שנה חדשה, בעור חדש

(1)
לדרג

רוצים להתחיל את השנה החדשה ברגל ימין, מבחינה אסתטית? פילינג, הסרת נגעים בלייזר, טשטוש כתמים וצלקות - כל הטכנולוגיות החדשות המובילות בתחום

מאת: ד"ר מוני פרידמן

בזכות טכנולוגיות מתקדמות וחדישות, בשנים האחרונות הפכו הטיפולים האסתטיים לקלים ופשוטים יותר, עם זמן החלמה קצר, מינימום תופעות לוואי - ותוצאות של מראה טבעי וקורן. בעקבות כך, גובר גם הביקוש בקרב נשים וגברים כאחד - לסוגים שונים של טיפולים אסתטיים, שלא היו קיימים בעבר.

בין הטכנולוגיות החדשות: טכנולוגיות לייזר, לחידוש שכבת העור העליונה (אפידרמיס); טכנולוגיות לטיפול בנגעים וכלי דם; טכנולוגיות בגלי רדיו - המאפשרים טיפול בשכבות העור העמוקות (דרמיס); טכנולוגיות למיצוק העור ולטשטוש צלוליט; טכנולוגיית IPL - לטיפול בבעיות עור שונות.


טכנולוגיות בגלי רדיו מאפשרים טיפול בשכבות העור העמוקות. צילום: שאטרסטוק

מהו פילינג באמצעות לייזר? כיצד ניתן להגיע להחלקה, הבהרה ומיצוק של עור הפנים, בעזרת לייזר?

התהליך מבוצע באמצעות לייזר פרקציונאלי - חידוש משמעותי בתחום; נחשב פופולרי מאוד בשנים האחרונות.

בעבר היו מבוצעים טיפולי פילינג לייזר, שאינם פרקציונאליים, שהסירו את כל שכבת האפידרמיס.

זמן ההחלמה מטיפולים אלה היה ארוך וקשה מאוד; וכן הסיכון לסיבוכים - בעקבות הטיפול. לכן, למרות יעילותם, טיפולים מסוג זה פחות מקובלים כיום.

הלייזר הפרקציונאלי "משייף" את השכבה העליונה של העור (פילינג) בצורה נקודתית - ויוצר פציעות מיקרוסקופיות מבוקרות, הגורמות לעור להפעיל את תהליכי הריפוי הטבעיים. האזור הבריא - סביב אזור הפציעה - נרפא; ובכך מייצר תאים חדשים ובריאים.

הטיפול עצמו אינו כואב. לאחר הטיפול, העור אדמומי, מגרד ומתקלף - במשך 5-10 ימים. תהליך הקילוף עצמו מחדש את העור, מסיר כתמים, מחליק קמטוטים וקמטים, מטשטש צלקות - ומשפר את מרקם העור, באופן ניכר. אין להיחשף לשמש בזמן הטיפולים.

לקבלת תוצאה אופטימלית, נדרשים מספר טיפולים - בתדירות של אחת לחודש - בהתאם למצב העור. הטיפול אינו מתאים לבעלי עור כהה מאוד.

כיצד ניתן לבצע טשטוש והשטחת צלקות ניתוחיות וצלקות אקנה?

התהליך מבוצע באמצעות שילוב של מספר טכנולוגיות גלי רדיו ולייזר: בטכנולוגיית גלי הרדיו, מבוצע טיפול עמוק - לחידוש הרקמה וליצירת קולגן; ובטכנולוגיית הלייזר - מבוצע טיפול בשכבת האפידרמיס, לשיפור מרקם העור והטקסטורה.

התהליך מבהיר, מגמיש ומחדש את העור באיזור הצלקת. בשני המקרים, מדובר בטיפול בלתי פולשני, לא מכאיב ועם זמן החלמה מהיר, שאיננו מחייב הפוגה ממושכת מדי מהשגרה.

כיצד ניתן לטפל בפיגמנטציה - כתמי שמש וגיל בפנים? בדקולטה (בית החזה) ובגב כף היד?

הטיפול נעשה באמצעות גלי רדיו פרקציונאליים - טכנולוגיה חדשנית, ישראלית, המאפשרת לטפל בשכבות העור השונות: טיפול עמוק - לחידוש הרקמה ויצירת קולגן; וטיפול שטחי יותר - לשיפור מרקם העור והטקסטורה.

השיטה עובדת בדומה ללייזר הפרקציונאלי, אך יתרונה בכך שגלי הרדיו (לעומת הלייזר) - מתאימים לטיפול גם לבעלי עור כהה, ללא תופעות לוואי או סיבוכים.

במהלך הטיפול, חשים דקירות עדינות וחום; ולאחר הטיפול, העור יהיה אדום - עם גלדים מיקרוסקופיים (נקודות) במשך מספר ימים. ניתן למרוח אלחוש מקומי על העור במידת הצורך; אך ברוב המקרים, המטופלים מעידים על רמת כאב סבירה. אין להיחשף לשמש - בזמן הטיפולים.

לקבלת תוצאה אופטימלית, נדרשת סדרה של 6 טיפולים, אחת לחודש במשך שישה חודשים.

כיצד ניתן להשיג מיצוק של העור ושיפור מראה קמטים וקמטוטים?

טיפול פופולרי ביותר, באמצעות גלי רדיו, הינו טכנולוגיית CORE פורצת דרך, המאפשרת לטפל בעומקים שונים בעור ובאזורים רגישים, כגון עיניים, מצח וצוואר - באופן בטוח ויעיל.

במהלך הטיפול, מחממים את העור לטמפרטורה של 40 מעלות צלזיוס. החימום גורם לייצור של קולגן - ומחזיר את הגמישות והאלסטיות לסיבי הקולגן הקיימים בעור. טיפול זה מתאים גם טרם הופעת סימני הזדקנות, לצורך מניעה ועיכוב של הופעת קמטים. הטיפול אינו כואב, מתאים גם לבעלי עור כהה - וניתן לבצעו במהלך כל השנה (ולא רק בעונת החורף).
לקבלת תוצאה אופטימלית, נדרשת סדרה בת 6 טיפולים, אחת לחודש במשך שישה חודשים. טיפולי תחזוקה - פעמיים עד שלוש בשנה.

כיצד ניתן לטפל בנקבוביות פעורות?

הטיפול נעשה באמצעות גלי רדיו פרקציונאליים ולייזר.

מהו הטיפול המומלץ להסרת סימני מתיחה?

טיפול באמצעות גלי רדיו פרקציונאליים ולייזר. סימני מתיחה הם פסים אורכיים - הנוצרים על גבי העור, כתוצאה ממתיחתו; בעיקר בבטן, בחזה, בירכיים, במותניים ובזרועות. למעשה, מדובר בהשתקפות חיצונית של צלקת פנימית - תוצאה של שבירת סיבי קולגן ואלסטין, בשכבות העור העמוקות, הנגרמת בעקבות מתיחה של העור (בעיקר עקב השמנה והרזיה לסירוגין, לאחר הריון ולידה; או קצב גדילה מהיר מאוד - שהעור איננו מצליח להתאים את עצמו אליו). בדרך כלל, סימני המתיחה משנים את צבעם עם הזמן: תחילה הפסים אדמדמים - סגלגלים - ורדרדים - ולבסוף מלבינים.

חשוב לדעת כי ניתן לשפר את מראה סימני המתיחה, אך לא להעלים אותם לחלוטין.

כיצד ניתן להסיר נגעים בעור?

התהליך מבוצע באמצעות לייזר פרקציונאלי. קרן הלייזר מאדה את המים שבתוך התאים - ועל ידי כך הורסת אותם, ללא פגיעה ברקמות הסמוכות. בעזרת הלייזר, ניתן לטפל בנגעי עור, קסנטלזמה (הצטברות שומן מתחת לעור העפעפיים), ציפורן חודרנית, יבלות ויראליות ועוד. בנוסף לפנים, מתאים הטיפול גם לאזור הצוואר, המחשוף וגב היד.

הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית - ואיננו כואב. בסיום הטיפול, עלולים להופיע אודם או נפיחות - שייעלמו תוך מספר שעות או ימים.

לקבלת תוצאה אופטימלית, נדרשת סדרה בת 6 טיפולים, אחת לחודש במשך שישה חודשים.

מה בנוגע למיצוק עודפי עור, הצרת היקפים וטיפול בצלוליט?

לעניינים אלה, קיים טיפול בטכנולוגיה חדשנית, המבוססת על ואקום - בשילוב גלי רדיו, בתדרים שונים.

כל תדר קובע את עומק החדירה לעור; ולכן, בניגוד למכשירים אחרים בשוק, ניתן לטפל גם בהצטברות השומן בשכבות העמוקות של העור (היפודרמיס) וגם בשכבת הדרמיס - למיצוק.

החימום גורם לשיפור המטבוליזם בתאי השומן ולפירוקם, משפר את גמישות הרקמה - ועובד על מיצוק העור באזור הטיפול. הוואקום ממריץ את זרימת הדם וחילוף החומרים באזור, מסייע ליצירת קולגן - ומשפר את עומק החדירה של גלי הרדיו.

טיפול ייחודי נוסף, המתאפשר באמצעות המכשיר, הוא טיפול "ריפיט" (REFIT), למיצוק עודפי עור - לאחר ירידה דרסטית במשקל. הטיפול מיועד לאזורים כגון: בטן, ישבן, ירכיים וזרועות; הטיפול מתאים לבעלי BMI עד 35, בריאים - וללא מחלות רקע הורמונליות. ניתן להתחיל בטיפול 6 שבועות לאחר לידה.

לקבלת תוצאה אופטימלית, נדרשת סדרה בת 6-8 טיפולים, אחת לשבוע. לאחר מכן, על מנת לשמר את התוצאה - מומלץ לבצע טיפולי תחזוקה, אחת ל-3-4 חודשים.


השימוש בטכנולוגיית IPL באורכי גל שונים, מאפשר לטפל במגוון בעיות ונגעים בעור. צילום: שאטרסטוק

כיצד ניתן לטפל בכלי דם (נימים) באזור הפנים - הנקראים "קופרוז"?

השימוש בטכנולוגיית IPL (ספקטרום רחב של אלומת אור) באורכי גל שונים, מאפשר לטפל במגוון בעיות ונגעים בעור, באופן בטוח ויעיל. חימום הרקמה לטמפרטורה בת כ-60 מעלות גורם להרס של תאים - ועל ידי כך, ליצירה של תאים חדשים ובריאים בעור. לטיפול בכלי דם קטנים ובוורידים - נעשה שימוש בלייזר Nd:YAG.

מהו טיפול אלקטרומזותרפיה?

טיפולי מזותרפיה (מזו - משמע: אמצע) קיימים בתחום האסתטיקה כבר עשרות שנים, מאז שנות ה-50.

בטיפולים אלה, מוחדרים ויטמינים, חומצה היאלורונית או חומצות אמינו לעומק הדרמיס - באמצעות מחטים. במקביל, פותחה ברפואה שיטה להחדרת החומרים גם באמצעות תדר חשמלי ייחודי (אלקטרופוריישן), אשר משפיע על ממברנת התא להיפתח לחלקיקי שניה - ולאפשר לחומר הנמרח על העור לחדור אל תוך התא, ללא מחטים, באופן בטוח מאוד וללא כאב.

השיטה מתאימה לטיפולים אסתטיים מגוונים, כגון: קמטוטים, החדרת לחות לעור מיובש, פיגמנטציה ואקנה.

לקבלת תוצאה אופטימלית, נדרשת סדרה בת 6 טיפולים, אחת לשבוע עד 10 ימים במשך שישה חודשים.



ד"ר מוני פרידמן, מחלקת אסתטיקה המרכז הבינלאומי לעיצוב הגוף והפנים.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום