CT קורונרי אינו תחליף לצינתור

(0)
לדרג

האם העדר קלסיפיקציות קורונריות ב-CT קורונרי שולל מחלה קורונרית משמעותית ומייתר את הצורך בצינתור בחולים סימפטומטיים? מחקר חדש מספק את התשובה

מאת: מערכת zap doctors

ב-Guidelines האחרונים שפורסמו ע"י איגוד הלב האמריקאי (American Heart Association) נכתב כי Calcium Score של אפס (העדר קלסיפיקציות בעורקים הקורונריים בבדיקת CT קורונרי) עשוי לשלול את הצורך בצינתור במטופלים סימפטומטיים.

מטרת המחקר שפורסם בגיליון חודש פברואר 2010 של כתב העת ה-American College of Cardiology, הייתה לבדוק האם העדר קלסיפיקציות בעורקים הקורונאריים בבדיקת CT קורונרי, מספיק על-מנת לשלול מחלה קורונרית משמעותית (היצרות של מעל 50%), והאם הבדיקה בעצם מייתרת את הצורך בצינתור.

שיטות

כחלק ממחקר ה-CORE64 אשר מבוצע במטרה להשוות את הביצועים האבחוניים של CT קורונרי לצינתור אבחנתי, מטופלים סימפטומטיים שהופנו לצינתור נתבקשו לעבור CT קורונרי 30 יום לפני הצינתור.

תוצאות

המחקר הקיף 291 מטופלים בגיל ממוצע של 59 שנים. ב-72 מטופלים נמצא calcium score אפס. ב-14 מהם (19%) נמצאה לפחות היצרות קורונארית אחת משמעותית (היצרות של מעל 50%).

הערך המנבא החיובי של הבדיקה Positive Predictive Value היה 81%. הערך המנבא השלילי של הבדיקה Negative Predictive Value היה 68%.

מסקנות

בניגוד להמלצות שפורסמו עד כה, ממצאי מחקר זה מעלים כי העדר קלסיפיקציות בבדיקת CT קורונרי לא שולל היצרות משמעותית בעורקים הקורונריים ואינו מייתר את הצורך בצינתור במטופלים סימפטומטיים. לעיתים קרובות חסימה קורונרית משמעותית קיימת גם בהעדר קלסיפיקציה.

לתקציר המאמר - לחצו כאן.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - הקליקו כאן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום