נשים גבוהות ורזות נמצאות בסיכון גבוה לפתח שברים באגן

(1)
לדרג

נשים גבוהות ורזות נמצאות בסיכון גבוה לפתח שברים באגן

לפי תוצאות מחקר חדש נשים במנופאוזה בגובה מעל 1.69מטר נמצאות בסיכון גבוה פי 3 לפתח שברים בעצמות האגן, לעומת נשים נמוכות מ- 1.59 מטר. כמו כן נשים שעלו במשקל יותר מ- 12 קלוגרמים בחייהם הבוגרים נמצאות בסיכון נמוך לפתח שברים באגן, לעומת נשים שהעלו פחות במשקלן או אפילו ירדו במשקלן במהלך חייהם הבוגרים. למרות זאת נשים גבוהות שעלו במשקלן לאחר גיל 18 נמצאו בסיכון גבוה יותר לפתח שברים באגן מנשים נמוכות שהעלו במשקלן לאחר גיל 18.
המחקר החדש שהתפרסם בגיליון החדש של כתב העת Journal of Epidemiology, מעלה חשד כי בנוסף לגובה ומשקל נמוך שהיו ידועים כגורמי סיכון לשברים באגן, גם ירידה במשקל במהלך החיים הבוגרים מהווה גורם סיכון להתפתחות שברים באגן. במחקר השתתפו 1300 נשים במנופאוזה עם שברים באגן, וכ- 3000 נשים במנופאוזה ללא שבר באגן.
החוקרים טוענים כי מספר הורמונים וכן גורמים מכניים תורמים לאפקט המגן שיש למשקל גבוה על שברים באגן. לדוגמה לנשים שמנות ישנה רמה גבוהה יותר של ההורמון אסטרוגן, שמגן מפני ירידה בצפיפות העצם ואוסטיאופורוזיס. כמו כן רקמת השומן שמצפה את איזור האגן יכולה להוות מעין כרית שמגנה על האישה בעת נפילה.
שברים באגן נפוצים ביותר בעולם, בארצות הברית אחת מכל שש נשים לבנות מעל גיל 50 ישברו את עצמות האגן בשלב כלשהו בחייהן, שבר מסוג זה מעלה את הסיכון לנכות ומוות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום