פירוק שומן באמצעות הקפאה

(0)
לדרג
תוכן מקודם

סובלים מריכוזי שומן באזור הבטן, המותניים, הירכיים או הזרועות? אם אתם בעלי עודף משקל סביר, כדאי שתשקלו שימוש בטכנולוגיה של פירוק שומן באמצעות הקפאה

רופא מנתח פלסטי
077-2312850 (מספר מקשר)

בניגוד לדעה הרווחת, במהלך השנים אנחנו לא מוסיפים או מפחיתים תאי שומן מגופנו, גם כאשר אנחנו עולים או יורדים במשקל. כל בני האדם נולדים עם כמות קבועה של תאי שומן, שתופחים כשאנחנו משמינים - ומתכווצים כשאנחנו מרזים. המטען הגנטי שלנו הוא זה שקובע את הנטייה להתרחבות של תאי השומן באזורים מסוימים; ולכן, ניתן להבחין בבני אדם שיש להם ריכוזי שומן בירכיים, במותניים, בבטן התחתונה, בגב, בזרועות וכו' - לא בהכרח באופן אחיד.

תאי שומן. אילוסטרציה: שאטרסטוק
תאי שומן. אילוסטרציה: שאטרסטוק

מהן הדרכים הקיימות להיפטר מריכוזי השומן?

הדרך הפשוטה ביותר להיפטר ממצבורי שומן בגוף, היא כמובן דיאטת הרזיה. אבל, דיאטת הרזיה היא תהליך ארוך ומייגע; נשים וגברים רבים מוצאים את עצמם נכשלים בכך שוב ושוב. כמו כן, בתהליך של דיאטת הרזיה, אין שליטה על האזור אותו רוצים להצר - ובהתאם למבנה הגנטי, ייתכן שההיקפים יצטמצמו דווקא באזורים שאינם "בעייתיים" מבחינתנו.

אופציה נוספת היא האופציה הניתוחית - שאיבת שומן, הסרת עודפי עור ומתיחת בטן. למרות ודאיותה, עדיין מדובר בהליך כירורגי, על כל המשתמע מכך.

בשנים האחרונות פותחו שיטות טכנולוגיות חיצוניות רבות, שניסו לתת מענה לבעיית ריכוז השומן באזורים ספציפיים; הפופולריים שבהם היו טכנולוגיית אולטרסאונד וטכנולוגיית גלי רדיו. שיטות אלה לא נחלו הצלחה רבה - ולא הצליחו לתת מענה לאורך זמן.

מהי שיטת פירוק שומן באמצעות הקפאה?

לפני כחצי שנה הגיעה לישראל השיטה החדשה והמצליחה, שמפרקת את תאי השומן באמצעות הקפאה - ומבטיחה את פירוק תאי השומן לצמיתות, באזורים הרצויים, ללא ניתוח, ללא הרדמה, ללא כאבים - וללא זמן החלמה. משך הטיפול בשיטה זו הוא כ-70 דקות, שלאחריהם יכול המטופל לחזור לפעילות שגרתית מלאה - ולראות את התוצאות באופן ברור, כחודש עד שלושה חודשים מיום הטיפול.

על פי הנתונים הסטטיסטיים בארצות הברית, שיטת הטיפול בטכנולוגיה זו היא השיטה בעלת אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר - ומכל טכנולוגיות הרפואה האסתטית-פלסטית, גדל בכל שנה מספר הטיפולים בה, בצורה המשמעותית ביותר.

פירוק שומן בהקפאה. אילוסטרציה: שאטרסטוק
פירוק שומן בהקפאה. אילוסטרציה: שאטרסטוק

על מה מבוססת השיטה?

השיטה החדשה מבוססת על הממצא שהתגלה לפני כ-6 שנים, באשר לרגישותה הרבה של רקמת השומן לקור, הנובעת ככל הנראה בשל זרימת הדם המועטה בתאי השומן. הטכנולוגיה החדשה מרכזת את הקור בתאי שומן -ומקפיאה את רקמת השומן, תוך הגנה על הרקמות האחרות.

בשיטה זו, משתמשים במכשיר חיצוני ייחודי, דרך העור, המוריד את הטמפרטורה ברקמת השומן ל-8 מעלות, מזיק לה באופן מבוקר - וגורם לה להתפרק. לאחר הטיפול, תהליכי הגוף הרגילים שאחראים להיפטר מתאים מתים, מפנים את תאי השומן המתים מאזור הטיפול - אל מחוץ לגוף. עם סיום התהליך, שנמשך בין חודש לשלושה חודשים, יהיו באזור המטופל פחות תאי שומן, ההיקפים יצטמצמו משמעותית - ויכולת ההתרחבות העתידית של תאי השומן שנותרו באזור שטופל, תפחת משמעותית.

למי מיועד הטיפול בשיטה זו?

הטיפול מיועד לכל מי שמתמודד עם עודף משקל קל, עם ריכוזי שומן במקומות מסוימים - ולא נועדה להחליף טיפול לבעלי עודף משקל גדול. חשוב לציין גם כי הטיפול אינו מונע תיאבון; ועל מנת למקסם אותו, חשוב לשמור על משקל תקין - ועל אורח חיים בריא.

כמה טיפולים נדרשים?

ברוב גדול של המקרים, נדרש טיפול אחד בלבד - או שני טיפולים, לכל היותר. במקרים נדירים, בהם המטופל הוא בעל משקל עודף גבולי, יש צורך בשלושה טיפולים.

פיזור שומן בגוף. אילוסטרציה: שאטרסטוק
פיזור שומן בגוף. אילוסטרציה: שאטרסטוק

האם ניתן לטפל במספר אזורים במקביל?

ניתן לטפל בשני זוגות אזורים - במהלך טיפול אחד. לא מומלץ לשלב יותר משני אזורים, מכיוון שלאחר הטיפול, הגוף צריך לפרק את מאגרי השומן - ולהיפטר מהם. במקרים בהם יש צורך לחזור על הטיפול באותו אזור, יש להמתין שלושה חודשים בין הטיפולים, על מנת שתתקבל התוצאה הסופית. אם המטופל מעוניין לטפל באזורים נוספים, יש להמתין כחודש וחצי - עד לטיפול באזור נוסף.

את הטיפול ניתן לבצע באזור הבטן התחתונה, בטן עליונה, ירכיים חיצוניות, ירכיים פנימיות, זרועות ומותניים.

האם הטיפול כרוך בסיכונים?

זהו טיפול בטוח ומבוקר. למכשיר יש בקרת טמפרטורה, בקרת לחץ ובקרה על כך שקפל השומן מוחזק היטב. כל מטפל שהוסמך לבצע את הטיפול עובר הדרכה מקיפה מתאימה - ומעבר לאדמומיות קלה, שמופיעה לעיתים לאחר הטיפול, אין סיכונים מהותיים או תופעות לוואי.

ד"ר יוסף ברגר הוא מומחה בכירורגיה פלסטית, בעל מרפאות בחיפה ובקרית ביאליק.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת Zap Doctors.


בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום