ניתוח אף משולב: רפואי ואסתטי

(0)
לדרג
תוכן מקודם

קשיי נשימה כתוצאה מבעיה במבנה האף מחייבים ניתוח אף. במצב כזה, כדאי לשקול שילוב של ניתוח אסתטי. מנתח מיומן צפוי לבצע ניתוח משולב - באחוזי הצלחה גבוהים

רופא מנתח פלסטי
077-2313307 (מספר מקשר)

קשיים בנשימה דרך האף - משבשים את אספקת החמצן למוח וגורמים לסימפטומים שונים, כגון: סינוסיטיס, נחירות בשינה, יובש בפה ושינה בלתי איכותית, הגורמת לעייפות תמידית ולחוסר מנוחה.

ממה נגרמים קשיי נשימה דרך האף?

לרוב, קשיי נשימה דרך האף נובעים כתוצאה מסטייה של מחיצת האף או מהגדלה של הריריות והקונכיות התחתונות. בחלק מהמקרים, גורמים אלה הם גורמים מולדים, אך ברוב המקרים - הגדלת הריריות והקונכיות התחתונות היא תוצאה של הישנות של נזלות אלרגיות וסטייה של מחיצת האף נוצרת כתוצאה מחבלה, מכה או תאונה.

מהי מחיצת האף?

מחיצת האף (Nasal septum) היא מחיצה הבנויה מסחוס - ומחלקת את חלל האף לשני חלקים, כך שנוצרת הפרדה בין הנחיריים.

מהן הקונכיות?

קונכיות האף (Turbinate), הן רקמות בשרניות וריריות, שתפקידן להסדיר את זרימת האוויר דרך האף, הוספת הלחות לאוויר, חימומו וסינונו.

ניתוח אף משולב. אילוסטרציה: שאטרסטוק
ניתוח אף משולב. אילוסטרציה: שאטרסטוק

כיצד מטפלים בבעיה?

הטיפול בבעיות אלה הוא טיפול ניתוחי, שבו מיישרים את מחיצת האף ו/או מטפלים בריריות ובקונכיות המוגדלות. במקרים מסוימים, החבלה מעוותת גם את המבנה החיצוני של האף ומסיטה אותו הצידה, כך שהבעיה גדולה יותר - ודורשת שילוב של התערבות פלסטית-קוסמטית והתערבות רפואית. הניתוח מבוצע דרך הנחיריים, בהרדמה מקומית - ולרוב נמשך כשעה.

האם ניתן לנתח בכל גיל?

ניתוחים לתיקון בעיות נשימה דרך האף מתבצעים החל מגיל 17, עם תום תהליך הגדילה. מפני שלפני גיל זה, העצמות לא גדלו והתחזקו מספיק - והפנים עוד נמצאות בתהליכי שינוי מסוימים, אשר חייבים להסתיים.

האם ניתן לשלב ניתוח פלסטי בניתוח הרפואי?

כאמור, כאשר ישנו שינוי דפורמציה (מבנה) של כל האף החיצוני, חייבים שתהיה התערבות כירורגית פלסטית, או על ידי רופא אף אוזן גרון, שהינו גם כירורג פלסטי - או בשיתוף פעולה של שני הרופאים.

אולם, מטופלים רבים שצריכים לעבור ניתוח לתיקון קשיי נשימה דרך האף "מנצלים את ההזדמנות" - ומבקשים לשלב בניתוח גם פן אסתטי-פלסטי.

כיצד מתבצע ניתוח משולב?

בניתוח משולב, מטפלים בבעיה שגרמה לקשיי הנשימה, סטיית מחיצה או ריריות וקונכיות מוגדלות, ובמקביל מעצבים את האף בצורה המבוקשת - קיצור של האף, הורדת גבנון, איזון של עצמות האף, עיצוב בסיס אף עדין יותר, סידור הקצה של האף, הקטנת האף - וכל פעולה כירורגית פלסטית נוספת, שתעניק לאף מראה אסתטי וטבעי, המותאם למבנה הפנים.

האם ניתוח משולב ארוך יותר מניתוח רפואי?

כאשר הרופא המנתח הוא רופא מקצועי ומיומן, זמן הניתוח זהה בשני המקרים - וגם ההחלמה ממנו.

מהו משך ההחלמה?

החלמה מניתוח אף היא החלמה מהירה, שאורכת לכל היותר שבועיים. בשבוע הראשון, מגבסים את האף; ושבוע לאחר מכן, זהו זמן ההחלמה מסימני הניתוח השונים, כגון שטפי דם ונפיחויות באזור העיניים.

האם ישנם מקרים הפוכים?

בהחלט. פעמים רבות, מטופלים מגיעים לניתוח פלסטי - ובמהלך הניתוח, מתגלות בעיות רפואיות, שלא זוהו קודם. גם במקרה הזה, מטופלות הבעיות במקביל להליך הכירורגי-פלסטי.

ניתוח אף משולב. אילוסטרציה: שאטרסטוק
ניתוח אף משולב. אילוסטרציה: שאטרסטוק

האם ניתוח משולב כלול בסל הבריאות?

ניתוח לתיקון קשיי נשימה דרך האף מכוסה על ידי הביטוח הרפואי והביטוחים הפרטיים. אולם, ניתוחים פלסטיים אינם כלולים - ולכן כאשר מדובר בניתוח משולב, גם אם הוא בגדר חובה (כגון במקרה של סטיית מבנה האף), המטופל נושא בחלק היחסי של הניתוח, בהתאם להסכם שלו מול הרופא המנתח.

על מה חשוב להקפיד?

רוב האנשים שמגיעים לניתוח משולב מכירים את ההליך - ויודעים מה התוצאה שהם רוצים לקבל. מומלץ לבחור ברופא שהוא גם מנתח אף אוזן גרון וגם כירורג פלסטי, על פני שילוב של שני רופאים שונים באותו ניתוח.

מהם הסיכונים בניתוח מסוג זה?

כל הליך כירורגי כרוך בסיכונים ודורש מומחיות של הרופא. אולם, במקרה של ניתוח אף, הסיבוכים נדירים מאוד - בעיקר זיהומים.

מהם אחוזי ההצלחה?

אחוזי ההצלחה גבוהים מאוד - וגם במקרים בהם התוצאה הקוסמטית אינה שלמה ב-100%, ניתן לעשות תיקונים, עד להגעה לתוצאה הרצויה.

ד"ר גבי אלאשוילי הוא מומחה אף, אוזן, גרון - ומנתח אף.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת Zap Doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום