ממצא: שוקולד טוב לבריאות

(0)
לדרג

ממחקר רחב היקף עולה כי צריכת שוקולד מפחיתה באופן משמעותי את הסיכון למחלות קרדיו-ווסקולריות

מאת: מערכת zap doctors

מאמר המערכת בגיליון החודש, אפריל 2010, של כתב העת European Heart Journal עסק בקשר שבין צריכת שוקולד, לחץ דם והיארעות מחלות קרדיו-ווסקולריות: MI ו-CVA. מדובר במחקר המקיף ביותר שפורסם בנושא זה עד כה.

שיטות

רישום דיאטה, כולל צריכת שוקולד, של 19,357 נבדקים בני 35-65 שנים, בוצע בשנים 1994-1998. נבדקים אלו לא סבלו בעברם מ-MI או CVA וכן לא נטלו תרופות ליתר לחץ דם. בוצע מעקב שנמשך כ-8 שנים אחר היארעות של MI או CVA.

תוצאות

לאחר מעקב של כ-8 שנים, בקבוצת המחקר אירעו 166 אירועים של MI, ו-136 אירועי CVA. לחץ הדם הסיסטולי הממוצע היה נמוך ב-1 מ"מ כספית ולחץ הדם הדיאסטולי ב-0.9 מ"מ כספית בנבדקים שצרכו יותר שוקולד, בהשוואה לנבדקים שצרכו פחות שוקולד (ההבדל נמצא משמעותי מבחינה סטטיסטית).

הסיכון ל-MI ו-CVA היה נמוך ב-39% בנבדקים שצרכו יותר שוקולד בהשוואה לנבדקים שצרכו פחות שוקולד (95% CI 0.440.87; P linear trend = 0.014). ההבדל נמצא משמעותי מבחינה סטטיסטית. הקשר ההפוך שבין צריכת שוקולד ל-MI כשלעצמו היה חזק אף יותר. רק חלק קטן מהפער המתואר - 12% - הוסבר על-ידי לחץ דם נמוך יותר בתחילת המעקב (Baseline).

מסקנת החוקרים

ממחקר זה עולה כי צריכת שוקולד מפחיתה באופן משמעותי את הסיכון למחלות קרדיו-ווסקולריות. חלק מהפחתת הסיכון נובעת מירידה בלחץ-הדם. החוקרים מציינים כי נדרשים מחקרים נוספים, ובפרט מחקרים איכותיים (Randomized Controlled) על-מנת לאשש מסקנות אלו.

מאמר המערכת שהתייחס למחקר זה מסכם את המשמעות הקלינית המעשית של תוצאות המחקר: הממצא המחקרי עדיין אינו יכול להיות מתורגם להמלצה קלינית לצריכת שוקולד.

לתקציר המחקר - לחצו כאן.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - הקליקו כאן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום