מתיחת פנים להצערת פנים מושלמת

(0)
לדרג
תוכן מקודם

הזמן החולף אינו מטיב עם מראה הפנים. הזרקת חומרי מילוי ובוטוקס היא פתרון לטווח הקצר, ולכן - רק ניתוח למתיחת הפנים יחולל שינוי משמעותי וישמור על מראה פנים טבעי

רופא מנתח פלסטי ,מומחה לכירורגיה פלסטית
077-9972895 (מספר מקשר)

הזרקת חומרי מילוי ובוטוקס עשויה לטשטש קמעה את פגעי הזמן ולתרום למראה הפנים, אבל חומרי מילוי ובוטוקס אינם תחליף לשינוי אמיתי של מראה הפנים. רק ניתוח מתיחת פנים יכול לחולל שינוי משמעותי ולהצעיר את מראה הפנים בשנים רבות. האם כבר הגעת לשלב בו אין מנוס מלהחליף את המזרק בסכין המנתחים? במאמר זה נעסוק בניתוח למתיחת הפנים.

מדוע השכיחות של ניתוח מתיחת פנים עולה בהתמדה?

שכיחותו של ניתוח מתיחת פנים עולה בהתמדה, ויותר ויותר נשים מפקידות את פניהן וצווארן בידי הכירורג הפלסטי. יותר מזה: גיל המנותחות יורד באופן עקבי והניתוח נפוץ לא רק בקרב בנות שישים - שבעים כפי שהיה בעבר. שלושה גורמים מרכזיים תורמים למגמה זו:

ראשית, הניתוח נחשב לאמצעי היעיל ביותר להתמודדות עם הזדקנות הפנים, ותוצאותיו המצוינות נשמרות לאורך זמן; שנית, עוד ועוד נשים מגלות שהניתוח אינו כואב ואינו מורכב ומסוכן, כפי שנהוג היה לחשוב בעבר; שלישית, נשים מבינות שגם בעשור החמישי לחייהן מותר להן לשפר את מראה הפנים והצוואר, כאן ועכשיו, ולא צריך לחכות יותר מדי.

באיזה גיל מומלץ לעשות ניתוח מתיחת פנים?

אין גיל "מומלץ": אצל כל אישה, טיפול כזה יכול להתאים בגיל אחר, ועל כן שאלת העיתוי מוכרעת על ידי שאלת הצורך: כל אישה תחוש בגיל אחר שהיא נזקקת לניתוח מתיחת פנים. אי אפשר לברוח מסימני הגיל, אין דרך לנצח את הזמן, ותהליך הזדקנות הפנים והצוואר הוא בלתי נמנע.

למי מתאים ניתוח מתיחת פנים?

השנים החולפות משפיעות לרעה על מראה הפנים, ועם הזמן לצד קמטים וקמטוטים, ניכרת גם פגיעה במראה הפנים בשל איבוד הרעננות והאלסטיות, איבוד הנפח והספיגה של השומן התת עורי, ספיגת עצמות הלחיים ועצם הלסת (מנדיבולה), צניחת הלחיים והצוואר, צניחת העפעפיים וצניחת עור הפנים. כך נוצר מצב שהפנים והצוואר הופכים ליחידה אחת, ללא הפרדה בין הפנים לצוואר.

עיתוי התרחשותו של התהליך בכל אישה ואישה, כמו גם האופן בו יתבטא התהליך, תלויים במספר גורמים מרכזיים ובראשם, הגנטיקה והרגלי החיים. שינויים תכופים במשקל, חשיפה לשמש, עישון וצריכת אלכוהול יזרזו את הופעת סימני ההזדקנות בפנים ובצוואר.

סימני הגיל הניכרים בפנים ובצוואר מתחילים להופיע סביב גיל 30 אצל רוב הנשים והגברים.
בשלב זה, הזרקה של בוטוקס וחומרי מילוי יכולים לסייע בטשטוש סימני הגיל ולהיטיב את מראה הפנים, אך בשלב מתקדם יותר, לא ניתן יהיה לנצח את סימני הגיל באמצעים אלו ואחרים, מלבד ניתוח מתיחת פנים.

מהו ניתוח מתיחת פנים וכיצד הוא מתבצע?

נכון יותר לכנות את הפעולה הכירורגית "ניתוח להרמת פנים וצוואר", מפני שבמהלך "ניתוח מתיחת פנים" מורמים הפנים והצוואר, שעם הזמן (וכחלק מתהליך ההזדקנות) צנחו מטה.

הניתוח מתבצע בהרדמה מלאה ואורך בין שעתיים לשלוש שעות, כאשר את החתך מבצעים דרך קדמת האוזן, מתחת לתנוך האוזן ובחלק האחורי של עור האוזן והקרקפת, כך שהחתך יתמזג ויוסווה עם קו השיער. בשלב הבא, המנתח מפריד בעדינות את העור באזור הפנים והצוואר ושואב את עודפי השומן מאזור הצוואר. מכאן מותאם הניתוח לכל מטופלת, כאשר מושמים דגשים על הרמת הלחיים שצנחו ומילוי אזור עצמות הלחיים, ולהבלטת קו הלסת, תוך כדי הוספת רקמה או הסרתה לפי מבנה הפנים של האישה.

ברוב המנותחות תתבצע הסרה של חלק מהשריר הטבעתי של העין האחראי על קמטי הצחוק בצידי העיניים. אותם קמטים מכונים "רגלי עורב" ופעולת הכריתה מסייעת להעלמתם ומעניקה אפקט של "בוטוקס נצחי" באזור. לאחר סיום פעולות אלו המנתח מסמן את עודפי העור ומסיר אותם.

חשוב לשים לב גם למצב תנוכי האוזניים, שכן במהלך ההתבגרות יש לתנוכי האוזניים נטייה להתארך ולגדול. אלו שינויים המשפיעים לרעה על מראה הפנים, ולכן, לעתים משלבים בניתוח מתיחת הפנים גם ניתוח להקטנת תנוכי האוזניים. בהתאם לצורך, ניתן לשלב בניתוח גם הליכים נוספים כגון הרמת עפעפיים, הרמת גבות וכן פעולות אסתטיות נוספות דוגמת הזרקות שומן, פילינג ושיוף שפה עליונה להחלקת קמטים. חשוב לציין, כי האפקט המתקבל בניתוח להרמת פנים לא יכול להתקבל על ידי טיפולים אסתטיים כגון חומרי מילוי ומתיחת פנים עם חוטים (טיפול שיעילותו מוטלת בספק).

מהו ניתוח "מיני מתיחת פנים"?

זהו ניתוח להרמת מרכז הפנים (midface lift). ניתוח זה מתאים לנשים וגברים שאזור עצמות הלחיים שלהם צנח, דבר הבא לידי ביטוי בקמט נאזולביאלי (בין האף לשפה) עמוק במיוחד. הניתוח כולל צלקת בקדמת האוזן בקו השיער בלבד ואינו מחייב אשפוז לילה. יש להבהיר שניתוח זה לא מתאים לטיפול בבעיות המופיעות בצניחת הצוואר ובטשטוש קו הלסת!

ניתוח "מיני מתיחת פנים" - מתאים מאוד גם לגברים (אילוסטרציה shutterstock)
ניתוח "מיני מתיחת פנים" - מתאים מאוד גם לגברים (אילוסטרציה shutterstock)

מה כולל תהליך ההחלמה מניתוח מתיחת פנים?

לאחר הניתוח, נשארות המטופלות לאשפוז של לילה אחד; ובבוקר משוחררות לביתן. חשוב לציין שהניתוח אינו כרוך בתחושות כאב, אלא באי נוחות בלבד. לאחר הניתוח, מופיעים בצקות ושטפי דם ויש תחושה של מתח בצוואר, אך אין כל מניעה להניע את הצוואר בטווח מלא ואין מגבלת תנועה. המנותחות יכולות לחזור לתפקד בבית ואף לעבוד מול המחשב בביתן בתוך יום - יומיים (אידאלי עבור נשים שעובדות מהבית). הבצקות ושטפי הדם מחלימים לאחר עשרה ימים עד שבועיים; ובכך מסתכמת תקופת ההחלמה. במהלך תקופת ההחלמה, מומלץ לבצע עיסוי לימפטי המסייע לזירוז ספיגת הבצקות ושטפי הדם.

לכמה זמן נשמרות תוצאות הניתוח?

בדרך כלל, התוצאות נשמרות לשמונה עד שתיים עשרה שנים וגם בסיום תקופה זו, מראה הפנים טוב יותר משהיה ערב הכניסה לניתוח.

לסיכום, ניתוח מתיחת פנים מתאים למי שרוצה לשקם את מראה הפנים שלה, להיראות צעירה ורעננה יותר ולהיפטר מ"המראה העצוב". מדובר באמצעי היעיל ביותר למלחמה בפגעי הזמן שיש, כיום, לכירורגיה הפלסטית להציע. אם הפנים מתחילות לצנוח, קו הלסת מטשטש, עצמות הלחיים צונחות והעור בפנים ובצוואר רפוי וצנוח, הרי שזה הזמן להתמסר לידי מנתח מנוסה ולהרוויח (לפחות במראה) כמה שנים טובות.

ד"ר יעקב פרנד הוא מומחה לכירורגיה פלסטית אסתטית ומשחזרת, מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית בבית החולים וולפסון ובעל מרפאה פרטית בתל אביב.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום