הפחתת ליחה אצל חולי COPD

(0)
לדרג

מחקר מוכיח: תוספת של תרופות מכייחות בחולים הסובלים מ-COPD עשויה לסייע בהפחתה של מספר ההתקפים. ההמלצה היא לשקול טיפול בתרופות אלה, במיוחד בחודשי החורף

מאת: מערכת zap doctors

האם תרופות להפחתת ליחה (תרופות מכייחות או מוקוליטיות), כדוגמת הסירופים למיניהם, אכן יעילות? הדעות על כך חלוקות, כאשר הדעה הרווחת היא כי לתרופות אלו השפעה לא מזיקה, אולם יעילותן מוטלת בספק רב.

בסקירת קוקריין שהתפרסמה בפברואר 2010, נבדקה היעילות של תרופות אלו בחולים הסובלים מ-COPD. בסקירה הוכללו מחקרים איכותיים בלבד אשר השוו טיפול בתרופות אלו לפלצבו. יש לציין כי מהסקירה הוצאו מחקרים שכללו חולי אסתמה.

תוצאות

במטה-אנליזה נכללו 28 מחקרים שהקיפו 7,042 נבדקים. בהשוואה למטופלים אשר טופלו בפלצבו, במטופלים אשר טופלו בתרופות מכייחות נצפתה הפחתה של כ-20% במספר האקססרבציות, הפחתה במספר ימי המחלה המשמעותיים והפחתה במספר האשפוזים. לא נצפו תופעות לוואי משמעותיות לטיפול.

מסקנת החוקרים

תוספת של תרופות מכייחות בחולים הסובלים מ-COPD עשויה לסייע בהפחתה של מספר ההתקפים. יעילות תרופות אלו גבוהה יותר במטופלים הסובלים ממחלה קשה יותר.
המשמעות הקלינית המעשית היא כי יש לשקול טיפול בתרופות מכייחות, לכל הפחות במהלך חודשי החורף המועדים יותר להידרדרות במצב המחלה.

לתקציר המאמר - לחצו כאן.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - הקליקו כאן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום