ניתוחים ארוכים - ולהשלים מגוון גדול של פעולות כירורגיות.

האם תהליך ההחלמה מהיר?

בזכות חומרי ההרדמה החדישים, ההחלמה מהניתוח קלה יותר ורמת הכאב שהיתה כרוכה בהחלמה מניתוחים לחיטוב הגוף ירדה באופן משמעותי. רבים מהמנותחים משוחררים אחרי לילה אחד של אשפוז - וחוזרים לאיתנם במהרה. עובדה זו נעוצה בהבדל נוסף קטן, אך משמעותי: הנקז.

בעבר, בכל ניתוח כזה היה צורך בנקזים - שהקשו מאד על ההחלמה וההתאוששות; כיום, בזכות שיטות ניתוח חדשניות, ניתן לצמצם באופן ניכר את כמות הנקזים הנדרשת - ואת זמן השהייה הנדרש עימם.

לסיכום: הורדתם במשקל, אבל נותרתם עם "שטיח" של עור עודף במספר אזורים בגוף? עדיין נבוכים לצאת לבריכה או להימצא במצב אינטימי? כדאי מאוד לשקול ניתוח "עיצוב גוף" לאחר הרזיה, באופן שתהיו חטובים ולא רק רזים. בזכות ההתפתחות הרפואית, הניתוח וההחלמה ממנו קלים בהרבה, יחסית לעבר.

ד"ר אבי וינברג הוא מומחה לכירורגיה פלסטית.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת Zap Doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום